Millaisiin ammatin kaunistelijoihin olette törmänneet?
Tinder-mätsi kertoi työskentevänsä ulkomaankaupan alalla. Oli ahtaaja.
Kommentit (42)
Mutta aika ironista, että moni ahtaaja tienaa huomattavasti enemmän kuin moni kiinnostavamman tittelin omaava myyntipäällikkö tai copywriter.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään halua sanoa ensimmäiseksi olevani konsultti. Yritän pyörittää jotain ympäripyöreää tuohon kysymykseen.
Ahtaaja on vähän samantyyppinen, hyvin negatiivisen kalskahduksen ulkopuolisten mielessä saanut ammattinimike kuin konsulttikin.
Kolsultti nyt ei sano mitään. Miks ei voi sanoa alaa. Ahtaaja vois kertoa, että on satamassa töissä. Miks pitää valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Mutta aika ironista, että moni ahtaaja tienaa huomattavasti enemmän kuin moni kiinnostavamman tittelin omaava myyntipäällikkö tai copywriter.
Mua ei ainakaan kiinnosta miehessä se mitä se tienaa. Joku jääkielkoilija ei kiinnosta, vaiks tienais miljoonia, emmin ottaisin jonkun historian opettajan.
Työkkärin tätinä sanoin olevani valtiolla virkamies. Se oli totta, enkä jaksa esim juhlissa mitään sönkötyksiä selkkareista ja tuista.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin tätinä sanoin olevani valtiolla virkamies. Se oli totta, enkä jaksa esim juhlissa mitään sönkötyksiä selkkareista ja tuista.
Sama juttu. Sanon että olen virkamies erittelemättä mitä teen. Juuri tuon takia, että kaikki mikä valtiossa on huonosti on sitten minun vikani. Oli asialla kanssani mitään tekemistä tai ei.
Lisäksi olen huomannut, että moni alkaa suhtautua ihmiseen negatiivisesti heti kun paljastuu, että on virkamies. Plus en jaksa mitään höhhöh pullansyöjä juttuja, koska ne ei voisi olla kauempana totuudesta.
Kun kysytään mitä teen vastaan yleensä vaan, että oon kevyt yrittäjä. Yllättävän harva kysyy mitä oikeesti teen. Jos kysyy niin vastaan yleensä että "teen sellasia tulkintoja etänä". Yleensä kukaan ei kysy enempää, mut oikeesti oon tarot tulkitsija ja se on vähän nihkee sanoa kun joko siitä sitte kysellään kaikki mahdollinen ku ei tiedetä mitä se on tai sit jos tiedetään niin halutaan kaveri hintaan joku tulkinta ja taaskaan aiheesta ei pääse pois. Ja joskus joutuu sitte taas väittelemään siitä onko mun ammatti vaan ihmisten huijaamista vai ei
Tää oli pahin: Logistiikka-alalla = tällähetkellä työttömänä mutta aloitti taksikuskina
Rakennusurakoitsija, olikin perinteinen "kirvesmies" eli raksaduunari (en kyllä ymmärrä yhtään tota ammattinimikettä kirvesmies, kun eihän nykyisin tehdä mitään muuta kirveellä kuin hakataan halkoja. Kuulostaa joltain 60 luvun ammattinimikkeeltä.
"Lasken työkseni rahaa", oli Prisman kassa
"Olen taloyhtiön puheenjohtaja" oli työtön ja kouluttamaton
Toimitusjohja (nainen), olikin maatalouslomittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan kiinnosta miehessä se mitä se tienaa. Joku jääkielkoilija ei kiinnosta, vaiks tienais miljoonia, emmin ottaisin jonkun historian opettajan.
1. Ihmisiä ei oteta, he eivät ole mitään hyödykkeitä
2. Historian opettajat voi tienata lukiossa saman 60k vuodessa mitä ahtaajatkin, että oletko ihan varma ettei kiinnosta se tienaaminen? Elämä on nimittäin hyvin erilaista kumppanin kanssa joka ei tienaa mitään jos et itse halua olla sponssina.
Vanhempani olivat kansakoulunopettajakoulutuksen saaneita perruskoulunopettajia ja sanoivat kysyttäessä olevansa kunnalla töissä.
Niin, onhan se hirveää jos muuten lupaava ihminen paljastuu normiduunariksi. Hyi sssaatana.
Kyllä sitä kumppanilla nyt vähintään englanninkielinen työnimike tai tutkinto pitää olla, että kehtaa kavereille kertoa.
Pätselös digrii in pisnis ädministreissön
Teknokemisti oli oikeasti lattianpinnoittaja.
Kun sanon itse olevani vaatetusalalla, löytyy aina lyhennettäviä housuja, ommeltavia nappeja ja unelmien vaatteita, joita minun pitäisi ilmaiseksi tehdä.
Ei kiitos.
Siis oumaigaad! Kuuliksä et Mirva seurustelee jonkun ahtarin kanssa? lol, mikä lou väljyy turjake. Varmaan käyttää jotain turvakenkiä vapaallakin ja ei oo käyny Viroa kauempana. Mistä ne ees keskustelee? Jostain merikonteista ja laivoista?
t: Hotellin respa (glorifioitu kassa)
Vierailija kirjoitti:
Kun kysytään mitä teen vastaan yleensä vaan, että oon kevyt yrittäjä. Yllättävän harva kysyy mitä oikeesti teen. Jos kysyy niin vastaan yleensä että "teen sellasia tulkintoja etänä". Yleensä kukaan ei kysy enempää, mut oikeesti oon tarot tulkitsija ja se on vähän nihkee sanoa kun joko siitä sitte kysellään kaikki mahdollinen ku ei tiedetä mitä se on tai sit jos tiedetään niin halutaan kaveri hintaan joku tulkinta ja taaskaan aiheesta ei pääse pois. Ja joskus joutuu sitte taas väittelemään siitä onko mun ammatti vaan ihmisten huijaamista vai ei
No mene nyt ensin edes peruskouluun.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin luen tarotkorteista, en ammatikseni, mutta kuitenkin hyvin. On kyllä hämmästyttävää, kuinka tuntemattomat ihmiset pyytävät ilmaisia tulkintoja heti kun kuulevat, mitä teen. Tuo on juuri se syy, miksi itsekin alan vältellä kertomasta siitä muille, mutta tietysti haluan, että kumppanini suhtautuu siihen positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Olen taloyhtiön puheenjohtaja" oli työtön ja kouluttamaton
Miten kehtaa sanoa tuota edes ääneen?
No en minäkään halua sanoa ensimmäiseksi olevani konsultti. Yritän pyörittää jotain ympäripyöreää tuohon kysymykseen.
Ahtaaja on vähän samantyyppinen, hyvin negatiivisen kalskahduksen ulkopuolisten mielessä saanut ammattinimike kuin konsulttikin.