Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilla la kesä/heinäkuussa ja odottaa kaksosia?

04.01.2007 |

Vai jo mahdollisesti oma pino olemassa.

Itsellä kaksoisraskaus ja la heinäkuun lopulla. Olisi mukava kuulla muiden samassa tilassa olsevien kuulumisia.

Nuksuli ja masuasukit 10+3

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil on yks 1,10v tyttö ennestään.onks teijän kaksoset saman kokosia? meil on tasan viikon koko ero ollu koko ajan ja on käyty punktiossa ku pienemmällä näky turvotusta niskassa et nyt odotellaan tuloksia...

Vierailija
2/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaattori:

Kyselit sikiöiden kokoeroista. Meillä molemmat ovat olleet (nyt 3 ultrassa) samankokoisia. Ihan joku " pilkun jälkeinen" ero mittalukemassa, muttei käytännössä siis eroa tässä vaiheessa ainakaan.

Ymmärsin jostakin lukemastani, että kaksosilla saattaa olla hedelmöittymisessä useammankin päivän ero. Josko tuo selittäisi teidän kaksosten kokoeroa?

Toivottavasti punktiotulos on huolta helpottava. Kerrohan, millainen operaatio tuo lapsivesinäyteen otto oli?

Meillä NP-ultra oli pari päivää sitten ja toinen kaveruksista ei meinannut millään näyttää niskaansa. Kyllä kätilö sitten lopulta sanoi saaneensa kelpuutettavan mitan, mutta mulle jäi jotenkin vähän epävarma vaikutelma. Onko se turvotusraja 3mm vai mitä?

Minullakin muuten saman ikäinen esikoinen kuin sinulla.

Väsyttää:

Meidän oma pinkka voisi olla ihan kiva ehdotus, jos vaan aktiivisuutta löytyy. Itse olen laiskasti kirjoittanut muutaman kerran tuohon heinähelistinten pinkkaan, joka on kyllä välillä toooosi pitkä.

Pyrytyttö:

Voi teitä onnekkaita lumenne kanssa! Täällä on harmaan likaista ja pimeää vesituhnulla kuorrutettuna eikä ulos tee yhtään mieli. Sisällä on siis tullut kykittyä viimeiset pari kuukautta huonon voinnin ja sään takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minun piti vielä teiltä kaikilta kysyä, että miten olette kokeneet kaksosuutisen?

Vierailija
4/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa!

Väsyttää: Minusta oma ketju olisi mukava, löytäisi sitten teidät muut aina helpommin vaikka ei tulisi joka päivä käytyä kirjoittamassa/lueskelemassakaan. Nyt kun olen saikulla viihdyn päivisin koneella liiankin hyvin, mutta kun taas reilun viikon päästä työt kutsuu, niin tulee sitten varmaan harvemmin kirjoiteltua.

Nimiehdotuksia?? Tuplaheinät? Ja mitenkäs sellainen oma ketju perustetaan? Olen vähän ymmärtämätön näitten tietsikka juttujen kanssa välillä.

Toivon että Kublan pää-/niskasärky helpottaisi. Minullakin särki tällä viikolla parina päivänä päätä, mutta minä tulkitsin sen vain lisääntyneestä makoilusta tulevaksi niskajäykkyydeksi. Te olette päässeet jo 3 ultraan? Vau!

Pyrytyttö: No teillä sutinaa sitten kesän jälkeen riittää. Teillä on jo valmiiksi iso perhe, mutta nyt siitä tulee kerralla SUURperhe. Onneksi noi teidän isommat on jo koulussa. On päiväsaikaan kotona vähän rauhallisempaa. Kateellisena luen, että teillä sataa lunta. Täälläkin oli vielä eilen. Tehtiin lasten kanssa lumiukkoja ja lumlyhty, mutta kaikki oli aamuun mennessä sulanu pois :(. Ja taas on pimeää ja harmaata, ja liukasta.

trollaattori: me ollaan käyty vasta yhdessä ultrassa vkolla 8 ja siellä molemmat oli melkein samankokoisia. Mutta tooosi pieniähän ne silloin vielä oli. Silloin kyllä la siirtyi kahdella viikolla eteenpäin. 17. päivä olis sitten np-ultra ja siellä päästään mittoja kaselemaan taas uudelleen. Milloinkas teille on luvassa ne punktion tulokset?

Kubla kyseli kaksosuutisista: Me miehen kanssa osattiin jo uutista hieman odottaakin ennen ensimmäistä ultraa. Raskaus on ollut alusta asti erilainen kuin aiemmat, enemmän ja voimakkaampia oireita, mutta laitoin sen alkuun vain sen piikkiin, että nyt on uudet siemenet (olemme uusioperhe) ja että minulla on ikää lisää. Mies on ollut alusta lähtien sitä mieltä, että siellä on kaksi ja minäkin näin ultraa edeltävällä viikolla unen missä oli ultraruutu jossa näkyi kaksi sikiötä. Sitten töissä työpaikan pienellä ultralla ultrasin seuraavana aamuna ja sain ruutuun saman näkymän kuin aamuisessa unessa oli ollut. Neuvolan ultra sitten vahvisti uutisen. Eikä se sitten enää tullut yllätyksenä.

Kuinkas muilla?

Mutta nyt lähden hakemaan lapset hoidosta. Sen verran olen ollut nyt itsekäs että olen vienyt lapset hoitoon joka päivä. Saa itse tosiaan nyt levättyä. Niillä on siellä leikkiseuraa ja saavat ruuan ja tulee sitten itsekin lähdettyä ulos paremmin kun vie ja hakee ne kävellen. Ja päiväkodillekin se kävi hyvin.

Nuksuli ja masuasukit 10+4

Vierailija
5/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on niin mukava kirjoittaa kun löysi teitä samanmoisia:)

Vierailija
6/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia kysymyksiin... meillä sitä turvotusta oli 2,2mm ja se meni siihen rajalle et suositeltiin tutkimusta,äidin ikähän siinä vaikutti mä oon 26 ja lapsen koko. mut se koko mittaaja oli vähän epäilyttävä ammattitaidon puolesta oli kyl kätilö,mut ku kyselin jotain niin ei oikeen osannu vastata mihinkään ja sano viel et lapsen asentoki vaikuttaa siihen tulokseen niin tiedä sitte,koska oltiin sit lääkärillä ja paremmassa ultrakonees niin ei näkyny mitään. ja toi kätilö sano viel ku aloin jotain kyselee mittauksen jälkeen et meil on varattu vaan 20 min per potilas et ens viikolla sitte ja anto lapun sitä punktiota koskien et miettikää tätä hei hei. no itse näytteen otto nipisti vähän,mut ei sattunu ainakaan mun mielestä.piti vaan olla ihan liikkumatta.tulokset tulee 2-4vk päästä. uutinen kaksosista ei ollu mitenkään järkyttävä ku olin aikasemmin sanonu et tulis nyt sit kaks ku olin niin kipeä,mut sanoin kyl lääkärille silloin et en mä sitä tosissaan tarkottanu.meil on suvussa kaksosia jonkun verran et taitaa olla ihan sukuvika tää. heippa tältä erää.

Vierailija
7/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oli alusta asti (ja olen edelleen) kauhean väsynyt ja vatsa kasvoi räjähdysmäisesti, vaikka viikkoja ei ollut vielä paljoa. Juttelin aluksi puolileikilläni miehelle, että on varmaan kaksoset tulossa ja niinhän se ultrassa varmistui. En osaa tarkemmin selittää, mutta mulla oli koko ajan vaan semmonen " kutina" kaksosista... Ei ole ollut juurikaan pahoinvointia, mutta se väsymys on aivan käsittämätöntä.

väsyttää+ rv 15

Vierailija
8/12 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ja kaksosia odotellaan. LA on 9.7. ja raskausviikkoja kasassa tähän mennessä 13+3.

Olen muutaman kerran kurkannut tuonne monikkopuolelle, mutta kovin verkkaista on elämä siellä.

Mistäpäin Suomea olet?

Vierailija
9/12 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että täällä on muitakin. Minä olen Keski-Suomesta, entäpä sinä? Onko tämä sinulle kuinka mones raskaus ja kuinka olet voinut?

Minulle tämä on kolmas raskaus ja oireet ovat olleet paljon voimakkaampia kuin edellisissä raskauksissa.

Nyt olenkin saikkarilla väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi tämän ja ensi viikon.

Joo tuolla monikkojen puolella ovat useammat jo pidemmällä ja mukavahan sitä on heidänkin kommentteja käydä lukemassa. Mutta aika rauhallista siellä tosiaan on.

Vierailija
10/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen PK-seudulta ja toinen raskaus on kyseessä.

Aivan tolkuttoman paha olo on ollut, tuplasti pahempi kuin ensimmäisellä kerralla.

Hieman on alkanut öklötys hellittämään, mutta tilalle on sitten ilmestynyt omituinen pään- /niskasärky. Niskaturvotusta äidillä? ; )

Onneksi ei ole tarvinut aamulla könytä työpaikalle, kun olen hoitovapaalla. Ensimmäisestä raskaudesta en ollut päivääkään pois töistä, mutta tässä tapauksessa en kyllä olisi suoriutunut joka aamu töihin.

Ei meitä " heinätuplia" näytä kovin tiuhassa olevan.

Terkut,

TublaKubla

Vierailija
11/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meillä ennestään esikoinen, joka juuri täytti 3v ja kuopus 1v 3 kk. Heinäkuussa siis la kaksosille. Mukava nähdä, että meitä on täällä muutamia. Voisimmeko kenties perustaa oman ketjun tms. että olisi vastaisuudessa helpompi löytää toisemme.

väsyttää + rv 15

Vierailija
12/12 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika on 14.7. ja reilu viikko sitten raskaus varmistui kaksosraskaudeksi.

Lapsia on perheessä ennestään jo neljä, joten aika haipakkaa tulee taatusti olemaan. Mutta eiköhän siitäkin selviä. =) Kaksi vanhempaa lasta on jo koulussa ja kolmaskin aloittaa koulun ensi syksynä, joten minulla on kotona sitten " vain" kolme alle kouluikäistä. ;)

Aiemmissa raskauksissa olo on ollut aivan mainio, mutta tällä kertaa kaikki oireet ovat tulleet vähintäänkin tuplaten! Olo on ollut tosi väsynyt ja heikko, mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa.

Kiva, että meitä samassa tilanteessa olevia on muitakin, on mukava kuulla teidän kokemuksia, koska itselläni ei ole oikeastaan ketään tuttua, jolla olisi kaksoset. Tai on kyllä, mutta he ovat lähinnä tutun tuttuja, joiden kanssa en ole ollenkaan tekemisissä.

Mukavaa talvipäivän jatkoa kaikille.

Ps. Pohjoisessa sataa vihdoinkin lunta! =)

T. pyrytyttö ja vauvelit rv 12+6