Paljonko löytyy neliöitä kodissasi?
Itselläni vain 48 ja tuntuu, että vähempikin riittäisi.
E-hki.
Kommentit (101)
Homma on jo hoidossa..🙂
Eduskunta on hyväksynyt lakimuutoksen, joka koskee asumismenojen hyväksymistä toimeentulotuessa. Muutos vastaa pitkälti Kelan nykyistä käytäntöä: Toimeentulotuessa hyväksyttäville asumismenoille on asetettu kuntakohtaiset enimmäismäärät eli asumisnormit.
Jos toimeentulotuen saajan asumismenot ylittävät normin mukaisen rajan, Kela ohjaa asiakkaan etsimään edullisemman asunnon kolmen kuukauden sisällä. Jos asiakas ei muuta edullisempaan asuntoon määräajassa, hyväksytään asumismenot jatkossa normin mukaisena eli toimeentulotukea maksetaan vähemmän.
Ymmärrän hyvin jos ylisuuret ja ylihintaiset asunnot ahdistaa. 🙂
Onnea matkaan, sinä ansaitset turpaan 🎶
Vierailija kirjoitti:
75 neliötä.
Enemmänkin saisi olla, meitä asukkeja on kuitenkin viisi.
Meillä on 3h+k 72 neliötä myös viidelle. Hieman ahdasta oli, kun kaikki lapset vielä asuivat kotona. Esikoistytär ja toinen pojista ovat nyt muuttaneet muualle, joten kotona asuvalla opiskelijapojalla on kerrankin enemmän tilaa.
Meillä 33 m, okt. Kaksi aikuista ja kaksi koiraa. Oikein sopiva meille. Tosin makkarissa ei olla kuin nukkuessa, muuten aina tuvassa. Ja siinä ne huoneet olikin 😊
170 neliötä, 2 olohuonetta, 4 makkaria...kyllä kelpaa
60 neliötä, riittää mulle ja lapselleni.
Oikeestaan vaan yksi. Pikkupöytä on neliö. Muuten pyöreetä, spikeeta, suorakaidetta ym
Noin 120 neliötä, jos ei saunaa ja kuistia lasketa asuintilaksi. Omakotitalo Hämeessä.
Ei löydy neliöitä, kun ei ne ole olleet koskaan hukassa.
noin 100 neliötä, asun yksin ja olen työtön.
300 neliötä, miehen kotitalo, tällanen vanha maalaistalo jossa aikoinaan asunut 3 perhettä. Meitä nyt minä ja mieheni ja remontoimme pojalle kaksion talon toiseen päähän. Yläkerta jossa 3 huonetta on lähinnä varastona.
106m2 + autotalli ja varasto 40m2, kaksi aikuista ja kissa. Ihan sopiva.
136. Asun yksin. Joskus tuntuu isolta, joskus sopivalta. Jos tässä asuisi toinenkin, niin luulen että tuntuisi pieneltä.
89 M2 sisällä kahdelle, tontilla neliöitä vähän päälle tuhat ja se on makuuni vähän liikaa, koska lumityöt talvella ja puutarhan hoito kesällä vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Homma on jo hoidossa..🙂
Eduskunta on hyväksynyt lakimuutoksen, joka koskee asumismenojen hyväksymistä toimeentulotuessa. Muutos vastaa pitkälti Kelan nykyistä käytäntöä: Toimeentulotuessa hyväksyttäville asumismenoille on asetettu kuntakohtaiset enimmäismäärät eli asumisnormit.
Jos toimeentulotuen saajan asumismenot ylittävät normin mukaisen rajan, Kela ohjaa asiakkaan etsimään edullisemman asunnon kolmen kuukauden sisällä. Jos asiakas ei muuta edullisempaan asuntoon määräajassa, hyväksytään asumismenot jatkossa normin mukaisena eli toimeentulotukea maksetaan vähemmän.
Ymmärrän hyvin jos ylisuuret ja ylihintaiset asunnot ahdistaa. 🙂
Onnea matkaan, sinä ansaitset turpaan 🎶
Ei hallitus ole meitä ainakaan häätämässä yhtään mihinkään, aika moni vastaaja katsos maksaa asumisensa itse.
Noin sata, pienehkö okt kolmella makuuhuoneella siis. Suurimman osan ajasta meitä asuu tässä kolme, välillä opiskelijakin kotona. Juuri sopiva että viitsii itse siivota, kaikille on omaa tilaa mutta tarpeeksi pieni ettei tunnu kolkolta yksinkään.
Vierailija kirjoitti:
Noin 280, kattohuoneisto. Selitykseksi: asun välimerellä ja täällä on neliöhinnat Helsinkiä aikalailla alhaisemmat.
Niin minäkin asun Välimerellä ja neliöitä on 150, oma ok-talo.
200m2, minä ja kaksi lasta. Just sopiva.
156 neliötä. Kirkkonummi.