Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren syömishäiriö

Vierailija
18.12.2023 |

Miten saa syömään? Lääkäri ilmoitti, että vanhemman vastuulla rytmittää syöminen ja huolehtia, että syö. Minun pitäisi olla katsomassa, että syö aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen sekä iltapalan. Ja että kaupasta saa sitä mitä nuori tarvitsee ja tarjota mitä vain syö sekä kouluun välipalapatukoita. . 15-vuotias tyttö kyseessä.

Noh, tarjolla on kaikkea mahdollista ja itse saa kaupassa olla valitsemassa syömisiä. Mutta ei silti syö. Itse käyn töissä, eikä.ole mahdollusta istua aamua vahtimassa, että syö. Koulussa ei syö, ostetut välipalapatukat ja keksit jää kotiin pöydälle. Päivällinen syödään yhdessä ja syö kuin hiiri.

Niin neuvokaa minua, en voi kuitenkaan kurkusta tunkea alas ruokia. Lääkäri sanoi, että jos en saa hänen neuvoilla tyttöä syömään, niin saan etsiä toisen lääkärin. Ja jos en saasyömään, niin turha on tytön käydä keskustelemassa tai syödä lääkettä ahdistukseen.

Lääkäri kertoi, että hänen avulla yhtään nuorta ei ole joutunut sairaalaan ja vanhemmat on ottaneet vastuun, niin nuori paranee sillä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmistahan syömishäiriö johtuu.

Vierailija
2/4 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:n yleislääkäri ilmeisesti? Tyttö tarvitsee psykiatrista apua, osastohoitoa jos muu ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei taida ainakaan syömisen painostaminen auttaa noihin juttuihin. Ehkä ennemmin joku pahan olon lähteen selvittely ja muu psykologinen apu

Vierailija
4/4 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin pätevyys ja asenteet kiinnittävät tekstissäsi huomiota. Onko tytöllä siis jokin psykiatrinen hoitokontakti, vai oletteko asian selvittelyn alkumetreillä terveyskeskuksessa? Lue ainakin Syömishäiriöliiton sivuilta lisätietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä