Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SAK panikoi kun Orpo vaan sanoo EVVK kun SAK uhkailee lakolla :) Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
10.12.2023 |

Herättääkö ajatuksia

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se että kun ay-liike menee ensivuoden alussa yleislakkoon niin Urpolla ja Purralla on kalsarit ruskeana ja he joko taipuvat tai itkevät ja taiput.

Vierailija
62/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ammattijärjestöt saisi lopettaa! Olen työnantaja ja haluan itse määrätä työntekijöiden työehdot, palkka on mikä on, lauantait ollaan myös töissä, ylitöitä tehdään mukisematta ja lomilla ollaan kun minä sanon ja lomarahoja ei enää makseta, sairausajalta ei tipu palkkaa. Jos ei nämä ehdot kiinnosta niin potkut perseelle.

Lauantaisin olen tosi usein töissä ja ilman lisiä. Ei työterveyttä, edes kirjausta siitä, että se on julkinen ja mitä ne perusehdot nyt ovatkaan. Tämä on monelle totta ollut jo kauan, hyvä kun kaikille kävisi sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus vetoaa valtion velkaantumiseen kaikessa mitä tekee, jopa siinä jos ottaa työntekijöiltä palkan pois sairastumisen ekalta päivältä, lomautuksen voi ilmoittaa nopeammin, irtisanomista helpotetaan huomattavasti ja monessa muussakin asiassa, jotka on vain EK:n sanelemia juttuja.

Eli silkkaa huijausta. 

Muutenkin  työnantajilla on järkyttävät kulut työntekijän palkkaamisesta. Kaikki vuosien varrella ay-liittojen "työntekijän parempien oikeuksien" puolesta. Nyt ne oikeudet ovat jo esim. joillekin joka maanantainen rapulapäivä, ja kun jotain tukia jaettiin viime halliutksessa ja kun kysyttiin , kuka maksaa. No työnantaja maksaa tietysti.

Yrityksilla ei ole paljon menestyksen mahdollisuuksia, kun töitään tekemätöntä ei saa irtisanoa mistään syystä, ja toiset joutuvat sitten tekemään lusmujen työt. Palkan maksuun tule lähes puolet muita kuluja.

No eipä hätiä, ay-liike kuseen omiin housuihinsa. Olisi ehkä kannattanut neuvotella ihan uhoamatta lakkoaseella vaikka kuinka vituttaisi oikeiston vaalivoitto.

Työntekijöistä puolet eivät luultavasti ole vasemmistolaisia, ja heidänkin rahoistaan on esim. vaaleissa tuettua lähes miljoonalla SDP:n ehdokasta. Reilua, eikös vain.

Eikun neuvottelupöytään työnantajajärjestöjen kanssa, jos vielä halutaan veronmaksija tähän maahan.

Toisaalta olisi erittäin mielenkiintoista seurata, mieten demarihallitus saisi talouden kuntoon.Ehkä sekin vielä nähdään.

Tällä rahanjakomäärällä EU:stakin naurettiin purra ulos ja käskettiin leikata enemmän.

Vierailija
64/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että kun ay-liike menee ensivuoden alussa yleislakkoon niin Urpolla ja Purralla on kalsarit ruskeana ja he joko taipuvat tai itkevät ja taiput.

Saman liksan Orpo ja Purra saa olit sinä töissä tai et.

Vierailija
65/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan...satamat säppiin alkuun kahdeksi viikoksi niin alkaa puntti tutista.

Eikö sinulle säpille mennyt perille, että se vie sitten vientialan työt Suomesta ja sitä kautta verotulot valtiolta joilla se maksaa sinun tukesi?

Ihan sama. Ne on menossa joka tapauksessa. Ainakin saa poistua työelämästä ns. suorilta jaloilta eikä tarvitse kitua EK:n orjana ilmaistyössä ilman mitään oikeuksia työuransa viime hetkiä. Parempi kertarytinä kuin ainakain kitinä. Useampi ehtii täältä Ruotsiin tai Norjaan hommiin.

Paitsi että sinä et ole työelämässä nytkään.

Vierailija
66/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tollo ei tajua että ei tässä mistään liksasta ole kyse vaan yleisistä työehtojen romuttamisesta ja kyllä sillä on lopulta vaikutusta siihen paljonko työnantajat maksaa liksaa kun ei ole työehtoja suojana.

Vierailija
67/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista SAK:n kysyneen minulta, ay-liikkeen jäseneltä olenko valmis tällaiseen lakkotoimintaan nyt. Ei ole kysyneet kyllä aiemminkaan.

Vierailija
68/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus vetoaa valtion velkaantumiseen kaikessa mitä tekee, jopa siinä jos ottaa työntekijöiltä palkan pois sairastumisen ekalta päivältä, lomautuksen voi ilmoittaa nopeammin, irtisanomista helpotetaan huomattavasti ja monessa muussakin asiassa, jotka on vain EK:n sanelemia juttuja.

Eli silkkaa huijausta. 

Miksi SDP ajoi valtion lyhytnäköisesti velanoton kierteeseen?

Oliko se ymmärtämättömyyttä ettei Marin tajunnut että porvarihallitus ottaa velkakriisistä kopin ja rupeaa heti leikkaamaan ja säätämään.

Ai meinaat, että koronan ja Ukrainan takia otetut velat olisi pitänyt jättää ottamatta, että oikeisto ei voittaisi vaaleissa? Mikäs järki tuossa on?

Silloin oikeisto olisi voittanut vielä enemmän. Eikä oikeisto voi vedota hyväpalkkaisten veronalennuksiin ja perintöveron poistoon samassa lauseessa valtion velan kanssa.

Nykyhallitus valehtelee ihan koko ajan.

Vierailija
69/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yleislakko myöhemmin jos ei neuvotteluja tule.

Minä en ainakaan jää mihinkään lakkoon.

Niinkuin se kansanpetturi joka olet.

Kansanpetturi? Ihan kuin kuulisin jotain taistolaista retoriikkaa vuosikymmenten takaa...

Vierailija
70/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ammattijärjestöt saisi lopettaa! Olen työnantaja ja haluan itse määrätä työntekijöiden työehdot, palkka on mikä on, lauantait ollaan myös töissä, ylitöitä tehdään mukisematta ja lomilla ollaan kun minä sanon ja lomarahoja ei enää makseta, sairausajalta ei tipu palkkaa. Jos ei nämä ehdot kiinnosta niin potkut perseelle.

Ja sitten istut lakimiehen kanssa iltaisin lukemassa työntekijöiden yksilöllisesti laatimia työehtoja ja vaatimuksia. Ja ihmettelet kun työntekijät häipyvät naapurifirman palkankorotuksen perässä kun ei ole enää yleissitovia palkankorotuksia. Näin kävi juuri suurelle suomalaisfirmalle eräässä Euroopan maassa jossa muut korottivat palkkoja 6% ja suomalaisyritys 2% ja hups 150 työntekijää lähti.

Vierailija
71/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja lakkoilijoille kenkää ja hyvää joulua vaan. Työhaluisia kyllä löytyy luuserien tilalle

Vierailija
72/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman liksan Orpo ja Purra saa olit sinä töissä tai et.

luuletko että tuo vätys on töissä?

Vierailija
73/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten istut lakimiehen kanssa iltaisin lukemassa työntekijöiden yksilöllisesti laatimia työehtoja ja vaatimuksia. Ja ihmettelet kun työntekijät häipyvät naapurifirman palkankorotuksen perässä kun ei ole enää yleissitovia palkankorotuksia. Näin kävi juuri suurelle suomalaisfirmalle eräässä Euroopan maassa jossa muut korottivat palkkoja 6% ja suomalaisyritys 2% ja hups 150 työntekijää lähti.

Ja tämä olisi työntekijän etu, eli huonot työnantajat seulottaisiin markkinamekanismilla pois markkinoilta.

Vierailija
74/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon hallitus ei ota vastuuta mistään. Kalliiksi tulee kokematon hallitus Suomelle. 

Vierailija
75/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinnekin sai kenkää pääministerin pallilta, kun meni sotkeutumaan ay-liiton asioihin. Neuvottelut pitäisi käydä protokollan mukaan.

Marin oli paljon viisaampi lakkoasioissa.

Marin vain unohti, kun piti miettiä rakasta Ukrainaansa.

Vierailija
76/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä ajatuksia, oon jo tottunut ay-liikkeen panikointiin, se on niiden normaali olotila.

Vierailija
77/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä Marinin hallitus käyttää koronasta ja sodasta aiheutuviin menoihin 15,5 miljardia euroa 20202023. 

Marinin hallituksen ottama lisävelka 2020-2023 on 55 miljardia euroa.

Mihin Marin hävitti lähes 40 miljardia euroa valtiolle ottamaansa velkaa?

Vierailija
78/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mennä eikä kukaan taivu. Edes ay-jäsenenä ei kiinnosta tukiriistäjien valitukset. Töihin.

Vierailija
79/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnekin sai kenkää pääministerin pallilta, kun meni sotkeutumaan ay-liiton asioihin. Neuvottelut pitäisi käydä protokollan mukaan.

Marin oli paljon viisaampi lakkoasioissa.

Marin vain unohti, kun piti miettiä rakasta Ukrainaansa.

Iigorit on kummasti nykyhallituksen puolella. Johtunee persuista.

Vierailija
80/162 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Suomalaiset ovat tarpeeksi tyhmiä, että luopuisivat eduista jotka heille on edelliset sukupolvet taistelleet. Kuvittelevat, että työnantajia kiinnostaa työntekijöiden asiat. Ei kiinnosta. Ensimmäisenä vedettäisiin palkat alas, tauot jne.