Pitkittynyt yskä
Onko muita joilla ollut nyt lähiaikoina flunssan jälkeen useita viikkoja kestänyttä yskää? Kuinka pitkään on jatkunut?
Kommentit (25)
En itse tupakoi eikä minulle yleensä ole flunssassa ollut tällaista yskää. Yleensä ennemminkin nuhaa tai kurkkukipua. Muistan ehkä yhden kerran kymmenen vuoden ajalta, jolloin ollut kova yskä flunssassa.
Ap
Minulla on aina lentsusta parantumisen jälkeen yskä jatkunut ehkä kuukauden verran. Se johtunee siitä, että hengitystiet ovat sairauden aikana ärsyyntyneet, joten pienikin pöly tai liian kuiva ilma aiheuttaa yskänkohtauksia.
Pari kuukautta sitten minulla oli jonkinlainen tartunta. Yskää, nuhaa, kurkkukipua. Vain yhtenä päivänä pientä lämmön nousua, 37,2 astetta. Se sitten parani, mutta yskä palasi uudestaan reilu kuukausi sitten. Sen lisäksi nenän tukkoisuutta ja välillä pientä kurkkukipua. Ei kuumetta tai lämmön nousua. Kun se nyt on jatkunut yli kuukauden, tein korona-kotitestin. Oli positiivinen.
Olen saanut 3 koronarokotusta. Mutta ne ovat varmaan kaikki pohjautuneet alkuperäiseen virukseen. Uusia variantteja on kuitenkin tullut, taas tänä syksynäkin. Olisiko niin, että elimistö yrittää puolustautua alkuperäisen viruksen vasta-aineilla. Ne estävät vakavamman taudin muodostumisen, mutta eivät pysty kokonaan tappamaan virusta, joten tauti jatkuu ja jatkuu. Jos joulun jälkeen parantumista ei ole tapahtunut, niin taidan mennä lääkärille.
Pullo hengitys auttaa ja helpottaa liman irtoamista keuhkoista.