Sain aikoinaan JOULUPUUKERÄYKSESTÅ yhdet ohuet läpituulevat harvaan neulotut käsineet, en muuta,. Mutta tuttuni sai
Tuttuni sai joka vuosi kassikaupalla kaikkea mahdollista, arvoltaan nelinumeroisia summia,
olimme tuolloin kumpikin lastensuojelun asiakkaita.
Laskimme kerran kaikki tulomme ja menomme.
Hänellä 4 lasta, viides tulossa. Minulla 2.
Kävi ilmi, että hänellä jäi käteen noin 400€/per henkilö ja minulla 240€/per henkilö.
Lapsilisät ja tuethan nousee ja lisii suhteessa enemmän, mitä enemmän on lapsia.
Silti oli erikoista, että meidät sivuutettiin aina JOULUPUU YM, KERÄYKSISTÄ ja toiset sai joka vuosi ja jokaiselle monta lahjaa.
Että tasan ne ei mene köyhilläkään nämä jutut.
Sitten on vielä Kelan ns. vammaistuet, ja niitäkin toiset näyttää saavan helpommin, toiset ei, vaikka tarve olisi.
Kommentit (22)
Ap jatkaa, että siloinen aika opetti meidät kaikki perheessä säästämään ja alkaa niinsanotusti tekemään rahaa itse.
Siinä olemme onnistuneet. Lapset ovat valinneet sellaisen koulutusalan, että aika varma työllistyminen ja tehneet koko ajan opiskelun lomassakin töitä. On jaettu mainoksia, autettu vanhuksia, käytetty kaupassa, poimittu marjoja, tehty vastoja, myyty torilla, ajettu jopa taksia.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla weetee??
Ei kauhealta. Nykytilanne ei ole enää WT. että niin?
En tiedä olenko kyyninen kun sanon tämän, mutta valitat ilmaisesta tavarasta?
Tämä mua epäilyttääkin. Ei noissa keräyksissä ne avustukset tunnu ikinä menevän sinne, missä on kovin tarve. Samat ihmiset kiskoo sekä tulon siirrot, että muun hyväntekeväisyyden ja samat jää nuolemaan näppejään.
Uskon että tästä syystä myös ne toiveet on paisuneet ihan hulluiksi. Ennen haluttiin ihan tavallisia juttuja ja kun aina on saatu kalliimpaa ja kalliimpaa, niin nyt toivotaan jo ökyä. Ja taas ne jotka aina jää ilman lakkaa yrittämästä.
Olisipa sellainen palvelu, missä voisi kohdentaa hyvin tarkasti sen annetun lahjan ja varmistaa että se menee perille juuri sinne minne haluaa.
Ps ap. Tunteeko tuttusi jonkun sieltä joulupuusta ja pääsi siksi apajille?
Ja tämä aloitus on muuten totta.
ja LaSun asiakkaana olimme, koska lasta kiusattiin koulussa, ja lapseni vaihtoi koulua, ei kiusaajat.
Pahimmalla kiusaajalla menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla weetee??
Aloituksessa on sana : aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa, että siloinen aika opetti meidät kaikki perheessä säästämään ja alkaa niinsanotusti tekemään rahaa itse.
Siinä olemme onnistuneet. Lapset ovat valinneet sellaisen koulutusalan, että aika varma työllistyminen ja tehneet koko ajan opiskelun lomassakin töitä. On jaettu mainoksia, autettu vanhuksia, käytetty kaupassa, poimittu marjoja, tehty vastoja, myyty torilla, ajettu jopa taksia.
No mut hienoa, olette siis saaneet nostettua elintasoa. Hieno juttu, voitte onnitella itseänne.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko kyyninen kun sanon tämän, mutta valitat ilmaisesta tavarasta?
En valita. Meni ne käsineet, kun piti toisten lämpimämpien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani!
Kiitos, tuiskuahan se on suurimmaksi ollut se meidän elämä ensimmäiset 30 vuotta. Ja muiden tekemää.
Niille annetaan jotka ovat puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani!
Kiitos, tuiskuahan se on suurimmaksi ollut se meidän elämä ensimmäiset 30 vuotta. Ja muiden tekemää.
Muut siis aiheuttaneet ne ongelmat. Koulukiusaamisen/työpaikkakiusaamisen.
Me oltiin 16 vuoden ajan sosiaalitoimen asiakkaita, eikä koskaan päästy mukaan joulupuukeräykseen. Vaikea ymmärtää, miksi jotkut pääsee ja toiset ei.
Ap lisää: Ne neulotut käsineet on niin harvaan neulotut etten ole koskaannähnyt sellaisia edes! Kävi kyllä mielessä oliko sossun täti ne(kin) keljuillessaan tehnyt meille.
oli jotenkin ilkeä, töykeä minulle. Tallessa ovat. Kaikki olisivat samaa mieltä, että sormi menee tökäten läpi..
Mun kaveri -yh teki niin että haki kaikkialta kaikki ilmaiset ja kummeilta myös.
Sitten avasi kaikki paketit ja paketoi uudelleen ja antoi lasten ymmärtää, että äiti ne heille ostanut.
(Lapset vasta aikuisena kuulivat, että kyllä kummit olivat aina muistaneet) vaikka äiti muuta esitti.
Tuosta vammaistuesta. Sosiaalista käskettiin kesällä minun hakea sitä ja tein työtä käskettyä. No hylkyhän sieltä tuli ja perusteena oli : Kela ei tarkoita tällaista toimintakyvyn laskua eli olen väärällä tavalla sairas. Asia on vielä käsiteltävänä, kun jatkovalitin.
Jotkut saa heti kättelyssä korotettuja tukia. Pientä kutinaa ranteessa.
No just tämän takia en lahjoita mitään noihin keräyksiin. Viides tulossa?? Kortsupaketin voin heittää.