Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista että koulussa ei opita, vaikka vaatimustaso nousee?

Vierailija
06.12.2023 |

Itse kun kävin koulun, riitti että pääsi läpi hyväksytysti, englanti piti olla 5, nelosella olisi jäänyt luokalle, matematiikkakaan ollut kuin 6, keskiarvo oli 6,7 jolla kuitenkin on hyvin pärjätty. Nyt kun omat lapset käy ala-astetta, on opettaja, on koulunkäynnin avustaja, on erityisopettaja. Ennen sai tukiopetusta siihen että pääsi luokalta toiselle, mutta nyt on selvästi huomioni kiinnittynyt siihen että kymppiin tähdätään. Lasteni koe numerot 9, 9+, 9 puoli. 29/32 pistettä, mutta tukiopetusta tarjotaan ja käyvät 1- 2 kertaa viikossa. Olen monesti ihmetellyt miksi kokeista muutamaa pistettä vaille täydet, mutta tukiopetusta kouluajan ulkopuolella. Vaatimustaso on todella korkealla. Iskäx3

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä, että tulee oppinutta jälkikasvua?

Vierailija
2/5 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole hyvä, että tulee oppinutta jälkikasvua?

Tietysti on hyvä. Mutta miten valtava ero siihen mitä itse kävin kouluja 20-30 vuotta sitten. Silloin en oppinut esim eglantia sanaakaan, samanverran ymmärtää puhutaanko vieressä kiinaa, venäjää, englantia, vai saksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kellä tässä on erikoinen käsitys oppimisesta? Ei mun lapsille ole tukiopetusta tarjottu kun koulu menee hyvin. Ja miten voi olla, ettet oppinut yhtään sanaa englantia koulussa? Kaikkinensa outo tarina.

Vierailija
4/5 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kellä tässä on erikoinen käsitys oppimisesta? Ei mun lapsille ole tukiopetusta tarjottu kun koulu menee hyvin. Ja miten voi olla, ettet oppinut yhtään sanaa englantia koulussa? Kaikkinensa outo tarina.

Ei kait kenelläkään erikoinen, mutta nykyään on opetus muuttunut selkeästi siihen että tähdätään kymppiin. Ennen riitti 6 tai 7, et ollut hyvä, mutta ei luokalle. Oppihan sitä yes ja no, mutta ei sillä tavalla että yhtäkään esim lausetta ymmärtäisi, tai puheesta saisi minkäänlaista otetta. Englanninkielinen elokuva ilman tekstejä on arabiankielinen.

Vierailija
5/5 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on itse ajannut koulutuksen alas jo 20 vuoden verran ja se kyllä näkyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme