Oksentaminen raskauden loppuun saakka
Onko täällä kohtalotovereita? Alkaa ahdistaa tämä oksenteleminen ja paha olo, kun synnytys kuitenkin jo lähestyy, olen viikolla 32 ja oksennellut 6. viikolta lähtien. Olin toivonut että tää pahoinvointi menisi ohi, mutta ei se mene, jatkuu vaan ja selkeästi loppuun saakka. olisin mielelläni kuullut kohtalotovereista, kun tuntuu että olen maailmassa ainoa, jolle näin käy (vaikka tietty tiedän etten ole). En jaksaisi enää yhtään oksennusta enkä yhtään pahaa oloa. Mitään en voi tehdä kun en jaksa ja jos rehkin vähänkin ylimääräistä, tulee kaikki taas ylös. Kurjaa :(
Kommentit (10)
Saako kysyä uteliaisuudesta teiltä pitkään tai koko ajan oksentaneilta, kuinka painonne on kehittynyt raskauden aikana? Oletteko olleet töissä vai saikulla?
Siis ei tällä hetkellä, mutta joka kerralla ollut sama homma, että joskus tosi varhain, siinä 5.vkon paikkeilla, alkanut ja jatkunut ihan synnytys-saliin saakka. :-/
Ja tasan kokeiltu kaikki poppakonstit, mutta eipä ole mikään auttanut.
Mulla aina mennyt niin, että sitä on ruvennut jo jossain vaiheessa tottumaan siihen, kun yötä päivää laatta lentänyt, niin lopussa se on jo ollut ihan normaalia ja kuulunut osaksi joka päivästä elämää.
hempan kanssa on ollut ongelmia, kun ei tietysti rauta ole ehtinyt imeytyä kunnolla, kun aina oksu lentänyt.
Mulla on aika myöhään aina suositeltukin aloitettavaksi tuo rauta, kun ei sitä mitään järkeä ole ollut syödä, jos saman tie tulee ulos kaikki.
Kyllä mulla paino ensimäisten viiden kuukauden jälkeen lähti nousuun. Jostain syystä onnistuin välttämään pahan painonlaskun, vaikka alkuraskaudessa oksensinkin tiuhaan. En tiedä miten se on mahdollista, ehkä siksi kun söin pahoinvointilääkkeitä (ahkä auttoivat vähän niin etten joka päivä oksentanut ihan kaikkea ulos) ja makasin vaan sohvalla ts. en liikkunut lähes lainkaan. Alkuun olin kolme kuukautta saikulla, kesällä töitä ei olisi ollutkaan eikä alkusyksystäkään, niin saikkua ei enää ole tarvinnut ottaa. Ehkä jostain raskausviikosta 25 olisin saattanut pystyä käymään töissä, mutta toisaalta se olisi pahentanut oloa. Nyt saattaa olla peräkkäin kaksikin oksennuksetonta päivää! Ihan mahtia!
T. ap
Löytyi siis kohtalotoveri! Helpottavaa kuulla - tavallaan. Mä en ole vieläkään tottunut siihen oksentamiseen, tai kyllähän se aika rutiinilla käy, mutta aina on yhtä kurjaa. Mulla kans tuota on ihan yötä päivää, alussa oli kaameeta kun en edes pystynyt yöllä pahoinvoinnilta ja oksulta nukkumaan.
Miten normaalia elämää sä olet Telho pystynyt viettämään? Mä olin aluksi ihan eristyksissä, kun en kertakaikkiaan voinut lähteä minnekään, olo oli niin karsea. Nyt olen aika lannistunut, mitään ylimääräistä ei juuri jaksaisi, kavereitakin tulee nähtyä todella harvakseltaan. Tuntuu kuin eläisi 9kk pullossa.
...opin elämään asian kanssa, eli alkuun mäkin olin eristyksessä, mutta sitten sitä vaan oppi esim. kauppareissuilla aina ekana katsomaan, että missä on wc ja suuntaamaan sitten sinne "hyvissä ajoin" ennen laatan lentoa.
Mä olen aina ollut herkuttelija ja kyllä mua ahdisti, kun vaikkapa Hesessä tms. käytiin joskus, kun sen tiesi, että jos pystyy edes ruokailun ajan olemaan oksentamatta, niin pian tulee kaikki ulos.
Vaikka siitä oksentamisesta tuli ainakin mulle rutiinia ja sillai siihen tottui, niin eihän se koskaan mukavaa ole ja totta kai vaikuttaa olotilaan, ettei nyt ihan pirteimmillään luonnollisestikaan voi olla.
Mulla tosiaan aina loppunut vasta sitten, kun olen synnyttänyt, siis synnytyksessä vielä laatta lentänyt vikan kerran.
Ihmettelin minäkin aina, että kuinka se paino voi edes nousta, mutta niin ne ainakin mulle sanoi, että vauva kyllä omansa ottaa ja mulle ei sitten ainakaan koskaan ole ylimääräistä jäänyt raskauden jälkeen, enemminkin alle entisen, eli ehkä se sitten siinä näkyy, että omat varastot on menneet aikalailla tyhjiin. :-/
Viikolta 5-6 aivan loppuun saakka oksentelua. Mikään ei auttanu. Loppuajasta, varmaan kymmenen vikaa viikoa oksensin yöllä. Siihen asti olin päivät oksentanu. Tää oli tokassa raskaudessa. Ekassa pahoinvointi loppui viikolla 26.
Ja alkoi taas 32 viikolla uusiks.
Ihan kammottavaa aikaa tuo raskausaika. Tolkuton kuvotus loppui onneksi (käynnistettyihin) synnytyksiin kuin veitsellä leikaten, joka kerta. Paino kyllä nousi, 25 kg joka kerta, sillä ainoa, mikä piti pahoinvointia yhtään kurissa, oli se, että söin koko ajan jotain. Muuten kuvotti, sylkeä erittyi valtavia määriä ja niiden nielaisu aiheutti oksentamisen. Yäk! Onneksi se kuitenkin loppuu aikanaan!
Tsemppiä!
Ja viimeisen kerran oksensin rv38+6. Vauvat syntyivät rv39+1. Näkkileipä oli ainuyt mikä pysyi sisällä. Painoa kertyi silti 22kiloa.
itse oksentelin rv 19 asti, nyt rv 25 on vain pientä ällötystä jos ei syö välipaloja. Kahdessa aiemmassa raskaudessa ei kestänyt näin pitkään, joten sullakin on toivoa seuraavien raskauksien suhteen.