Suomessa 30% naisista on lihavia, miehillä vastaava luku 27%. Mitäs te valaat siihen sanotte?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia miehiä on ylipainoisia naisia enemmän kaikissa ikäluokissa Suomessa.
No olisikohan sillä mitään tekemistä asian kanssa, että jostain syystä molemmille käytetään samaa BMI-mittaria sukupuolisista eroista huolimatta. Tuossahan ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/dd22d803-8418-404b-ab40-08da70da3077
"Naisista 30 ja miehistä 27 prosenttia täyttää lihavuuden määritelmän, eli heidän painoindeksinsä on vähintään 30 kg/m."
Siinä sille joka kitisi lähdettä.
Onko tässä otettu huomioon miesten luontaisesti suurempi lihasmassa? Naiset ovat lihavia jo pienemmällä BMI-arvolla, mitä vastaava mies.
Vierailija kirjoitti:
Oon vähän pullukka ja niin on mieskin, täällä ollaan etelän auringossa rasvojamme paistattelemassa, kävin äsken altaassa ja nyt mietitään mitä syötäis. Ollaan onnellisia. Sinä et taida olla.
Varmaan tosi onnellinen kun sieltä mässytyksen keskeltä on pakko tänne kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen bodari lasketaan terveydenhuollon tilastoinnissa lihavaksi. Että semmoista.
Taasko tämä;" Miehet eivät ole läskejä,vaan kaikki miehet ovat nodareoya,lätkämpeöaajia tai muita superlihaksikkaita huippu-urheilijoota" Juu,kyllä ovat, jokainen pallomaha mies on huippu-urheilija.
On tuossa se pointti, että miehillä on keskimäärin 7-10% enemmän lihasmassaa, jos ottaa tämän BMI-laskussa huomioon niin naiset ovat huomattavasti miehiä ylipainoisempia.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia miehiä on ylipainoisia naisia enemmän kaikissa ikäluokissa Suomessa.
Se on lihas joka miehellä painaa, ei niinkään läski. Kesällä näkee paljonkin bodareita. Nuo paino indeksi rajat ovat muutenkin miehillä ihan ihmeelliset. En ole läski, lähinnä jäntevä ja kohtuullisen lihaksikas, silti painoindeksin mukaan olen ylipainoinen (BMI yli 25).
Helsingissä on vain hoikkia naisia.
Työikäisistä 20-54-vuotiaista miehistä 65 prosenttia ja naisista 49 prosenttia oli painoindeksin mukaan ylipainoisia tai lihavia vuonna 2020.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks miehiä painaa nii paljon jos joku tuntematon nainen on lihava :D? Ainii, ne ajattelee että ollaan olemassa vaan niitä varten, sori.
Ne on niitä pieniä miehiä joita häiritsee kun naiset on niitä isompia.
Eli pieniä ovat itse, lyhyitä ja munattomia.
Eivät 2 metrisiä hulkkeja.
Mä olen liki 2 metrinen kehonrakentaja ja jos raastaisin jotain 45 kiloista 150 senttistä sinttiä tuntuisi se l apsen r aiskaukselta.
Totuus on tämä.
Ja p eniskin tulisi suusta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks miehiä painaa nii paljon jos joku tuntematon nainen on lihava :D? Ainii, ne ajattelee että ollaan olemassa vaan niitä varten, sori.
Miesten mielestä naisten tehtävä on miellyttää miehiä aina ja kaikkialla. Jos nainen on ruma, vanha ja läski, on se synti, koska silloin nainen ei miellytä random miestä esim kadulla. Ruman, läskin ja vanhan naisen pitää tehdä kaikkensa, että miellyttäisi miehiä.
Ei se noin ole, ei ainakaan mun osalta. Ihan muista syistä ärsyttää, myös miesten lihavuus, ja ihan heteromies olen.
Miehet näyttävät hyväksyvän painoonsa liittyvät tosiasiat helpommin. Ehkä siksi, ettei miesten ulkonäköä ole koskaan korostettu yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olet keksinyt luvut omasta päästäsi ja koska et tiedä asiasta mitään, olet laittanut aivan liian matalat luvut.
Kyllä. Luvut ovat yli kolmekymppisilä muistaakseni naiset 63, miehet 72.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten mielestä naisten tehtävä on miellyttää miehiä aina ja kaikkialla. Jos nainen on ruma, vanha ja läski, on se synti, koska silloin nainen ei miellytä random miestä esim kadulla. Ruman, läskin ja vanhan naisen pitää tehdä kaikkensa, että miellyttäisi miehiä.
Ei se noin ole, ei ainakaan mun osalta. Ihan muista syistä ärsyttää, myös miesten lihavuus, ja ihan heteromies olen.
Miehet näyttävät hyväksyvän painoonsa liittyvät tosiasiat helpommin. Ehkä siksi, ettei miesten ulkonäköä ole koskaan korostettu yhtä paljon.
Lisäksi miehet pystyvät hyväksymään oman ylipainonsa naisia paremmin. Näkee sen täälläkin miten painosta puhuminen menee tunteisiin, vaikka ylipaino on todellinen uhka terveydenhuollolle.
Ja hetkauttaa sun elämääsi miten?