Jätetty kutsumatta tyky iltaan
Nytpä selvisi että tällä viikolla on tyky ilta, jonka ovat keskenään tietty työporukka sopineet eikä tieto tämän porukan ulkopuolella oleville ole mennyt vaikka samassa työpisteessä työskennellään. Että sellanen maailman oarhain työporukka, josta niin kaikki hehkuttaa työpaikalla, kun muualla on asiat huonommin. Voi olla varma että oma asenne muuttuu tästä edes työkavereita kohtaan. Tietääköhän esimieskään asiasta.
Kommentit (17)
Siis firman rahoilla järjestetty firman virallinen tyky-ilta?
Tuskin sellasta voi järjestää pomon tietämättä.
Meillä ei ole työpaikkakohtaista esimiestä vaan on kiertävä, jonka kiinni saaminen on tässä vaiheessa vähän arpapeliä vaan varmasti selvittelen kun puheille pääsen. Ap
Ei se ole tyky-toimintaa jos työkaverit on siitä keskenään sopineet.
Tasa-arvoa riittää, harmi vaan että toiset on tasa-arvoisempia kuin toiset. Vaihda työpaikkaa, meilläkin oli tollasia perseitä ja vaihdoin, elämä hymyilee.;)
No se tieto täällä työpaikalla on, että rahat tähän tarkoitukseen on käytettävä ennen vuoden vaihdetta ja toiminta voidaan itse kehittää ja sopia, informaatio asiasta jäi vain "hupsista" osalle jakamatta eli taitaa olla vaan parhaimmille työtovereille keskenään tarkoitettua. Ap
Minä jättäisin - ja jätän - oikein mieluusti menemättä kaikkiin tyky, kyky ja hyky -iltoihin. Töissä näkee niitä työkavereita ihan tarpeeksi, ei tarvi vapaa-ajalla enää kaveerata.
Anna kun arvaan: joku naisten kuppikunta taas keskenään. Niin tyypillistä Suomessa. Ei muutu nämä asiat vaikka sukupolvet vaihtuu. Kiusaaminen ja junttius on ja pysyy veressä. Ja sitten vielä ihmetellään Pisa-tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin - ja jätän - oikein mieluusti menemättä kaikkiin tyky, kyky ja hyky -iltoihin. Töissä näkee niitä työkavereita ihan tarpeeksi, ei tarvi vapaa-ajalla enää kaveerata.
Niin tai näin niin olen sitä mieltä, ettei tässä nyt silti kuulosta tasa-arvoiselta työpaikalta eikä kaikesta huolimatta toiminnan idea ja siihen sovellettavat rahat toimi näin.
No mä sain tietää vuosia myöhemmin, että silloisella työpaikallani oli ollut pikkujoulut ennen joulua pienelle porukalle. Varsinaiset pikkujoulut pidettiin vasta reilusti vuoden vaihteen jälkeen, koska kyseessä oli ala, jolle pikkujoulut ovat yksi vuoden työllistävimmistä juhlista.
Ei vielä ole tullut näihin etukäteispikkujouluihin osallistuneita vastaan, joten en ole varma, oliko kyseessä firman rahoilla juhliminen vai ihan kaveriporukan pikkujoulut omalla kustannuksellaan... Vähän kyllä harmittaa, ettei kaikkia kutsuta ellei kyseessä sitten ole esimerkiksi tietyn osaston, työpisteen tms oma juttu.
Puhuisin pomolle suoraan asiasta suorin sanoin ja harkitsisin työpaikan vaihtoa. Elämässä ei kaikki ole reilua mutta sen verran itsellä tasa-arvo ja reiluus työilmapiirin arvoina tärkeitä että en jaksaisi katsoa moista pelleilyä.
Jos noin on, niin et taatusti menetä mitään. Ole niinkuin et tietäisi koko asiasta.
Meillä pomo on saonut ihan suoraa, että tämä ei ole päiväkoti, vapaa-ajalla saatte tehdä mitä haluatte ja sillä porukalla, jonka katsotte parhaaksi. Hän ei ryhdy pitämään mitään terapiaistuntoja siksi, että Malla ja Salla ja Kalle kävi yhdessä kaljalla, mutta Piipalle ja Niipalle ei kerrottu asiasta. Töissä pitää olla asialliset välit, mutta työajan ulkopuolella saa työt ja työkaverit unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
No mä sain tietää vuosia myöhemmin, että silloisella työpaikallani oli ollut pikkujoulut ennen joulua pienelle porukalle. Varsinaiset pikkujoulut pidettiin vasta reilusti vuoden vaihteen jälkeen, koska kyseessä oli ala, jolle pikkujoulut ovat yksi vuoden työllistävimmistä juhlista.
Ei vielä ole tullut näihin etukäteispikkujouluihin osallistuneita vastaan, joten en ole varma, oliko kyseessä firman rahoilla juhliminen vai ihan kaveriporukan pikkujoulut omalla kustannuksellaan... Vähän kyllä harmittaa, ettei kaikkia kutsuta ellei kyseessä sitten ole esimerkiksi tietyn osaston, työpisteen tms oma juttu.
Ja sinä mietit tuota vielä vuosien jälkeenkin? Minulle on ihan sama kuka kokoontuu ja millä porukalla jos kyse on työkavereista. On ihan selvää, että jotkut ovat paremmissa väleissä keskenään ja tapaavat työajan ulkopuolellakin, eikä välttämättä tule ajateltua jokaisen tunteita.
No, mitä vähemmän osallistujia tähän ns. tyky-iltaan tulee, sitä paremmat ruuat / teatteri / konsertti / liikunta, tai mitä nyt ovat keksineetkin.
Niin sitä hulppeamnat bileet rahalla saadaan.
Mutta todellinen tyky-tapahtuma on sellainen, että se koskee kaikkia työntekijöitä ja tapahtuu työajalla.
Ehkä tuossa käytetään nyt vaikka sellaisia rahoja, jota on varattu esimerkiksi varattu työpaikan pikkujouluun, budjetissa.
Vierailija kirjoitti:
No se tieto täällä työpaikalla on, että rahat tähän tarkoitukseen on käytettävä ennen vuoden vaihdetta ja toiminta voidaan itse kehittää ja sopia, informaatio asiasta jäi vain "hupsista" osalle jakamatta eli taitaa olla vaan parhaimmille työtovereille keskenään tarkoitettua. Ap
Näin voi käydä niille jotka ovat juuri saikulla, pekkasella, tai kouluikäisten lastensa kanssa lomamatkalla kun se on edullisempaa lomakauden ulkopuolella. Budjettirahaa oli siis jäljellä ja sen käytöstä oli päätettävä nopeasti eikä kaikkia poissaolleita ehditty informoida.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pomo on saonut ihan suoraa, että tämä ei ole päiväkoti, vapaa-ajalla saatte tehdä mitä haluatte ja sillä porukalla, jonka katsotte parhaaksi. Hän ei ryhdy pitämään mitään terapiaistuntoja siksi, että Malla ja Salla ja Kalle kävi yhdessä kaljalla, mutta Piipalle ja Niipalle ei kerrottu asiasta. Töissä pitää olla asialliset välit, mutta työajan ulkopuolella saa työt ja työkaverit unohtaa.
Täss ei ole kysymyksessä työntekijöiden yksityisestä
vapaa- ajasta.
Nyt on kysymys asiasta, johon käytetään työnantajan rahoja,
ja silloin sen juhlan tai muun, täytyy koskea kaikkia
työntekijöitä.
No kysy siltä esimieheltä.