Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähitöistä maksettava lisäpalkkaa

Vierailija
13.12.2023 |

Keskimääräinen työmatkaan käytetty aika on 1h per suunta. Päivässä se tekee 2h. Viikossa se tekee 10h. Kuukaudessa 40h. Eli teet periaatteessa 40h enemmän töitä kuukaudessa kuin etätyöläiset. Mieti vielä paljon maksat bensasta, bussilipuista tai käytät energiaa matkustamiseen. Eikö tästä ajasta mielestäsi pitäisi maksaa palkkaa? On aika ottaa tämä asia puheeksi esimiesten ja mahdollisesti liiton kanssa, että asiaan tulee muutos.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä ajat autolla sen matkan tai sometat, luet kirjaa jne, niin ethän sä idiootti silloin töitä tee 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻.

Vierailija
2/3 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometrikorvaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asujille aina sanotaan autoilun kustannuksiin, että on oma valinta asua maalla (ja joutua käyttämään autoa). 

Mä sanoisin sen nyt kans tässä. On ihan oma valinta asua tunnin matkan päässä töistä. Kesti se tunnin sitten jaa omaa autoa motarilla kaupungista toiseen tai kulkea kaupungin sisällä kahdella bussilla tai junalla tai mitä nyt ikinä.

Mun työssä ei ole mahdollisuutta tehdä etätöitä. Pakko mennä paikan päälle. Olen itse valinnut työpaikkani ja työmatka kestää omalla autolla 5min. Työkaveri asuu 50km päässä, eikä se nyt vaan voi niin mennä, että kun hän asuu siellä "maalla", niin hänelle maksetaan joka päivä 1,5h ajalta palkkaa, kun hän sieltä köröttää tulla töihin tekemään mun kanssa saman työn. Hän kuitenkin saa jo kilometrivähennyksen verotuksessa.