Mikä ärsyttää liikenteessä?
Mua ärsyttää yli kaiken se ettei turvavälejä pidetä. Varsinkin ns ohituskaistalla ihmiset ajaa toistensa persuuksissa kiinni. Ajetaan vaikka nopeusrajoitus olisi 100 ja ajat 130 eli reipasta ylinopeutta. Auta armias jos joku ajaa vaan 110 siinä "ohituskaistalla"! Siinä on oikein letka jonossa. Jos pidät turvavälin niin se takana tuleva ohittaa hitaamman kaistan kautta ja tulee siihen eteen. Ajamaan tismalleen samaa nopeutta mitä siinä minun takana! Sitten taas hidastat ja otat sen turvavälin ja jatkat samaa nopeutta mitä edellä ajava kunnes taas joku valopää roikkuu eka perseessä ja sit oikeenpuoleisen kaistan kautta siihen eteen. Eikö ihmiset tajua ettei se edessä ajava pääse yhtään nopeampaa vaikka joku roikkuukin persiissä? Kerran mua ärsytti ruuhkassa kun joku mies soitti torvea kovaan ääneen mun takana. Tampereen keskusta ja siinä pitkä letka edessä. En tiedä miksi siinä oltiin pysähdyksissä mutta ruuhka-aika niin autoja joka paikassa. Oli ihan hilkulla etren noussut autosta ja mennyt kysymään että mitä ajatteli sillä torven huudattamisella saavuttavan? Odottiko että ajan edellä olevaa autoa päin vai mikä hällä oli pointti?
Kommentit (3)
Se, kun pakettiautot ja rekat eivät pidä minkäänlaista turvaväliä! Kiva sille rekkakuskille, eihän sille käy mitään, jos se ajaa mun perään, mutta mulle todennäköisesti käy aika huonosti.
Valottomat autot huonossa kelissä ärsyttää ja tietty se, että kun sitä turvaväliä yrittää pitää niin aina siihen on joku tunkemassa..
Tota perässä roikkumista tapahtuu myös ruuhka-aikaan ja oikeanpuoleisella kaistalla. Mihin h*vettiin se takana oleva luulee, että minä siitä oikealta kaistalta ruuhka-aikana katoan? Tai etenkään ne minun edessä ajavat 10 autoa. Ei voi tajuta.