Miten joku voi sanoa olevansa kristitty ja kannattavansa kuolemantuomiota?
Onko joku kuullut miten esim. Bush selittää tämän paradoksin pienessä päässään? Vai eikö dude mahda osata lukea kymmentä käskyä alkua pidemmälle??
Kommentit (18)
Olen siis uskovainen ja kannatan kuolemantuomiota. Hmm. ehkä tuossa on ristiriitaa...
Kannatan kuolemantuomiota niiden kohdalla, joilla on kymmenen murhaa takanaan. Minusta ei ole oikein, että me veronmaksajat elätämme tällaisen ihmisen. Jos ei ole kuolemantuomiota, niin ainakin pitäisi olla näkkileipälinja. Ei ole mistään kotoisin, että heillä on telkkarit, hyvä ruoka ja kirjasto käytettävissä.
jotenkin noin se menee. Mutta ei sitä toista poskea tarvitse ikuisesti kääntää. Vakassa on aina pohja.
joku elämässään valmiiksi huonommat kortit katsoo elinkautisensa aikana tv:tä?
Ihan konkreettisestikin veroja maksamalla. Muutenkin olen sen kannalla, että terveydenhuoltoon pitäisi ohjata rahoja, ja jostainhan se on otettava.
14
missä Jumala myös luettelee kymmeniä, vähäpätöiseltäkin tuntuvia syitä kuolemanrangaistukseen, kuten aviorikos. Jumala myös itse käski hyökätä viholliskansojen kimppuun ja tappaa kaikki viimeiseen pikkulapseen ja lehmänkantturaan asti. Eli älä tapa- läsky ei voi tarkoittaa kaikkea tappamista. Minusta se tarkoittaa itsekästä, pikastuksissa tai oman edun tavottelussa tehtyä tappamista, ei yhteiskunnallista tai rangaistusluontoista.
Kristitty, joka on sitä mieltä että koska kaikki on Jumalan, känellä on oikeus olla juuri sellainen kuin haluaa eikä meillä ole siihen nokan koputtamista - ellemme sitten halua päätyä helvettiin.
Oletko sinä jonkun psykopaatin sarjamurhaajan puolella? He tunnetusti saavat linnaan paljon kirjeitä - sinunlaisiltasi ilmeisesti.
kuin vaadin kuolemaa, koska joku satuolento niin määrää. En ole puolustamassa murhaajia, mutta oikeusmurhiakin sattuu ja en halua, että joku viaton kuolee turhaan jossain sähkötuolissa. Luulisi nimenomaan kristittyjen vaativan kuolemantuomioiden lopettamista, kun heidän merkkihenkilönsäkin sen kohtalon koki. Viattomana heidän mielestään.
Minusta kenelläkään ei ole osaa eikä arpaa lopettaa toisen elämää. Mehän vain vajoamme samalle tasolle kuin se halveksittu murhaaja, jos pistämme kuolemantuomion täytäntöön.
Enemmän varoja syrjäytymisen ennaltaehkäisyyn. Minusta koulutus on avain parempaan elämään meille kaikille.
Ei tuo koulutus auta psykopaattien tapauksessa. Psykopaatilta on mennyt jotain perusteellista vinoon varhaislapsuudessa, moni psykiatri pitää heitä ainoina tapauksina, joita ei voi parantaa. Ja jos puhutaan sarjamurhaajista, niin he ovat poikkeuksellisesti psykopaatteja.
Ei TIETENKÄÄN ketään saa laittaa sähkötuoliin " helposti" . Ei yhdestä murhasta, ei kahdesta, eikä vielä kolmannestakaan. Tämä on Jenkeissä väärin.
Olen myös sitä mieltä, että ne ulkomaalaiset turvapaikanhakeneet, jotka Suomessa tekevät rikoksia, pitää palauttaa takaisin omaan maahansa. (Muuten minulla ei ole mitään heitä vastaan).
Tuosta " murhaajan tasolle vaipumisesta" . Minusta se on sellaista lässyn-lässyn puhetta. Jos minun kimppuuni tai ystäväni kimppuun hyökätään kadulla ja hänet mukiloidaan, niin on lässyn-lässyn puhua, etten itse alentuisi mukiloijan tasolle.
14 jne.
Se meneekin sitten jo vanhempaan lakiin kuin kristinuskon lait. Minusta väkivaltaa ei voi ratkaista väkivallalla. Rauhaa ei voi saavuttaa taistelemalla. Ja koulutuksesta puhuin ennaltaehkäisynä, aika moni tavallinen heppu, joka on joutunut kahnauksiin lain kanssa, olisi välttynyt näiltä ongelmilta, jos olisi ollut enemmän tukiopetusta, lääkettä adhd:en jne.
Psykopaatit loppuelämäkseen laitokseen. Heitä ei voida parantaa, mutta miksi heidän elämästään pitäisi tehdä erityisen kurja, kun he eivät voi itselleen edes mitään?
Armosta on turha puhua, jos ei se ulotu kaikkiin.
22 (ateisti)
Mitä kaikkea " älä tapa" -käsky koskee? Ihmisiä? Eläimiä? Hyttysiä?
Joidenkin tulkintojen mukaan rikollinen (esim. murhaaja) menettää ihmisarvonsa, joten tappaminen on " sallittua" .
Tappaminen voi olla sallittua, jos tapettava on vääräuskoinen jne. (Tällä perusteltiin ristiretkien murhat).
Olen kuullut niin monta älytöntä selitystä siitä miksi rakastava Jumala heittää ihmiset ikuisesti kidutettavaksi helvettiin. Ei ole kysymys rakastavasta isästä puhumattakaan oikeudenmukaisesta. Vain todella sairas ihminen tekisi niin lapsilleen olivat lapset sitten millaisia hyvänsä.
kuolemantuomio on olemassa? " Sinä et saa tappaa, mutta me saamme" ? Ihan sama kuin, että vanhempi näpäyttää/luunappailee lastaan, jotta tämä oppisi olemaan lyömättä toisia lapsia. Fighting for peace is like fucking for virginity. Hullujen hommaa.
Vastuu on silloin meillä kaikilla jotka olemme sen erioikeuden myöntäneet.
niin siellähän tuomitaan kuolemaan kuka mistäkin syystä. Juuri toissapäivänä ihmetelin samaa...
ja ainakin usalaisissa on näitä, jotka kieltävät abortin murhana mutta kannattavat kuolemantuomiota.
Todella järkevää...
Tämä teoria on syy miksi ihmiset tappaa toisiaan. Eli uskomalla tietyllä tavalla säästät henkesi. Vääräuskoiset joutuvat helvettiin, heissä on saatana ja sitä vastaan tulee aina taistella. Huoh...sodat ei koskaan lopu.
Kristityt väittävät, että heidän uskonsa perustuu vapaaseen tahtoon ja ketään ei tapeta eri uskoisuudesta. Miten niin ei tapeta? Eikö se ole aika paha rangaistus, ikuinen kärsimys ja kuolema. Se ei ole vaapata tahtoa missään muodossa. Yk:n ihmisoikeus julistaa, että sinulla on oikeus uskoa miten haluat eikä sinua kiduteta ikuisesti uskosi tähden. Miksi Jumala ei tähän pysty?