Ekaluokkalaisten vanhemmat! Kuinka usein olette yhteydessä lapsenne opettajaan?
Minä kun en ole puhunut lapseni opettajan kanssa vielä kertaakaan! Onko epätavallista? Olisin myös jotenkin toivonut jotain yhteydenottoa opettajan suunnalta. Käytetäänkö teidän koulussa jonkinlaista reissuvihkoa tms.? Vanhempaintapaaminen on parin viikon päästä vasta...
Kommentit (13)
Joka perjantai toki ope lähettää lippusen jossa lukee seuraavan viikon ohjelma: eli mitä opiskelevat matikassa, onko liikkaria ja mitä tekevät, mikä aakkonen on järjestyksessä jne. Jotenkin tuntuu vain niin hassulta eskariin verrattuna, jossa aina kun hain pojan sai jotain palautetta päivän kulusta, miten oli mennyt, oliko leikkinyt, tehnyt kaiken kuten piti jne.
Ap
kolmisen viikkoa sitten.
Meillä on ihan perinteinen reissuvihko ja sitten koululla omat nettisivut, joilla ajankohtaisia asioita. Syksyllä on tulossa vielä "vanhempien vartti", eli tavataan open kanssa kahden kesken lyhyesti ja jutellaan miten on mennyt.
Ei mulla ole ollut mitään tarvetta olla yhteydessä, vaikka tosiaan muutos päiväkodin päivittäiseen kuulumisten vaihtoon on suuri :)
Koulussa opettajien ja kotien välinen kommunikaatio on murto-osa siitä, mitä se on päiväkodissa.
Esikoisen kanssa siinä oli opettelemista, mutta nyt kun hän on jo 6. luokalla ei ihmetytä nuorempienkaan sisarusten kohdalla enää.
Koulun asiat tulevat tietoon lähinnä niissä lippu-lappusissa. Jos on jotain kovasti häikkää lapsen kanssa, niin kyllä ope ottaa erikseen yhteyttä ja saman voivat tehdä vanhemmat. Jos ei ole asiaa, niin ei tule yhteydenottojakaan. Tässä tapauksessa useimmiten no news is good news.
Itse kirjoitan sähköpostia opettajille ehkä 1-2 lukukaudessa ja kyselen lasten kuulumisia. Saan aina ihan tyydyttävät vastaukset.
open kanssa kertaakaan viimevuonna. Mies hoiti ne muutamat vanhempainillat ja that´s it. Sopii mulle, kun ei kerran mitään erityisiä ongelmiakaan ole.
Soittelin just opettajalle ihan muissa asioissa, eli ilmoittaakseni pojan huomisesta hammaslääkäristä. Siinä tulikin sitten muutenkin vaihdettua kuulumisia. Ihan positiivisia sellaisia:). Mutta vähän tää on kuitenkin kummallista kun on tosiaan tottunut siihen päiväkodin päivittäiseen palautteeseen:)).
Ap
Meillä esikoinen tokalla, enkä edes tiedä miltä opettaja näyttää. Koskaan ei olla sanakaakaan vaihdettu. Nyt Toinen lapsi meni ekalle, eikä hänenkään opesta ole mitään kuulunut. Vanhempainilta oli, mutta siitäkin tiedotettiin niin huonosti, etten tieny koko asiasta mitään. Jäi siis sekin väliin.
vanhempainvartti. Reissuvihkoon olen yhden kerran kirjoittanut viestin. Enempään ei ole ollut tarvetta. Tyttö on kyllä kertoillut tarkkaankin mitä koulussa on tapahtunut jne.
.. kun joku kertoo ettei ole kertaakaan tavannut lapsensa opettajaa! Hei haloo!!! Näinkö anonyymia toimintaa joissakin kaupungeissa (oletan kaupungin olevan kyseessä?) on? Itse ainakin haluaisin tietää miltä lapseni ope näyttää, ehkä soittaisinkin hänelle jos hän ei kerran ota kertaakaan yhteyttä. Kai sitä nyt sen verran haluaa lapsensa kanssa olevista aikuisista tietää?
T. maalainen joka onneksi tuntee lapsensa open ennestään
Heti olet "syyttämässä" kaupunkilaisopettajia! Ihan hyvin voi olla kysessä kuule joku maalaistollokin, mistäs sen tiedät!!!
Hyvä, että viimein havahdut lapsesi menneen kouluun. Koulu ei tosiaankaan ole päivähoitolaitos vaan koulu. Itse olet kummallinen äiti, curling, curling...
Voisin yhtyä tuohon nro 11 kommenttiin. Luultavasti näin voisi tapahtua kaupungissa. Maaseudulla on yleensä läheinen kontakti opettajaan, erityisesti jos on kyse pienestä koulusta.
viime vuonna en jutellut lapsen asioista kuin kerran vanhempainvartissa. Kai hyvin meni koulussa, stipendi tuli. Kyllä mä luotan omaan lapseeni enkä oo tosiaan curlingmamma.
Koulu käyttää sähköistä reissuvihkoa ja ope laittaa joka viikko 1-2 tiedotetta, toisessa yleensä viikon kulku (mitä opetellaan missäkin aiheessa) ja toisessa jotain akuuttia tai ajankohtaista esim ohjelmanmuutoksesta, retkestä tms.
Näihin tulee vastattu välillä, sähköinen kommunikointi tosi helppoa ja vaivatonta.