Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräätkö nopeasti vai hitaasti?

Vierailija
16.12.2023 |

Eli sekunnissa sängystä ylös vai kestääkö puoli tuntia ennen kuin tunnet olosi tarpeeksi virkeäksi nousta ylös? Ja kumpikohan on kropalle ja elimistölle terveellisempää? Luulisi, että paniikkiherätys tyyliin "apua olen jo myöhässä" ei ainakaan tee hyvää psyykelle eikä kropalle...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht hitaasti, menee 15 minuuttia vähintään ennen kuin kykenen kampeamaan itseni ylös. Jos nousisin sekunnissa, saisin todennäköisesti sydärin.

Vierailija
2/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti. Siirtymät on mulle vaikeita. Tarvitsen myös illalla pitkän rutiinin nukkumaanmenoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on herätys niin nopeasti, koska haluan nukkua mahdollisimman pitkään. 

Vierailija
4/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti. Ei riitä mikään puoltuntinenkaan, voi mennä parikin tuntia. Tällä hetkellä siis mahdollista, kun opiskelen, enkä ole töissä. 

Vierailija
5/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos herään siihen, että palovaroitin tai auton varashälytin piippaa, olen suunnilleen sekunnissa jalkeilla. Jos taas herään ilman poikkeuksellisen kiireistä aamumenoa herätyskelloon ja kissa tunkee vielä siinä tilanteessa kainaloon peiton alle lämpimään, niin en todellakaan pidä kiirettä sängystä nousemisessa.

Vierailija
6/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti herätyskelloa torkuttaen.

Vierailija
7/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että torkutus ei sovi ollenkaan. Sen jälkeen olen ihan horroksessa koko päivän.

Vierailija
8/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdilla ylös ja kahvinkeittimelle.

Vierailija
9/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaasti. Ei riitä mikään puoltuntinenkaan, voi mennä parikin tuntia. Tällä hetkellä siis mahdollista, kun opiskelen, enkä ole töissä. 

Samoilla linjoilla. Onkin paniikki, kun pitää tietyn ajan jälkeen taas opetella nousemaan herätyskellon mukaan. Tulen oleman aivan kuollut ja kauhea stressi jyllää kehossa koko päivän :o/. Ei tee hyvää ihmiselle tuollainen.

Vierailija
10/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun aina tasan 7-8h. Heräämättä yöllä edes pissalle.Kun herään aamun virkkuna herään heti.Venytelen kehoani hetiken ja nousen ylös heti.

Vierailija
11/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeittimessä on ajastus klo10. Jos viitsin, juon kahvin kuumana. Jos en, käännän kylkeä ja heräilen viimeistään vuonna 2038.

Vierailija
12/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun aina tasan 7-8h. Heräämättä yöllä edes pissalle.Kun herään aamun virkkuna herään heti.Venytelen kehoani hetiken ja nousen ylös heti.

Noin minäkin nuorempana. Nykyään hyvin harvoin voi heti nousta, kun silmät aukeavat. Mieluiten käännän kylkeä pari-kolme kertaa ja annan itseni rauhassa herätä. Usein on myös kylmä tulla peiton alta pois, joten odotan sopivan lämmintä olotilaa, jotta pystyn hiippailemaan vaatteiden äärelle.

Ja vihaan kellon mukaan heräämistä. Työelämä on siis täyttä myrkkyä tämän myötä.

Vierailija
13/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Kuulostaa utopistiselta.

Vierailija
14/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti. Vartin torkutus. Sitten kahvinkeittoon. Ainakin 45 minuuttia pyhitetty aamupalalle ja selailulle.

Vierailija
15/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torkutus ilman herätyskelloa menee, mutta jos kello piippaa vartin välein, niin se on täysi hälytystila aivoille ja elimistölle.

Vierailija
16/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herään siihen että vaimo antaa suikkaria, niin olen mukana heti. Muuten menee jokunen minsa pyöriessä.

Vierailija
17/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauhdilla ylös ja kahvinkeittimelle.

Mulla on lähipiirissä pari näitä, jotka singahtavat heti lakanoista jääkaapille ja kahvinkeittimelle. Itsellä ei kroppa ota vastaan kuin aikaisintaan tunnin kuluttua heräämisestä.

Vierailija
18/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torkutus ilman herätyskelloa menee, mutta jos kello piippaa vartin välein, niin se on täysi hälytystila aivoille ja elimistölle.

Mitä on torkutus ilman herätyskelloa? Kyllä se piippaa tietysti, mutten mä nuku enää silloin. (Eri.)

Vierailija
19/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti. Nousen heti herätyskellon soitua (ehkä 5-10 sekuntia sen jälkeen). Haluan heti kahvia.

Vierailija
20/25 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos herään siihen että vaimo antaa suikkaria, niin olen mukana heti. Muuten menee jokunen minsa pyöriessä.

Terveisin insinööri Seinäjoelta.