Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörätuolissa oleva lapsenvahtina

Vierailija
04.01.2007 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kerroin erään ystäväni olleen meillä silloin tällöin lapsenvahtina 4-vuotiaalle pojalleni. Ko. ystävä on sähkökäyttöisessä pyörätuolissa, asuu yksin ja tarvitsee avustajaa vain peseytymistä, riisumista/pukemista ja sängystä tuoliin siirtymistä varten. Myös isot siivoukset hoitaa avustaja.

Ystäväni itse kuitenkin laittaa ruuan ym. Hän pystyy soittamaan puhelimella ym.

Hän on poikani kummi ja ollut siis paljonkin arjessamme mukana lapsen vauvaiästä lähtien.

Voisitko itse vastaavassa tapauksessa " käyttää vammaista hyväksesi" (kuten eräs kauhistelija minulle asian ilmaisi) lapsen hoidossa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni itse on kielipitkällä odotanut koska pääsisi lapsenvahdiksi. Pisimpään esteen aiheutti lapsen kuivaksi oppiminen, sillä vaippaa ystäväni ei saa pojalle laitettua.

Arvostelijoiden pointtina ovat hätätapaukset (miten lapsen saa esim. tulipalon syttyessä ulos) ja se, että " avutonta pyörätuolipotilasta näin käytetään hyväksi" ... Hohhoijaa.

Hätätapauksia varten on suunnitelma laadittu. Poika voi kiivetä ystävän syliin ja sen kun hurauttavat ulos.

ap

Vierailija
2/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se olisi hyväksikäyttöä.

Mahtaisi pyörätuolissa istuvaa loukata, jos hänta ei vammansa takia kelpuutettaisi edes isoa lasta hoitamaan vaan kohdeltaisiin tuolla tavalla alentuvasti. Mieluummin varmaan haluaa tulla kohdelluksi tasavertaisena aikuisena.

Vierailija
4/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii ja turvallisuusnäkökohdat on huomioitu. Lapsellekin mitä parahinta suvaitsevaisuuskasvatusta!

Vierailija
5/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ketjussa olit toimittaja, toisessa lääkäri, aina tilanteen mukaan... Onko edes peruskoulu käyty?

Vierailija
6/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ystäväsi haluaa tulla lapsen vahdiksi ja on tarpeeksi arvostelukykyinen osatakseen päättää omista haluistaan (ja varmaan on, koska tuskin hän muuten olisi tarpeeksi arvostelukykyinen lapsenhoitajaksi) ja hän saa siitä asianmukaisen, haluamansa korvauksen joko rahassa/vastapalveluksissa tai hyvässä mielessä, kyseessä ei liene hyväksykäyttö.

Ongelma- ja hätätapaukset ovat joka tapauksessa poikkeuksia. Olisi väärin jättää toinen lapsi vastuuseen mahdollisesta hätätilanteesta, mutta jos ystäväsi on arvostelukykyinen aikuinen, hän pärjää kyllä pyörätuolistaan huolimatta, tai ainakin tietää itse, pärjääkö.

Vierailija
7/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyörätuolosta käsin voi aivan täysiä olla 4-vuotiaan lapsenlikkana. Seiska vei sanat suustani muutoin!

8/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ihmeessä kummia keikalle!

Vierailija
9/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai antaisin hoitaa.

Vierailija
10/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vahtia kummilastaan??Älytöntä...Oma ystäväni on pyörätuolissa ja hänellä on lapsi, itse en näe siinä mitään kummaa.

Vierailija
11/11 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollakin henkilöllä on liikuntarajoitteita tai jopa apuvälineitä, niin miten ihmeessä sen usein automaattisesti uskotaan vaikuttavan myös älylliseen kyvykkyyteen tai täysivaltaisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi