Loppuraskauden turvotuksesta!
Mulla ei ole ollut pahemmin turvotusta missään raskaudessa (tämä kolmas, nyt 36. viikolla) mutta tällä viikolla olen joutunut ottamaan sormukset pois. Se nyt vielä oli ihan ok, mutta eilen illalla tuli ihmeellinen turvotuskohtaus, yhtäkkiä aloin turvota niin, että sukan rajat tuli nilkkoihin, leuan alle kasvoi pussi ja eilen ihmeen kaupalla mahtuneet sormukset juuttuivat sormiin niin että just ja just sain ne vielä pois. Samall oli sellanen hikiaalto, että pää oli ihan likomärkä, samoin kainalot ja taipeet.
Yöllä sitten heräsin monta kertaa huonoon oloon ja päänsärkyyn ja hikoilin niin, että esim. alushousut oli kuin narulta otetut aamulla. Piti käydä syömässäkin kolmelta, kun mulla on tässä raskaudessa sokeriaineenvaihdunnan häiriö (sokerit menee liian alas) ja etoi jo siihen malliin että sokerit oli ihan finaalissa. Varmaan nestettä oli niin paljon että ei vereen sokeriakaan paljon jäänyt.
Nyt aamulla oon ihan pulloposkinen verrattuna vaikka eilisaamuun eikä puhettakaan et saisin sormuksia sormiin. Hikeä pukkaa edelleen hirveesti ja etoo, sokerit aika sekaisin.
Enkä siis syönyt eilen mitään suolaista. Ainut erikoisuus oli extrapitkä kävelylenkki ja irtokarkit (hedelmäkarkkeja), koska en ole syönyt muutoin sokeria n. kuukauteen ja eilen ratkesin syömään niitä kun väsähdin lenkistä. En kuitenkaan syönyt kuin puoli pussia.
Onko tämä mielestänne vielä ns. normaalin rajoissa turvotuksen suhteen? Muita keinoja alentaa turvotusta kuin veden juominen ja ananas???
Heinä 35+4
Kommentit (3)
Luulen että jos ei paineissa oo ollu mitää vikaa,niin tää vois johtuu tuosta lenkistä ja onhan se sanonta että: Kerta se on ensimmäinenkin..!
Mulla pukkaa joskus ihan ilman suolan syöntiä kans noita turvotuksia enempi ja vähempi ja mun on kans kuuma,kun oon oikeen turvonneena.. taitaa läskien väliis nestehet kiahua??
Heinä76:
Muita keinoja alentaa turvotusta kuin veden juominen ja ananas???Heinä 35+4
Kaali ja mansikat poistaa kans kuulemma..
käypä tai ainakin soita neuvolaan, ettei olisi verenpaineetkin noussu, tosin raskausmyrkytys aika harvinainen enää kolmannessa raskaudessa.
puristaako sua ylävatsalta tai näetkö mustia pilkkuja?