Olisiko Suomessa tarvetta tämmöiselle
Voisi palkata kaverin itselleen aina tietyksi aikaa. Vaikka pelaamaan pelejä, shoppailemaan, leffoja katsomaan yms.
Suomessa paljon yksinäisiä, luulisi että tämmöiselle palvelulle olisi käyttöä? Mielelläni tekisin tuollaista työtä.
Kommentit (34)
Kyllä Suomessa on.
Tälläistä yritystoimintaa on ainakin suurimmissa kaupungeissa
iäkkäille.
Vanhus voi palkata muutamaksi tunniksi seuraa, vain juttelua varten.
Henkilö tulee kotiin, keitetään kahvit ja jutellaan.
Samoin voi iäkäs palkata seuraa shoppailemaan, syömään ulos,
teatteriin, konserttiin.
Mutta miksipä tuollaista ei voisi olla nuoremmillekin.
Nyt tarjontaa on vain vanhuksille, he ovat eniten yksinäisiä, pystyvät liikkumaan huonosti, eivätkä he löydä esim. netistä niin paljon tekemistä ja iloa ja hauskuutta, kuin vaikka yksinäiset nuoret.
Työttömillä nuorilla ei myöskään ole helposti rahaa, palkata seuralaista.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan yritys perustamaan. Siinähän sen näkee. Mutta epäilen että suomalainen kärsii mieluummin yksinäisyydestä kuin suostuu seurasta maksamaan ellei kyse ole seksistä
Olet totaalisesti väärässä. Ja kaiken lisäksi tyhmä ja tietämätön.
Jos viitsisit seurata aikaasi ja lukisit enemmän, tietäisit että tuollaista seurapalvelua on jo pitkään ollut käytössä vanhuksille.
On runsaasti yksinäisiä ja huonosti liikkuvia vanhuksia, leskiä ja niitä, joiden lapset asuvat kaukana, muilla paikkakunnilla.
Vanhus ei uskalla lähteä yksin ulos, puhumattakaan teatteriii tai muihin esityksiin. Hänen luonaan ei käy vieraita.
Joskus jopa lapset palkaavat tälläisen seuralaisen, joka käy iäkkään vanhemman luona kerran viikossa, tai kahden vkon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan yritys perustamaan. Siinähän sen näkee. Mutta epäilen että suomalainen kärsii mieluummin yksinäisyydestä kuin suostuu seurasta maksamaan ellei kyse ole seksistä
Jos viitsisit seurata aikaasi ja lukisit enemmän, tietäisit että tuollaista seurapalvelua on jo pitkään ollut käytössä vanhuksille.
On runsaasti yksinäisiä ja huonosti liikkuvia vanhuksia, leskiä ja niitä, joiden lapset asuvat kaukana, muilla paikkakunnilla.
Vanhus ei uskalla lähteä yksin ulos, puhumattakaan teatteriii tai muihin esityksiin. Hänen luonaan ei käy vieraita.
Joskus jopa lapset palkaavat tälläisen seuralaisen, joka käy iäkkään vanhemman luona kerran viikossa, tai kahden vkon
Ap tarkoitti varmaan muita kuin vanhuksia. Varsinkin nuoria miehiä on tosi paljon yksin ja yleensä miehet kärsii yksinäisyydestä enemmän kuin naiset, kun ovat huonompia verkostoitumaan Japanissahan ainakin on tämmöistä kaveripalvelua ja kaikenikäisille.
En todellakaan maksaisi jollekin tuntemattomalle siitä, että se lähtisi mun kanssa Prosmaan ostamaan viikonlopun ruokia.
Mää voisin alkaa sijaisryyppääjäksi, asiakas antaa luottokortin ja kierrän baarit ja grillit ja kohellan sen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan maksaisi jollekin tuntemattomalle siitä, että se lähtisi mun kanssa Prosmaan ostamaan viikonlopun ruokia.
Minä maksaisin. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, torikammosta ja olisi kiva että mukana olisi joku. Liian usein jää elämä elämättä pelkojen takia. Ystäviä ei ole enkä niitä saa koska olen sosiaalisesti tumpelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus jopa lapset palkaavat tälläisen seuralaisen, joka käy iäkkään vanhemman luona kerran viikossa, tai kahden vkon
Itse olet tyhmä ja tietämätön, tässä maassa on muitakin yksinäisiä kuin vanhukset, tollo. Ja yksinäisyys lamauttaa NUORIA ihmisiä, jolloin työnteko kärsii ja muutkin elämän osa-alueet. Nimenomaan näitä nuorempia pitää auttaa kun he ovat niitä jotka pitää tätä yhteiskuntaa pystyssä. Ja jos näitä nuoria ei auteta niin eipä vanhuksillakaan ole toivoa.
Minä voisin maksaa siitä, että palkattu ystävä lähtee kanssani tunniksi kävelylle, tai sitten käydään kahvilla, tai pelataan pelejä. Juhlapäivät voisi olla sellaista aikaa, jolloin kaipaan toista ihmistä seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin maksaa siitä, että palkattu ystävä lähtee kanssani tunniksi kävelylle, tai sitten käydään kahvilla, tai pelataan pelejä. Juhlapäivät voisi olla sellaista aikaa, jolloin kaipaan toista ihmistä seuraksi.
Nyt joulun aikaan moni suree somessa yksinäisyyttään, olisi palvelulle tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt joulun aikaan moni suree somessa yksinäisyyttään, olisi palvelulle tarvetta.
Niin suree. Olisi kiva keskustella kaiken maailman asioista, ja palkattu henkilö osaisi keskustella eri asioista.
leffojen katselu ja pelienpeluu on täyttä armonajan hukkaa
Vierailija kirjoitti:
leffojen katselu ja pelienpeluu on täyttä armonajan hukkaa
Mutta toisen ihmisen seura ei
Olen melko varma, että kysyntää olisi, mutta olisiko maksuhalukkuutta tai edes maksukykyä? Ja onhan noin hyväntekeväisyysjärjestöjä, joilla on ystäväpalveluita yksinäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus jopa lapset palkaavat tälläisen seuralaisen, joka käy iäkkä
No nuoret ovat hyvät ja palkkaavat seuraa.
Eivät nuo vanhusten seuralaiset ole ilmaisua, se niille
toimijoille yritystoimintaa. 40 € / h.
Esim. monet pienet yritykset jotka myyvät kotiapua,
tarjoavat myös keskusteluseuraa, eikä siinä palvelussa
katsota sen palvelun ostajan ikää.
Kotiapu yrittäjinä on paljon lähihoitaja.
He ovat kakki yrittäjiä, nämä keskusteluapua tarjoavat,
tottahan ottavat asiakkaita monipuilisesti, se tuo tuloja.
Ei se mitään hyväntekeväisyys toimintaa heille ole,
vaan työtä.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että kysyntää olisi, mutta olisiko maksuhalukkuutta tai edes maksukykyä? Ja onhan noin hyväntekeväisyysjärjestöjä, joilla on ystäväpalveluita yksinäisille.
Kyllä vapaaehtoisena, mutta haluaisin nimenomaan saada palkkaa.
Ap
Olisi aika riskialtista lähteä varsinkin naisena jonkun tuntemattoman miehen luokse pelailemaan tai seuraa pitämään. Siellä voi tapahtua vaikka mitä. Joskus tein siivouksia opiskelijana niin että jätin lapun kaupan ilmoitustaululle ja pari kertaa aika epämiellyttäviä kertoja. Lähentelyä yms.
Vierailija kirjoitti:
Just tämä, tuntiveloitus om 35-40 euroa.
Sitten on niitä mm. niitä SPR:n ystäväjuttuja, mutta he ovat niitä, jotka käyvät vain kotona juttelemassa. Vapaaehtoisia ja ilmaisia.
Kyllä kai heistä saa myls ulkoiluseuraa
Mutta nämä työkseen seuralaishimmaa tekevät ovat maksullisia, itse ostettavia palveluja.
Jos haluaa seuralaisen esim, teatteriin / konserttiin, on maksettava itse, myös tämän seuralaisen lippu.
Näitä palveluja voi tarjota vaikkapa hyväkuntoinen, eläkkeellä oleva
sairaanhoitaja, sillä yhden tälläisen toimijan tunnen omasta kaupungistani
Kuten tästäkin keskustelusta huomaa niin tähänkin hommaan vaaditaan pätevyys. Nykymaailmassa et ole edes tarpeeksi pätevä pitämään seuraa toiselle ihmiselle ellet ole lähihoitaja, eli mars koulutukseen ap