Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekista väliaikainen paikka-aine hampaalle, vain 48 tunniksi!?

Vierailija
14.12.2023 |

Hampaasta on kai lähtemässä vanha paikka irti. Silloin tällöin lievää särkyä. Olen parin päivän päästä lähdössä joululomalle toiselle paikkakunnalle enkä tämän oireiston takia varmaan saa kiireaikaa hammaslääkärille vaan asian hoitaminen menee joulupuhien jälkeiselle ajalle.

Kun mietin mitä teen jos paikka irtoaa joulun pyhinä, muistin että apteekissa myydään väliaikaista paikka-ainetta irronneelle paikalle. Mutta kun googletin tuotteen, siinä luki että hammaslääkäriin pitää hakeutua 48 tunnin sisällä paikka-aineen käyttämisestä! Eli kaksi vuorokauttako vain se kestää?? Mitä jos paikka irtoaa vaikka 22.12? Pitääkö mun mennä jouluaattona siellä lomapaikkakunnalla hammaspäivystykseen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun sä soitat sinne kiire/särkyajanvaraukseen ja vaikka hieman liioittelet särkyä. Minä oon kaksi kertaa päässyt samana päivänä TK:n hammaslääkärille kun paikka irtosi hampaasta ja alkoi jomotus. Toinen mahis on kokeilla niin monta yksityistä hammaslääkäriä että onnistuu päästä sinne. Toki se on kalliimpaa mutta se vasta kalliiksi tulee hoidattaa tulehtunutta hammasta.

Vierailija
2/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt tuota samaa asiaa puoli vuotta tossa ja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa niin varmasti yksityiseltä löytyy ihan kotipaikkakunnalta vapaa aika ihan huomiseksi. Nyt vaan katsomaan vapaita aikoja netistä.

Vierailija
4/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että soitat yksityiselle hammaslääkärille. Vastaanotolle pääset todennäköisesti jo huomenna.

Vierailija
5/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerit kivasti muhii siellä väliaikaisen paikan alla.

Vierailija
6/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nyt jo sitä paikka-ainetta ja laitat sen siihen ongelmia aiheuttavan paikan päälle huolellisen pesun jälkeen. Soitat julkiselle hammasajanvaraukseen ja varaat normaalin semikiireisen ajan jonne menet joulun jälkeen.

Vanha paikka alla suojaa bakteereilta juuria. Siksi väliaik. paikka-aine sen päälle.

Vierailija
7/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se väliaikainen paikka voi olla kauemmin. Pahimpaan Korona-aikaan kun ei saanut ollenkaan aikoja niin hammaslääkäristä sanottiin, että sitä väliaikaista paikkaa vaan sinne ja ajan sain johonkin parin kk:n päähän. Parhaimmillaan se paikka pysyi noin 3 viikkoa ja pahimmillaan pari vrk:tta. Unohdin sen paikan välillä ja menin syömään purkkaa /toffeeta, joten se irtosi. Mutta siitä pikkutuubista riittää moneen kertaan. Muistaa vain sulkea sen tosi tiiviisti esim kelmulla niin ei kovetu. 

Vierailija
8/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä paikka-aineita on kai ainakin kahta laatua. Itse käytän Cavit W:tä, jossa ei ole tuota ehtoa. Löytyy ainakin Kampin apteekista, kannattaa kysyä soittamalla omista lähiapteekeista.

Vierailija
9/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli väliaikainen paikka pe-illasta ma iltapäivään.

Vierailija
10/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat luultavasti kannattaa pestä ennen paikka-aineen lisäystä.

Vierailija
11/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liioitella särkyä. Viimeksi kun menin särkyajalle niin liioittelin koska en tuntenut kuin pientä kipua ja epämukavuutta. Halusin silti hoitaa asian pois ennen kuin paheni. Kävi ilmi, että oli akuutti tulehdus ja hammas halki lähes kokonaan ja koko hampaan menetys oli 2-3 tunnista kiinni.

Vierailija
12/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi lätkäistä myös sen vähän irronneen paikan päälle, niin ei toivottavasti vihlo raon kautta?

Vierailija
13/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itse laittamani väliaikainen paikka monta kuukautta, kun unohdin koko asian. Hammaslääkärikin sanoi, että hyvin olet paikannut, eikä mitään ongelmia tullut. 

Vierailija
14/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bakteerit kivasti muhii siellä väliaikaisen paikan alla.

Mulla oli tuota mikä lie Kavit-tuotetta lohkeaman päällä pari viikkoa ja hammaslääkäri hoiti loput.

Mitä, jos sota tulisi ja hammaslääkäriin ei heti pääsisi? Kuoletko saman tien?

Vierailija
15/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun sä soitat sinne kiire/särkyajanvaraukseen ja vaikka hieman liioittelet särkyä. Minä oon kaksi kertaa päässyt samana päivänä TK:n hammaslääkärille kun paikka irtosi hampaasta ja alkoi jomotus. Toinen mahis on kokeilla niin monta yksityistä hammaslääkäriä että onnistuu päästä sinne. Toki se on kalliimpaa mutta se vasta kalliiksi tulee hoidattaa tulehtunutta hammasta.

Niin, että liioittelee, jotta tosi kipeän ja tulehtuneen hampaan omaava ei sitten pääsekään, kun ei osaa liioitella.

Vierailija
16/16 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä saa julkisella hampaan kuntoon samana päivänä, jos särkee ja soittaa viimeistään aamupäivällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän