Onko sulla Pentikin poroja sisustuksessa, ne kun tuntuu olevan se juttu, mikä pitää olla?
Kommentit (9)
On toki, ostin Stockalta parikymmentä vuotta sitten nämä kynttilänjalat.
En todellakaan koe, että niitä pitäisi olla, mutta minulla on kaksi erilaista Pentikin hopeista poroa, joihin saa kynttilät. Tykästyin niihin joskus nuorena ja toivoin lahjaksi. Pidän niitä tosin esillä nykyään vain syys-talviaikaan, jolloin kynttilöitäkin poltan. Varmaankaan enää näitä ei tulisi mieleen ostaa, mutta kun minulla on jo kaksi, niin haluaisin kyllä vielä yhden, sen isoimman itselle, mutta juuri nyt sille ei olisi paikkaa. Mielestäni ovat nättejä, mutta ei ehkä ihan omaan viiteryhmääni kuuluvia.
On pari, vaikka ei ne ole Pentikin poroja. Penitik toi jostain parilla eurolla per poro ja lätkäisi tuhakertaisen Pentikin logolla varustetun hintalapun poron kaulaan roikkumaan ja kauppa kävi.
Näitä paljon myynnissä käytettynä torissa. Eli enpä usko, että on paljoa kysyntää. Ihan hyvän näköinen tosin ja sopii monenlaiseen sisustukseen.
Minulla ei ole niitä, mutta ne on kyllä tosi kauniit minun mielestä, en yhtään ihmettele miksi ovat niin suosittuja. En kyllä ymmärrä tuommoista "nämä pitää olla"-ajattelua ollenkaan, kai suurin osa ostaa tavaroita siksi että tykkää itse niistä?
On yksi poro. Muistaakseni tuli liikelahjana joskus takavuosina. Ihan kivan näköinen. Tänä jouluna en tosin ole ottanut edes esille ja harvemmin kotona käy vieraita, joten eipä tuota tule kenellekään esiteltyä.
Ei ole, vaikka pidänkin niitä suhteellisen kivan näköisinä. Miksi kaikilla pitäisi olla joku tietty esine? Ei vain ole tarvetta enää yhdellekään kynttilänjalalle.
Yksi vanha löytyy kaapin perältä. Mennyt maku koko Pentikiin, kun liike on täynnä pelkkää ulkomaan krääsää. Ja rouva P kehtaa vielä julistaa telkkarissa paikallisesta työstä. Enpä tiennyt, että Liettuassa tai Kiinassa valmistettu on Posiolta katsottuna paikallista. Eipä sieltä Pentikinmäeltä paljon muuta löytynyt, kun syksyllä siellä kävin. Keramiikka oli ihan vähemmistöä ja niistäkin löysin lähinnä II-laatua.
Ei ole. Aivan vieras tuollainen "pitää olla" maailma, ja väitänpä että suurimmalla osalla näin.