Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutteko kuuntelemaan sukulaisten katkeria avautumisia?

Vierailija
19.12.2023 |

Minä joudun. Eräs vanha sukulainen ei ole väleissä toisen kanssa ja jankkaa minulle kymmenien vuosien takaisia asioita, jotka olen kuullut jo 30 kertaa.

Näin joulun alla ei tule hyvä mieli muiden katkeruudesta ja likasankona olemisesta.

Muilla samaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei tullut vertaistukea. Tämä on kuormittavaa. Ap

Vierailija
2/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuun kuuluu kaksi tuollaista, toinen miehen ja toinen omalta puolelta. Kumpaankaan en enää pidä yhteyttä, en enää yksinkertaisesti jaksa. Molemmat ovat jo vanhempia ihmisiä, mutta olleet aina tuollaisia, toinen on lisäksi alkoholisti. Kateus ja katkeruus ovat isoja taakkoja elämässä, ehkä jopa pahempia kuin fyysinen sairaus. Johtaa myös yksinäisyyteen, koska omat lapsetkaan eivät ajan mittaan jaksa näitä. Kauempaa on helpompi suhtautua heihin asiallisesti, joten päätin olla kiusaamatta itseäni enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua käytetään pelkkänä likasankona, jolla ei koskaan voi olla omia ongelmia. Roolit on siten vääristyneet. En itse ole koskaan voinut vuodattaa asioitani vastavuoroisesti toiseen suuntaan.

Vierailija
4/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on tai on ollut pari tuollaista tapausta. Molemmilla todettu muistisairaus. Vanhat kaltoinkohtelut nousee pintaan ja valuu suusta ulos toistuen monta kertaa vierailun tai puhelun aikana. Rankkaa se on kuulijalle, vaikka tiedänkin, mistä johtuu. 

Vierailija
5/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, oma sisarus on tuollainen. Yhh'äkkiä voi joulupöydässä tuoda esiin jonkun 30-vuotta hänen kokemansa epäkohdan. Eli mielessä pyörii vain ja ainoastaan nuo menneet asiat. 

Vierailija
6/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua käytetään pelkkänä likasankona, jolla ei koskaan voi olla omia ongelmia. Roolit on siten vääristyneet. En itse ole koskaan voinut vuodattaa asioitani vastavuoroisesti toiseen suuntaan.

Minusta sekään ei olisi tervettä, että molemmat kaatavat toistensa niskaan likasangon omista huolistaan ja katkeruuksistaan. 

Joskus nelikymppisenä tein elämässäni sellaisen siivouksen, että jätin pois ihmiset, joilla on negatiivinen suhtautuminen elämään. Kaiken ei tosiaankaan tarvitse olla positiivista, mutta yhtä haitallista on elämänasenne, missä vatvotaan vääryyksiä ja ilkeyksiä sekä juoruilua muista ihmisistä. Se on raskasta kuunneltavaa ja haitallista muutenkin.

Sitten kun ihmisellä on oikeita vaikeuksia, niin häntä pitää auttaa ja tukea, mutta negatiivinen ja katkera elämänasenne on eri asiaa. Tällainen ihminen ei osaa olla kiitollinen mistään, kadehtii muita ja juoruilee ilkeästi. Puheet voivat olla suurimmaksi osaksi pelkkää tuollaista likasankosisältöä.

Vierailija
7/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on tai on ollut pari tuollaista tapausta. Molemmilla todettu muistisairaus. Vanhat kaltoinkohtelut nousee pintaan ja valuu suusta ulos toistuen monta kertaa vierailun tai puhelun aikana. Rankkaa se on kuulijalle, vaikka tiedänkin, mistä johtuu. 

Minun lähipiirissäni olevalla ei ole muistisairautta, vaan on ollut jo alle viisikymppisenä ihan samanlainen eli ne jutut on todellakin kuultu kymmeniä ellei satoja kertoja kuinka häntä oli väärin kohdeltu. 

En itse asiassa usko tämän mummelin juttuja alkuunkaan, koska hänen juttunsa myös myöhemmistä asioista, joissa itse olen ollut mukana ovat aivan puutaheinää eli valetta. Usein asia on ihan päinvastoin mitä hän kertoo.

Vähän vaikea kunnioittaa tuollaista ihmistä, vaikka jokin sairaushan tuokin on. 

Vierailija
8/8 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sirkuksessa on aina pelle? = väärä kysymys

Miksi minä aina menen sirkukseen? = oikea kysymys

Lakkaa menemästä/olemasta kynnysmatto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän