Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko palkanneet koskaan yhtään pitkäaikais työtöntä töihin?

Vierailija
08.12.2023 |

Montako pitkään työttömänä ollutta työtöntä olette palkanneet vakituiseksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut, toki meidän alalla on käytännössä vain määräaikaisia sopimuksia. Opetin tälle ihmiselle ammatin ja hän lähti sitten sopimuksensa päättyessä toiseen paikkaa töihin ja menestyi ihan hyvin, kunnes sairastui ja joutui vaihtamaan alaa. Mutta sekin meni pienen nikottelun jälkeen ihan kohtuudella ja nykyään hän on ihan hyväpalkkaisissa hommissa taas. Pitkäaikaistyöttömyyden syy oli silloin masennus ja se että koulutus oli jåänyt lukion jälkeen kesken eli mitään ammattia ei ollut.

Aikanaan olin myös töissä kunnalla työnjohtajana projektissa jossa palkkattiin pitkåaikaistyöttömiä 10kk määräaikaisiin jotta heidån saatiin kunnan rahoittamilta tuilta valtion työttömyyskorvauksille. Suuri osa väestä ei kyennyt tekemään edes sitä 10 kuukautta, vaikka ei meidän tulosvaatimukset niin suuria olleet. Yleensä taustalla oli jokku påihdeongelma, vaikka se oli voinut saada alkunsa mielenterveysongelmasta.. Projektin kautta kulki satakunta ihmistä, joista vain muutama päätyi pysyvämmin takaisin työelämään.

Vierailija
2/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palkannut, toki meidän alalla on käytännössä vain määräaikaisia sopimuksia. Opetin tälle ihmiselle ammatin ja hän lähti sitten sopimuksensa päättyessä toiseen paikkaa töihin ja menestyi ihan hyvin, kunnes sairastui ja joutui vaihtamaan alaa. Mutta sekin meni pienen nikottelun jälkeen ihan kohtuudella ja nykyään hän on ihan hyväpalkkaisissa hommissa taas. Pitkäaikaistyöttömyyden syy oli silloin masennus ja se että koulutus oli jåänyt lukion jälkeen kesken eli mitään ammattia ei ollut.

Aikanaan olin myös töissä kunnalla työnjohtajana projektissa jossa palkkattiin pitkåaikaistyöttömiä 10kk määräaikaisiin jotta heidån saatiin kunnan rahoittamilta tuilta valtion työttömyyskorvauksille. Suuri osa väestä ei kyennyt tekemään edes sitä 10 kuukautta, vaikka ei meidän tulosvaatimukset niin suuria olleet. Yleensä taustalla oli jokku påihdeongelma, vaikka se oli voinut saada alkunsa mielenterveysongelmasta.. Projektin kautta kulki

Ja selvennän vielä: tämän käytännön kokemuksen jålkeen en hetkeäkään usko kokoomuksen työ on parasta sosiaalipolitiikkaa- linjalla olevan minkäänlaisia onnistumisen mahdollisuuksia. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nämä ihmiset eivät voi mennä töihin, eikä kukaan pysty työllistämään heitä, ei ainakaan oman firman rahalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon palkannut monta kaveri työtöntä ja maksanut pimeesti. Tulee halvemmaksi.

Vierailija
4/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut 2 työtöntä ja ovat meillä vakiduunissa. Pari pitkäaikaistyötöntä on hakenut ja palkkaamatta jättäminen johtui puhtaasti kokemattomuudesta kys. tehtävään ja hakijoissa oli samaan aikaan myös osaavia henkilöitä. 

Vierailija
5/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hän oli aluksi vähän avuton ja arka, mutta sai töissä itseluottamusta, reipastui ja opiskeli uuden ammatin ja on nyt ollut näissä töissä jo vuosia. On nyt alalla, josta tuskin jää enää työttömäksi.

Vierailija
6/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan olin myös töissä kunnalla työnjohtajana projektissa jossa palkkattiin pitkåaikaistyöttömiä 10kk määräaikaisiin jotta heidån saatiin kunnan rahoittamilta tuilta valtion työttömyyskorvauksille. Suuri osa väestä ei kyennyt tekemään edes sitä 10 kuukautta, vaikka ei meidän tulosvaatimukset niin suuria olleet. Yleensä taustalla oli jokku påihdeongelma, vaikka se oli voinut saada alku

Avain taitaisi olla se, että ihmiset pääsisivät hoitoon ennen kuin masennus ja/tai päihdesairaus etenee. Näin heidät saisi pidettyä työelämässä tai opiskeluissa kiinni. Ei se kepin antaminen auta mitään kun kyseessä on sairas ihminen. Ihminen pitää saada kuntoon ennen kuin sairastuu tai sairastuu liian paljon.

Vierailija
7/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut, en ole laskenut lukumäärää, mutta en näe oikein mitään eroa pitkäaikaistyöttömän tai työstä toiseen vaihtajan välillä. Molemmille pitää opettaa kuitenkin talon tavat samalla lailla ja työhaastattelussa voi varmistaa, että molemmilla on taidot käyttää vaikka ohjelmistoja. Molemmissa ryhmissä on yhtä lailla huonosti työhön motivoitujia, laiskureita ja saikuttajia: ne vain pitää itse osata sitten nähdä haastattelun aikana, että kuka on kuka.

Vierailija
8/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on joskus palkattu. 11 vuotta kotona lasten kanssa ja työttömänä. Menin töihin pariksi päivää ja siitä tuli vaikituinen työsuhde sitten muutaman pätkän jälkeen. En ymmärrä tätä kun nykyään pitkäaikaista työttömyyttä pidetään jonain sairauteen rinnastettavana tilana. No joo menee siinä käynnistyessä päivä tai pari kun on uudessa paikassa, mutta ei sen kummempaa. Me ollaan päästetty lääketiede ja lääkärit säätämään paikkoihin minne ne ei kuulu.

Vierailija
9/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarvittavia asiantuntijoita on harvemmin pitkäaikaistyöttömän taustalla.

Vierailija
10/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä noin 8 vuotta ennen kuin pääsin töihin. Ja siitä lähtien olen ollut samassa paikkaa töissä. 

Ei ollut alan koulutusta vaan pääsin sisään suosituksen avulla mutta se ei pelkästään riittänyt. Lähetin hakemuksen, soitin ja lopulta pääsin haastatteluun. Nykyään kaikki työntekijät tulevat vuokrafirmojen kautta. 

Vierailija
11/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut meillä aiemmin velvoitetyöllistettynä olleen. Olen itsekin aikoinani ollut työttömänä 3 vuotta, mutta ihmeen kaupalla sain lopulta töitä. 

Vierailija
12/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan olin myös töissä kunnalla työnjohtajana projektissa jossa palkkattiin pitkåaikaistyöttömiä 10kk määräaikaisiin jotta heidån saatiin kunnan rahoittamilta tuilta valtion työttömyyskorvauksille. Suuri osa väestä ei kyennyt tekemään edes sitä 10 kuukautta, vaikka ei meidän tulosvaatimukset niin suuria olleet. Yleensä taustalla oli jokku påihdeongelma, vaikka se oli voinut saada alku

Ei se todellakaan sairaille ole, eikä ihmisille joiden työkyvyttömyyttä tai vajaakuntoisuutta haluta tunnustaa. Vajaakuntoiselle voi vielä räätälöidä työn niin että sitä pystyy tekemään, mutta kun on täysin työkyvytön tai työelämään sopeutumaton niin näiden ihmisten kanssa yrittäminen on täysin hukkaan heitettyä aikaa ja resurssien tuhlaamista. Kumpikin ihmisryhmä kuuluisi eläkkeelle.

Vierailija
13/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työllistynyt pitkäaikaistyöttömänä. Tosin ammattikoulun kautta uuteen ammattiin. Tais aikuislinjat vaan loppua heti minun jälkeeni.

Vierailija
14/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan palkattu töihin. Olen ollut työtön 22 vuotta ja minulla on 3 ammattia. Olin kerran työharjoittelussa josta sain 1000 euroa ja suoritin kaikki työt hyvin ja minua kehuttiinkin ja en ollut edes sairaslomalla kertaakaan vaan tuurasin työntekijöitä jotka sai kunnon palkkaa ja tein niitten työt ja silti minua ei palkattu firmaan. Sen jälkeen minua  ei ole otettu mihinkään edes palkkatuella vaikka sitäkin saisin 1000 euroa kelasta.

Vierailija
15/15 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vain palkkatuettuun työhön pääsevän. Mulla pitkä työhistoria takana. Lisäksi yksi kokemus palkkatuetusta työstä. Kyllä sai tuntea, että on palkattu erilailla. Olet ns. normaalissa työsuhteessa, mutta kuitenkin saat tuntea kaikessa olevasi ulkopuolinen. Mulla on niin paljon työkokemusta, mihin peilatata tätä kokemusta. Olin niin iloinen päästessäni töihin ja lopussa vain laskin päiviä, milloin loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi