Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala hb jo heti viikolla 11. Onko kohtalotovereita?

04.01.2007 |

Juu, heti ekassa verikokeessa hb oli vain 113 ja rautalääkitystä ei suositella alkuraskaudessa!

Neuvolantäti suositteli ottamaan yrtti-rautamehuvalmistetta, Krauterblusaftia, jossa on rauta hieman luonnonmukaisemmassa muodossa.

Koitan nyt päästä vielä verikokeisiin, jossa selvitetään rautavarastojen tilanne, luin netistä, että se olisi suositeltavaa, sillä hb ei kerro välttämättä koko totuutta.

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

t. sushi, rv 11+1

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös alhainen hemppa viikolla 9. Neuvola täti suositteli heti Obsidania kerran päivässä ja näin olen syönyt. Mistään kielloista ei ollut puhetta. Olo on kertakaikkiaan pirteämpi kuin alussa.

Myytiäinen 13+3

Vierailija
2/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hb oli 114

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla (rv 10+) hb vain 101! Oli noussut viikossa kuitenkin 114 ilman rautalääkitystä. Neuvolalääkäri määräsi kuitenkin vielä verikokeisiin. Niiden tulosten jälkeen neuvolalääkäri katsoo ne sitten uudelleen ja todennäköisesti saan jo ensi viikolla reseptin rautalääkitystä varten - se hemoglobiini kun kuitenkin jossain vaiheessa laskee taas...

Jaksamista!

Vierailija
4/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:ssa edellisessä raskaudessa ollut ensimäisestä neuvolasta asti hb:t 102-106 esikosta oli tuon 102 ja kuopuksesta 106 ja koko raskauden pyäri siinä 96-106 välillä, vaikka kuinka söin tupla rautaa ja luontaistuotekaupan kamalaa litkua join... Hb nousi itsestään takaisin ylös kummassakin odotuksessa päälle 130 n: 2-3 viikkoa ennen synnytystä.

Väsyneen olonhan tuo matala hb sai ja itsensä puuskuttamaan kuin höyryveturi, mutta minkäs teet ettei noussut.

Kannattaa todellakin ostaa sitä luontaiskaupan litkua, se monelle auttanut tosi hyvin.

Nyt jälleen raskaana ja olen aivan äimänä ettei hb olekaan alhaalla, vaan normaali, mikä tietysti hyvä vään ;)

Tsemppiä sulle, raskaus imee hyvin voimat tulevasta äidistä ;)

Vierailija
5/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lohdutti :).

Kävin tänään jo ostamassa sitä juomaa ja alan " nauttimaan" sitä jo tänään.

Joo kyllä sitä on todettu, että joku tuolla vatsassa vie niitä voimia. Olen aivan kuitti poikki väsynyt ja huonovointinen ollut jo pidempään, esim. pelkkä vesi ei mene mitenkään alas, ja olenkin poiminut täältä palstoilta hyviä vinkkejä esim. mehukeittojen juomisesta.

Aiempia raskauksia on 2, mutta hb silloin ollut 130 tienoilla alussa.

Jaksaa jaksaa :).

t. sushi

Vierailija
6/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli matala hb koko raskauden ajan, lukuunottamatta viimeisiä paria kuukautta, jolloin hb nousi yli 130 (ei ole ollut niin korkea ainakaan viiteen vuoteen) ilman rautalääkkeiden syömistä.

Siis rv 8 mitattiin hb ja oli 101. Neuvolasta sanottiin, että ei kannata syödä luontaistuotteita, koska niistä ei voi olla aivan varma, mitä sisältää. Että parempi ottaa apteekista tutkitut rautatabletit. Aloin siis heti syömään rautaa tabletteina, koska töissä oli jaksettava, enkä todellakaan jaksanut noin matalalla hemoglobiinilla. Söin rautaa seitsemännen raskauskuukauden loppuun ja sen jälkeen ei tarvinut enää, koska hb pysyi korkealla ilmankin.

Ihmeellisesti vaihtelee nuo neuvoloiden antamat ohjeet. No, mulla ainakin on nyt terve ja ihana 4kk poika vaikka rautaa söinkin. Tsemppiä väsymyksen kanssa! Toivottavasti helpottaa :)

Vilja

Vierailija
7/8 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ekassa neuvolassa viikoilla 9+6 hb muistaakseni 119 vaikka 2kuukautta sitten oli ollut 164 kun olin ollut vertaluovuttamassa. Sanottiin vain että katsellaan seuraavaan neuvolaan mitä on käynyt ja jos edelleen matalalla sitten kai jotain rautavalmistetta.

Vierailija
8/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpi raskauden. Nyt ihan loppuraskaudessa olen päässyt yli 110, kun olen syönyt rautatabletteja 3-4 päivässä. Vielä viikoilla 35 hb oli alle sadan.

Koska matalat arvot ovat minulle normaaleja, en oikein osaa sanoa, miten ne näin raskausaikana tuntuvat, mutta jossakin vaiheessa on epäilty, että läpi raskauden jatkunut huonovointisuus olisi ainakin osittain " huonojen" veriarvojen syytä. Mitään erityistä pyörrytystä tai muuta ei ole ollut havaittavissa tai sitten en vain osaa normaalia olotilaa pitää " poikkeavana" .

Mutta ilman muuta minäkin suosittelen verikokeissa käyntiä. Itselläni verenkuvaa on tutkittu tässä raskaudessa jo muutaman kerran, mutta mitään ihmeempiä ei ole löytynyt.

Terveisin Tituliini, 40. raskausviikolta