Voiko koulutuksen käydä tällä tyylillä
En uskalla lähteä opiskelemaan koska ahdistun näytöistä ja viimeistään näyttöjen lähestyessä lopetan opiskelut. Kerran päässyt näyttöihin asti mutta aiheuttivat paniikkihäiriötä ja sairaslomaa enkä niitä kyennyt enää tekemään.
Kysymys siis kuuluu, voisinko lähteä suorittamaan tutkintoa niin että jos en näyttöjä pysty tekemään ihan heti aikataulussa niin kävisin vaan läpi tutkinnon osat ja näytöt teen ihan rauhassa vuosien saatossa kun niihin kykenen? Tavallaan omalla aikataululla
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan kysyä oppilaitoksesta? Ja eikö noihin näyttöihin voi myös saada jotain yksilöllisiä järjestelyjä, jos on lääkäriltä sopiva diagnoosi? Ja ehkä Kelalta voisi saada kuntoutusta siihen pohjalla olevaan ongelmaan, joka aiheuttaa niitä paniikkihäiriöitä?
Pitää kysellä ja tutkia asiaa. Turhauttaa kun en saa töitä tämän takia. Työelämä ei aiheuta mitään näitä ongelmia, paniikkia tai muuta. Mutta pelkällä peruskoululla en työllisty
-ap
Riippuu varmaan tutkinnostakin. Jos on lähihoitaja niin yleensä opiskelu edellyttää jossain kohtaa, että aiemmat kurssit on hyväksytty eli et pääse etenemään ennen kuin aiemmat on suoritettu. Myös osa työtehtävistä vaatii näyttöjä että saat niitä tehdä (osa lääkeluvista).
Välillä oikeasti vain itken kun muut etenee elämässä ja minä en, koska pelkään ja ahdistun noin tyhmistä asioista. Ikääkin jo jonkun verran ja kohta tuntuu että sama se olisi luovuttaa:(
Tutut vaan yleensä ihmettelee että olet sinä outo kun et tuommoisia pääse läpi, helppoa on opiskelu.
-ap
Mene yliopistoon niin ei tarvitse miettiä mitään amisten näyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei äly riitä ja ikääkin liikaa:D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei sinne mitään ikärajaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Eikö noihin oo pääsykokeet, tuskin ap sinne pääsee jos panikoi näytöissä noin paljo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tarkoitus olisi päästä töihin ja haluaisin opiskella alalle joka työllistää, ei yliopisto kiinnosta sillä tavalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tarkoitus olisi päästä töihin ja haluaisin opiskella alalle joka työllistää, ei yliopisto kiinnosta sillä tavalla
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Joo kyllä yliopistostakin voi päästä töihin.
Jos vaikka hakisit apua ongelmiisi? Keskusteluapua ja lääkitys näyttöjä varten. Kaikenlaista esiintymiskammoa tai suorituspainetta on monilla aloilla ml. esiintyvät taiteilijat, niin voisi olla ihan ratkaistavissa oleva ongelma jos vain haluat.
Onneksi siihen aikaan ei ollut näyttöjä kun olin itse nuori ja kaikki sai ammatin vaikka eivät mitään edes osanneet kun ammattikoulusta pääsivät, eipä kyllä ollut ahdistuneisuuttakaan niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka hakisit apua ongelmiisi? Keskusteluapua ja lääkitys näyttöjä varten. Kaikenlaista esiintymiskammoa tai suorituspainetta on monilla aloilla ml. esiintyvät taiteilijat, niin voisi olla ihan ratkaistavissa oleva ongelma jos vain haluat.
Jep, pää kuntoon ensin
Kannattaa mennä juttelemaan kouluterveydenhuoltoon ja opettajille. Ihan varmasti löytyy jokin ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä juttelemaan kouluterveydenhuoltoon ja opettajille. Ihan varmasti löytyy jokin ratkaisu.
Anteeksi mutta mihin kouluterveydenhuoltoon, olen työtön ja ikää 39. Onko työvoimakoulutuksissa kouluterveys? Ne on nimittäin ainoita järkeviä koulutuksia tilanteessani. Yliopistoa on turha ajatellakaan koska en omista lukupäätä, olen käytännön tekijä ja olisin käynyt lukion jos jaksaisin päntätä
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta mihin kouluterveydenhuoltoon, olen työtön ja ikää 39. Onko työvoimakoulutuksissa kouluterveys? Ne on nimittäin ainoita järkeviä koulutuksia tilanteessani. Yliopistoa on turha ajatellakaan koska en omista lukupäätä, olen käytännön tekijä ja olisin käynyt lukion jos jaksaisin päntätä
-ap
Luulin, että puhuit amiksesta. Siellä on opettajat ja terveydenhuolto. En tiedä työvoimakoulutuksesta, ne voi olla eri juttu.
Miks kaikki puhuu amiksesta. Noin muuten olen sitä mieltä että koskaan ei ole liian myöhäistä opiskella, tuttu meni kouluun 54 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Välillä oikeasti vain itken kun muut etenee elämässä ja minä en, koska pelkään ja ahdistun noin tyhmistä asioista. Ikääkin jo jonkun verran ja kohta tuntuu että sama se olisi luovuttaa:(
Tutut vaan yleensä ihmettelee että olet sinä outo kun et tuommoisia pääse läpi, helppoa on opiskelu.
-ap
Tsemppiä.
Kannattaa varmaan kysyä oppilaitoksesta? Ja eikö noihin näyttöihin voi myös saada jotain yksilöllisiä järjestelyjä, jos on lääkäriltä sopiva diagnoosi? Ja ehkä Kelalta voisi saada kuntoutusta siihen pohjalla olevaan ongelmaan, joka aiheuttaa niitä paniikkihäiriöitä?