Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En puolusta tupakointia raskausaikana, MUTTA:

Vierailija
04.01.2007 |

Meitä sisaruksia on yht. 5. Äiti on polttanut tupakkia kahden ensimmäisen aikana ja sitten lopettanut.

2 ensimmäistä (joista siis poltettu)

-korkeastikoulutettuja

-eivät itse polta

-rauhallisia luonteeltaan

2 nuorimmaista (joista ei poltettu)

-oppimisvaikeuksia

-ei koulutusta

-levottomia

-poilttavat itse tupakkia

Minä itse olen keskiväliltä ja olen ihan normi. Normaali ammatti ym.

Ja olosuhteet kaikkien lapsuudessa ja nuoruudessa melkoisesti samat. Ei avioeroa tms.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta johan sanoin ETTEN puolusta tupakointia, eikä nuo em. ole tupakoinnin ansiota mutta ei näköjään tupakointi ole välttämättä aina paha.

Vierailija
2/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti veti röökiä kaikkien kolmen lapsen kans -kaikki aloittivat tupakoinnin. Kaksi heistä saanut lapsia, ja toisen 10 v tytär jäi juuri kiinni tupakasta.

Tupakoinnissa onkin pahinta se malli, minkä vanhempi näyttää lapselle: " oota tuun kohta, käyn eka tupakalla" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei näköjään tupakointi ole välttämättä aina paha.

Tupakointi on aina paha eikä esimerkistäsi selviä mitä mahdollisia muita vahinkoja se on aiheuttanut. Esimerkiksi kahden vanhimman riski sairastua sv-tauteihin on todennäköisesti suurempi jne.

Kuten sanottu, esimerkistäsi ei voi todistaa yhtään mitään eikä kaikki haitat välttämättä ole vielä esillä. Tupakointi ON AINA paha.

Vierailija
4/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin perheen esikoisena keskosena (selvisin nippa nappa) ja kaksosveljeni syntyivät myös keskosina (molemmat menehtyivät 1-2 päivän sisällä syntymästä).

Tupakointi aiheuttaa helposti ennenaikaisia lapsia.

Itse en polta enkä ole koskaan edes sitä harkinnut. YÖK tupakalle

Vierailija
5/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' mutu' -päätelmät on av:n parasta antia! Mä en ole allerginen niin kukaan muukaan ei voi olla, ne vaan teeskentelee.

Vierailija
6/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt enään mitään kummempaa lapsilla olekaan ja olen tupakoinninkin lopettanut jo aikoja sitten. Mutta esikoisella 6 kk:na keuhkokuume, keskimmäisellä 1 v:na keuhkokuume, kuopuksella astma sekä kaikilla kolmella infektiokierre ja jatkuvat korvatulehdukset 0-3 vuotiaana. Nyt olen aivan varma että näillä asioilla on yhteys, mutta silloin en sitä suostunut näkemään.

Vierailija
7/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihailen sua kun pystys näkeemään asiat niinkun ne on, etkä kaunistele asioita. Hyvä10!!sinun kaltaisia lisää tälle palstalle!

Vierailija
8/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asian ydin: Tilasto perustuu suureen otokseen - sadat, tuhannet tai vaikkapa miljoonat tapaukset. Näiden perusteella syntyy tutkimustulos, esim. että tupakointi on riski sikiölle tai että korkeastikoulutetut imettävät keskimäärin pitempään. Tulos ei tarkoita sitä, että jokainen tuhansista tai miljoonista tapauksista tukisi sitä tai että poikkeava tapaus veasittäisi tuloksen. Lakatkaa herran nimessä puolustelemasta vääriä valintoja(nne) näillä ikuisilla yksittäistapauksilla. Niillä ei vaan ole karvankaan vertaa todistusvoimaa, paitsi kaltaistenne silmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme