HELSINKI: osa- aikaiseen myyjän työhön 400 hakijaa
Mikä työvoimapula??? Sain tänään ilmoituksen ettei minua valittu jatkoon Etolan myyjän osa aikaiseen työhön Helsinkiin, oli 400 hakijaa yhteen työpaikkaan. KOSKA SE TYÖVOIMAPULA ALKAA? Olen 45 vuotias nainen joka puhuu 3 eurooppalaista kieltä, työkokemusta ulkomailta ja Suomesta erilaisista asiakaspalvelutehtävistä. Olen ollut työtön 2 vuotta ja alkaa olemaan epätoivoinen olo.
Kommentit (34)
Ei voi olla. Tai sitten palkka on potenssiin jotain.
Tervemenoa Lappiin.
Osuuskauppa Arina hankkii työntekijöitä Filippiineiltä Lapin kauppoihin Pohjois-Pohjanmaallakin voi syntyä tarvetta ulkomaisille työntekijöille lähitulevaisuudessa
Osuuskauppa Arina ja henkilöstöpalvelufirma Barona tuovat työntekijöitä kuuteen kaupan alan työvoimapulasta kärsivään Lapin kuntaan Filippiineiltä. Työntekijäpula on uhannut jo investointeja esimerkiksi Muoniossa.
https://www.kaleva.fi/osuuskauppa-arina-hankkii-tyontekijoita-filippiin…
Yhteen uuteen pikku K-marketiin oli 700 hakijaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta jos tuo on totta. Voi ollakin, miksei olisi?
No juuri 2 tuntia sitten tuli Etolan rekrystä sähköposti... hain paikkaa 2 viikkoa sitten. Myymälä on Suutarilassa Helsingissä. 400 hakemusta olivat saaneet. Toivon että joku media tarttuisi tähän valheeseen vai mitä tämä onkaan.
T: ap
Tässä on paniikki päällä leikkausten takia niin jotain työtä pitäisi saada:/ älkää ehdottako mitään onkyfabs juttuja edes vitsillä nyt en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri 2 tuntia sitten tuli Etolan rekrystä sähköposti... hain paikkaa 2 viikkoa sitten. Myymälä on Suutarilassa Helsingissä. 400 hakemusta olivat saaneet. Toivon että joku media tarttuisi tähän valheeseen vai mitä tämä onkaan.
Minä hain samaa paikkaa, jostain syystä minun sähköpostissani kerrottiin, että hakijoita oli 46 ja pääsin haastatteluun (tosin siitä tuli soitto erikseen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita juttuvinkkiä iltalehteen! Löytävät varmasti muitakin esimerkkejä tästä työvoimapulasta.
Itsekin kauhulla odotan työnhaun aloittamista muutaman kuukauden päästä...
Muistatteko, kuinka aikanaan varoiteltiin, että kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle, Suomeen iskee pula työvoimasta?? No, suuret ikäluokat ovat olleet eläkkeellä jo rapiat 10-15 vuotta.... Niin missä ne vapaat työpaikat on mille ei pitänyt löytyä tekijöitä?! :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauan jos asumistuen lisäksi leikataan myös työttömän suojaosa.
Etelässäkään ei tarjota kokoaikaista vakituista työsopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Etelässäkään ei tarjota kokoaikaista vakituista työsopimusta.
Tyyliin siis koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko, kuinka aikanaan varoiteltiin, että kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle, Suomeen iskee pula työvoimasta?? No, suuret ikäluokat ovat olleet eläkkeellä jo rapiat 10-15 vuotta.... Niin missä ne vapaat työpaikat on mille ei pitänyt löytyä tekijöitä?! :D
Totta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hain samaa paikkaa, jostain syystä minun sähköpostissani kerrottiin, että hakijoita oli 46 ja pääsin haastatteluun (tosin siitä tuli soitto erikseen).
Onpa outoa tuossa minun viestissäni kerrotaan hakijoita olleen 400. Olisiko ollut kaksi paikkaa? en tiedä miksi minun saamaassani viestissä luki noin
Hain Kelaan. 160 hakijaa. Valtionvirastoon joka oli valtakunnallisesti haussa ja mahdollisia sijaintipaikkoja ympäri Suomessa. 260 hakijaa. Yliopistoon: 90 hakijaa jne.
Aiheesta oli artikkelikin juuri eilen:
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/56b6470b-fac5-4dcc-9619-cc1e1afc1…
Noin vähän? Pitääpä sitten hakea työntekijät Filippiineiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikaisen myyjän paikkaan ei todellakaan voi olla Helsingissä vain 46 hakijaa, kun täällä Porissakin niitä on paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hain Kelaan. 160 hakijaa. Valtionvirastoon joka oli valtakunnallisesti haussa ja mahdollisia sijaintipaikkoja ympäri Suomessa. 260 hakijaa. Yliopistoon: 90 hakijaa jne.
Mikä koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa Lappiin.
Osuuskauppa Arina hankkii työntekijöitä Filippiineiltä Lapin kauppoihin Pohjois-Pohjanmaallakin voi syntyä tarvetta ulkomaisille työntekijöille lähitulevaisuudessa
Osuuskauppa Arina ja henkilöstöpalvelufirma Barona tuovat työntekijöitä kuuteen kaupan alan työvoimapulasta kärsivään Lapin kuntaan Filippiineiltä. Työntekijäpula on uhannut jo investointeja esimerkiksi Muoniossa.
https://www.kaleva.fi/osuuskauppa-arina-hankkii-tyontekijoita-filippiin…
Tuota artikkelia en näe, mutta luin uutisen muualta. Siinä kerrottiin, että nämä Filippiiineiltä haettavat ovat ammattilaisia, ja sellaisia ei Suomesta löydy. En ole ollut kaupassa töissä, mutta ihmettelen silti, mitkä tehtävät lappilaisissa kyläpuodeissa ovat sellaisia, etteivät suomalaiset osaa niitä tehdä.