Kannattaako lähteä 30 km laturetkelle, jos on viimeksi hiihtänyt kasiluokalla?
Kommentit (8)
No riippuu, missä kunnossa olet fyysisesti.
Jos harrastat muuten liikuntaa aktiivisesti, niin tuskin tuossa mitään ongelmaa on. Sinne vaan. Vähän vaikka suklaata, banaani ja juomista mukaan.
Jos taas olet paistopiste/energiajuomatyyppi, jonka suurin suorite liikunnallisesti on keilaus, niin kannattaa ainakin lähteä aikaisin aamulla, että ehtii illaksi perille...
Tsemppiä ja hiihtoiloa!
Jos maasto kohtalaisen helppoa, fyysinen kunto hyvä ja välineet kunnossa niin ei mitään ongelmaa.
Itse pääsin vajaa 20km kunnes laturaivo iski.
Ei kannata mennä. Se on liian paljon ja pakkasta ulkona, voi paleltua. Muutama kilometri on jo tarpeeksi alkuun, jos aikoo hiihdellä. Voi tulla kipeäksi lihakset jos yhtäkkiä repii ja kylmässä on nuhariski, siitä kurkku. Joten villakaulaliina ja pysyy muualla.
No riippuu niin monesta asiasta. Itse olen aktiiviliikkuja ja -hiihtäjä. Viime talvena osallistuin Kauha-hiihtoon (30km) niin, että hiihtelin ihan rauhassa ja pidin juoma- ja evästaukoja. Silti olin kyllä poikki, kun maaliin pääsin.
Jos pohjalla hyvä kunto, alla hyvät välineet, evästä, ja jos tekniikka ei ihan paska ole, niin mikäs siinä.
No riippuu niin monesta asiasta. Itse olen aktiiviliikkuja ja -hiihtäjä. Viime talvena osallistuin Kauha-hiihtoon (30km) niin, että hiihtelin ihan rauhassa ja pidin juoma- ja evästaukoja. Silti olin kyllä poikki, kun maaliin pääsin.
Jos pohjalla hyvä kunto, alla hyvät välineet, evästä, ja jos tekniikka ei ihan paska ole, niin mikäs siinä.
🤭 tirskuti