Kirkas, liikkuva valopilkku taivaalla Etelä-Leppävaarassa?
Mikä on tuo kirkas valo, joka liikkuu sivuttain sulavasti, myös ylös ja alas, lähemmäs ja kauemmas viipyen paikoillaan useita minuutteja? Voiko olla drooni tai säätutka? Mikä muu ja miksi?
- Näkyy aina aamuisin pimeällä klo 6-9 välillä, Sellon etelän puolella.
- Liikkeen näkee yleensä klo 7:50-8:00
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Naapurin ukko leikkii talvisodan aikaisella valonheittimellä.
Itseasiassa siitäkin piti kysyä, että mikä hemmetin valoheitin on joka yö päällä. Olen ajatellut sen olevan nosturin valo, mutta kuinka pitkään se oikein palaa näiden kuukausienkin jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin ukko leikkii talvisodan aikaisella valonheittimellä.
Itseasiassa siitäkin piti kysyä, että mikä hemmetin valoheitin on joka yö päällä. Olen ajatellut sen olevan nosturin valo, mutta kuinka pitkään se oikein palaa näiden kuukausienkin jälkeen...
Sulle sitä maailma on todella ihmeellinen paikka...
Mä näin kerran taivaalla sellasen, se meni oikeasti kovaa, se oli siis pelkkä valkonen piste mikä liikkui, pallo
Tää ei voinu olla mikään lentokone tms koska oli ilta ja siinä ei ollu niitä vilkkuvia valoja mitkä on lain mukaan oltava kaikissa julkisissa vempeleissä
Tää oli pelkkä kirkas valkonen pallo mikä liikkui kovaa
Vierailija kirjoitti:
Mä näin kerran taivaalla sellasen, se meni oikeasti kovaa, se oli siis pelkkä valkonen piste mikä liikkui, pallo
Tää ei voinu olla mikään lentokone tms koska oli ilta ja siinä ei ollu niitä vilkkuvia valoja mitkä on lain mukaan oltava kaikissa julkisissa vempeleissä
Juuri tuota tarkoitan! Se liikkuu kovaa tai hiljaa. Drone?
Noniin, mitä nämä vastaukset nyt ovat! Yrittäkääs jo joku kertoa. Mulla on nuoret silmät, en näe halluja eikä kenenkään piirakka hohda niin auliisti. 😂
No niin. Ketjun aloittajalle:
Olin eilen ulkona ja näin saman valon Kanta-Hämeessä.
Valo liikkui aluksi minua kohti (näytti kohoavan). Tämän jälkeen se lähti liikkumaan oikealle ja kiikareilla katsottuani näin että valon takaosassa vilkkui pienempi valo (väritön).
Valon liikkuminen ei ollut täysin tasaista ja nopeuskaan ei ollut järin kova.
Olin siis täysin pimeässä. Taivas oli kirkas. "Omiani" en nähnyt.. Se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitan! Se liikkuu kovaa tai hiljaa. Drone?
MIKS aina samaan aikaan se drone ?
Pimeässä on vaikea nähdä miten iso ja miten kaukana kohde on jos ei tosiaan muuta näy kuin valopisteitä jotka liikkuu. Veikkaan siis joko dronea lähempänä tai helikopteria tms. kauempana. Satelliitit kulkee kohtalaisen hitaasti eikä tosiaankaan mutkittele ja silloin näkyy tähdetkin kun noita näkyy. Lentokoneetkin tuppaa kulkemaan aika suoraan ja niissä näkyy ne värivalot kun ne tulee riittävän lähelle.
Jos taas tarkoitat sellaista isoa valoklönttiä joka välillä näkyy pilvisellä taivaalla niin se voi olla iso valonheitinkin jota pyöritetään jostain syystä ja joka heijastuu pilvistä. Joskus aikanaan ajelin yhden paikan ohi jossa oli tuollainen aina yöllä päällä mutta en jaksanut selvittää että kenen valonheitin se oli ja miksi se pyöri siellä joka yö heijastaen pilviin. Kuulemma joku kauppias tuota pyöritti markettinsa pihalla.
UFO se on.