Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei ole osatyökykyisten (vammaisten) työkkäriä erikseen?

Vierailija
04.12.2023 |

Olen siis itse tämän kaltaisen palvelun tarpeessa. Eihän tuolla työmarkkinatorilla ole mitään minulle. Kuitenkin vaikka minulla on asperger, adhd, masennus sekä fyysisiä rajoitteita olen TE-toimiston mukaan kokoaikatyöhön kykenevä, kuten kaikki muutkin. Itselläni on hieman toisenlainen mielipide ja niin myös työnantajilla jotka ovat hyvänä päivänäni minut palkanneet. Olen toki itsekin silloin luullut että olen normo. Eli maskannut liikaa yrittäessä. Normous kestää yleensä päivän, joskus jopa viikon. Sen jälkeen hämmentyneitä ovat kaikki osapuolet.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei meidän kuuluisi elää. 

Vierailija
2/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on syrjivää. Olisivat aina silmätikkuna kuten nytkin ja lääkäri /lääke kierteessä koekaniinina. Sossutätien kanssa. Missä ei ole järkeä monellekaan, jos etsitään normaalia elämää, tervehenkisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On TYP, googlaa.

Vierailija
4/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan onkin ( kela, jonka asiakkaita monet vammaiset ovat). Mutta nuo sinun diagnosoidut sairaudet ja neurologiset häiriöt, ovat juuri niitä, joita omaavat ihmiset joutuvat pompoteltaviksi. Eivät pääse kelan tuille ja ovat kuopassa. 

Juuri kaltaisiasi ihmisiä uuden kuntakokeilun piti jelpata oikeiden tukien piiriin, mutta taisi käydä niin, että jelppasi vaan 70 miljoonan edestä ihmisiä töihin pyörittelemään tukien saamisia.

Vierailija
5/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa työkkärit lakkaa olemasta, kun työllistämispalvelut siirtyvät kunnille.