Turun seudulla piti eilen
olla bussiliikenteen kakossa. No, eipä juuri ollut, eli tiedetään nyt ainakin että föli-liikenteen kuljettajat äänestävät ps ja kok.
Miten mahtais olla jos lakossa olis kyse palkasta?
Kommentit (10)
Kovin oli tyhjää kauppatorilla. Vain pari bussia näkyi. Itse käyttämältäni linjalta 90 % vuoroista oli peruttu.
Vierailija kirjoitti:
No olihan ne lakossa, mitä sekoilet? Joitain koululaislinjoja ajettiin, joitain ei ollenkaan.
Turussa ajettiin hyvin monia linjoja... Kaupunkilinjoja. Vilkaise ts tynkäjuttu... Lakot vaikuttaisivat paremmin jos niihin oikeasti osallistuttaisiin.
Kyllähän ps ja koko äänestävätkin nyt lakkoilevat. Heitähän vasta suututtaakin kun tuli annettua ääni noille.
"Normaalisti Nobinalla on tähän aikaan vuodesta liikkeellä yhteensä 42 linja-autoa, mutta lakon vuoksi määrä jäi yhdeksään."
Mun olisi pitää mennä juuri Nobinan liikennöimällä bussilla töihin, enpä päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan ne lakossa, mitä sekoilet? Joitain koululaislinjoja ajettiin, joitain ei ollenkaan.
Turussa ajettiin hyvin monia linjoja... Kaupunkilinjoja. Vilkaise ts tynkäjuttu... Lakot vaikuttaisivat paremmin jos niihin oikeasti osallistuttaisiin.
Siinä TS:n jutussa on virheitä. Varmaan toimittajan käyttämä linja oli se mikä kulki. Osa taas ei kulkenut ollenkaan, ei varsinkaan aamulla kun olisi pitänyt useimpien päästä töihin/kouluun. Riippui täysin liikennöitsijästä. Etenkin naapurikunnista oli vaikea päästä Turkuun tai Turusta pois.
7:05 tuli päivitys että 402 kulkee melkeen kaikki vuorot. Kiva, mä olin jo jäänyt töistä että vien lukiolaisen ja vartissa enää ehdi tsekata tulekoo juuri se bussi. Lisäksi isänsä oli jo mennyt ajoissa töihin hoitaakseen iltapäivän paluumatkan, joten sitäkään ei lähdetty enää lennosta säätämään. Mitä katselin, niin lakossa taisi olla matkustajat eikä kuskit :), varmaan juuri sen vuoksi että oli varauduttu omin kyydein. Iltapäivän liikenne olikin melko tukossa töiden päättyessä...
No, nyt on aloittajan pyydettävä vähän kirjoitustaan anteeksi.
Se, että linjoja ajettiin niinkin paljon kuin niitä ajettiin, johtui siitä, että kuljettajat eivät kaikki kuulu ammattiyhdistykseen eli liittoon. Näin ollen jos liittoon kuulumaton olisi jäänyt töistä pois, hän olisi ollut luvattomasti pois ja poissaolo olisi ollut palkaton.
ALOITTAJA EI TOSIAANKAAN YMMÄRTÄNYT, ETTÄ NÄIN VOI OLLA!
SORI SIIS ALOITUS!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ps ja koko äänestävätkin nyt lakkoilevat. Heitähän vasta suututtaakin kun tuli annettua ääni noille.
Tuo on pelkkä vassarien vale. Ei suututa eivätkä lakkoile. Eihän vassarit osaa mitään muuta tehdäkään kuin valehdella :)