Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSsisters04 torstihan se jo on!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää,

Hellu on liimautuneena Viiruun ja Pesoseen. Pitäisi tehdä ruokaa, mutta en tiedä mitämuka ja kaikki ällöttää.

Säälittää vähän tuo pieni, jonka eniten käytetty lause nykyään lienee " äiti herrää" . Tietenkään en koisaa, kun kahden ollaan (paitsi päikkärit, ihanaa), mutta illat menee koomaillessa. Väsyttää. Muutenkin tämä liskotyyppi on ihan erilainen odoteltava kuin Hellu oli aikoinaan. No, jospa sieltä olisikin tulossa jotain muuta... jännee. :)

Jossain vaiheessa varmaan pitäisi kertoa Hellullekin, mitä tulevan pitää... missähän? Oisko tossa np-ultran jälkeen, vai miten työ muut olette asian handlanneet? Oikaistavana on myös pari epäkohtaa Hellun mielessä - tykkää kovasti ystäväperheen pikkuliskoista ja puheissa pikkusiskot ja -liskot menneet sekaisin. Naapurissa odotetaan huhtikuulle syntyväksi pikkusiskoa Hellun leikkikaverille ja asian tiimoilta Hellu on jo kateellisena vollottanut, kuinka hänkin haluaa " liskon mahasta" . Heh.

Hey te, joilla syyslapsonen ja sittemmin putkahtanut uusi: oletteko saaneet äitiysrahan syyslapsosen perusteella? Laitoin jo Kelalle kyselyn, mutta eihän ne siltä sekentissä vastaa. Alkoi ihan kylmätä, josko olisikin sellainen mahdollisuus (Kelan kanssa mahdollisuus on aina) ettei sitä rahaa saisikaan uuden systeemin mukaisesti. Jotenkin mielummin ottaisin yli tonnin enämpi sitä ä-rahnaa, tuo ero jo tuntuu jossain kun on nyt tottunut mahtavaan 200 euron kuukausiansioonsa.

Puhetta. Sitä piisaa. Hellu leikkii koko ajan ja pajattaa omia juttujaan. Iskee myös tarinaa ja kertoo omia vitsejään (" isi on tyttö" tai " isi on virtahepo" naurattaa päivästä toiseen). Muuten puhuu aika siististi, mutta jotkut konsonanttiparit menee vinksin vonksin eli yksi>yski, pitsa>pista, jne. Ärrän oppi sanomaan oikein viime viikolla, nyt sitten yli-innokkaasti työntää sitä joka paikkaan, tyyliin yläkerta>yräkerrta.

Lisäksi ystävällisesti kutsuu meitä vanhempiaan aika usein etunimeltä. Ärrät vain sorisee ja naapurit ihmettelee. Mikä lie vaihe tuokin.

Jahas, jos sitä ruokaajotain.

Parantukaa ja voikaa hyvin!

m-äitinen, ihanainen hellu ja lisko hellulle

Vierailija
2/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä yö takana, kop kop. Vauva nukahti vasta ennen kahta, mutta sitten nukkui reilu 3h, söi ja nuhahti uudelleen heti. Jee! Uskomattoman hyvä olo ehkä noin 3+2h unilla. Mä oon aina tarvinnut vähintään 7-8h unet, muuten ei pääkoppa pelaa, mutta ihmeen hyvin sitä tätä vauva-aika ajaksaa vähemmälläkin.

;-)

Mieli siis iloinen tänään. Eilinen ilta meni paremmin kun sain purettua kiukkuni pois, imuroin kämpän ja mies roudasi vanhan pesukoneen pois autotallista ja kävi vielä illalla syyspojan kansa kaupassa, ja mulle jäi aikaa mennä kunnon hikilenkille vaunujen kanssa. Tekipä hyvää! Kaivoin vielä illalla vanhat käsipainotkin varastosta, nyt alkaa löysätpoistreenit täälläkin!

Mutta nyt aamupuurolle ja kaverin ja poikien kanssa puistoon!

Mukavaa torstia!

äq ja pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersulle äp-rahasta,kyllä saan samoilla tuloilla kuin syyslapsosesta.Muistaakseni sääntö menee niin että jos edellinen lapsi ei ole täyttänyt 3 vuotta ennen uutta laskettua aikaa niin saa samoilla.Mutta laskevat aina sen parhammain mukaan jos olisikin vaikka ehtinyt välillä saada isoa liksaa.

Me taidettiin alkaa puhua pojalle vauvasta vasta joskus 20 viikon paikkeilla.Poikia ei ehkä sillä lailla kiinnosta vauvat,luulisin että tytöt ovat enemmän innoissaan ja niillä hoivaviettiä luonnostaan.Joten sikäli np-ultran jälkeen voisi kertoa.

Nyt vispipuuron tekoon.Poika tänään vielä tarhassa ja mä lähden tapaamaan kaveria Selloon ja käyn neuvolassa.

Kiva että äk pirteämpi.

Missä Tiivii?

Mukavaa torstia!

Helli,poika ja rv 38+

Vierailija
4/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä on puristava möykky kun tilanne jatkuu ikävänä. Nea on tosi itkuinen ja kipeä, viedään tänään illalla lääkäriin. Mini pakko laittaa naapurille siksi aikaa hoitoon, kun ei voida laittaa lapsia yhdessä takapenkille Nean hysteerisyyden vuoksi..

Tänään oli Minin neuvola-lääkäri. Hyvin oli kasvanut, 56,7cm ja 4130g. Purskahtelin itkuun, kun th ja lääkäri kyseli, että miten on mennyt. Se on jotenkin niin kurjaa kuulla ammatti-ihmisten suusta, et onpa harvinaista ja erikoista ja että ei tohon oikein osaa mitään sanoa, kun lääkärillekin kerroin Nean reagoinnista. Th on kyllä tosi ihana ja kotikäynnillä silloin näki livenä Nekun toiminnan. Antoi kotipalvelun nron, jos sieltä sais jotain apua sit kun mies lähtee töihin. Mut en tiedä, et saako sitä ja millasta sitten..

Kyllä illalla teki mieli taas viskata vauva ikkunasta, kun huusi ja nukahtaminen oli taas niin hankalaa. On niiiiin ahdistavaa kannella, vatkata, hytkyttää toista ja pitää pulloa suussa. Istua ei voi, kun huutaa, ei nukahda syödessään..illat on kaikkein kamalampia, kun muuta ei ehdi tekemään. Toivon, et noi nukutukset jossain vaiheessa rauhottuisi. Se lohduttaa, et eipä Kättärilläkään kätilöt saaneet Miniä nukahtamaan ilman vatkausta ja hyssytystä, kapalointia jne. Ja sanoivat, et tän lapsen kanssa tulee olemaan hankalaa ja haastetta. ja mä olin ihan oikeesti ajatellu, et tämä vauva nukahtaa itsekseen. HAH! Ei nukahda edes sitteriin, kirkuu kun yrittää heiluttaa ja kantoliinassa kiemurtelee ja herää ellei kaiken aikaa tanssi jalat kipeinä pitkin asuntoa. Vaunuissa lenkillä herää herkästi kirkumaan ja eilen olin jo kotiin päin lähdössä, mut onneks vielä nukahti. Tuntui, et elämä toistaa itseään, kun Neahan ei koskaan nukkunut liikkuvissa vaunuissa, kuin puoli tuntia ja sit huusi. Aina. Tänään oli tuskanhikeä nostattava neuvolareissu sateessa ilman sadesuojaa ja Mini huusi kauan ennen kuin nukahti. Mä oon jotenkin ihan loppu. Jokainen vastoinkäyminen on liikaa. Kukahan meistä seuraavaksi saa ton flunssan.. Tänään on varmaan kivaa lääkärissä, kun Nea pelkää hulluna. Tappelu tiedossa. Onneks mies on kotona ja onneks mun äiti sit tulee ens viikolla. Mut kyl tässä on sellaset tunnelmat, et väkisinkin ikävöi sitä aikaa, kun oltiin kolmestaan. Ja toisaalta kyyneleet tulee silmiin, kun Mini eilenkin oli niin ihana. Olin ihan raivon vallassa nukutustilanteessa ja kun katsoin Miniä, se tapitti mua silmät suurina ja hymyili. Voi pieni. Kyl sen tietää, et elämä helpottaa joskus ja Ministä tulee ihana tyttö, kun kasvaa ja huudot ja vastoinkäymiset helpottaa ja etenkin kun Nea tosta rauhottuu. Tää on vaan niin traumaattista aikaa ja nyt on pelko siitä, et voiko olla mahdollista, et Nealle taas joskus uudestaan tulee tää vaihe päälle, jos/kun tää nyt helpottaa..

Äk, ihanaa et oot paremmalla mielellä!

Mersu, millon on laskettu aika? Jos ehtii ennen Hellun synttäriä, niin saat saman rahan. Me kerrottiin Nekulle rakenneultran jälkeen ja se oli ihan hyvä aika.

Reeli, mukavaa et teillä menee kivasti!

Kylläpä on uupunut olo. Vettä sataa täysillä. Jospa sit toukokuussa tulee lumet ja pakkaset ehe ehe. Tunnelma on katossa. Onneks tytöt nukkuu. Nea on ihan parka, kun on niin kipeä ja oikeesti hirvittää, jos Mini saa tän taudin. Tiedän, et asiat vois olla paljon pahemmin, mut oon vilpittömästi kateellinen kaikille, joilla helpot lapset, mä kun niin olin toivonut Ministä helpompaa tapausta.. Ja tuntuu, et ei kellään oon näin hankalaa esikoisen suhtautuminen. Oikeesti ois helpompaa, jos Nekku ois vaikka kunnolla mustia ja tekis pahojaan, mut en se on hädissään ja itkee, on tosi raastavaa ja kamalaa. Ja häiritsee normaalia elämää, kun haluaa koko ajan toiseen huoneeseen, jättää syömättä ja lasten ohjelmat kattomatta, jos Mini vähänkin ääntelee.

No niin. Kaarimaljat tulvii. Kiitos kun sain taas vuodattaa iloiset tunnelmani.

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
5/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yö meni hyvin.Itsekkään en käynyt kuin kerran vessassa.Puoli 10 vasta herättiin.Otin itseäni niskasta kiinni ja aloin leipoa ja kokata.Aika kuluu paremmin kun on tekemistä.Sataa nimittäin täällä etelässä taas=(

Pullaa ja sämpylää valmiina ja lohilaatiikkokin.

Keittiö tuntui hirmuisen ahtaalta kun siskon 3 poikaa(10-14v)ovat täällä " hoidossa" .Huh!Koko iso lohilaatikko hupeni ettei aikaakaan ehtinyt kulua=)

Onneksi ensiviikolla alkaa koulut ja puistot+harrastukset.Lomalla ja sisällä lasken vain minuutteja!

ÄP-on sama kuin edellisestä jos syntyy ennenkuin edellinen täyttää sen 3 v.Ilmeisesti katsovat kelassa automaattisesti sen.Ellei sitten oo tehnyt tässä välin parempia tienestejä.

L+5+rv jotain 29 kai

Vierailija
6/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjaa lukea Enkelin edelleen jatkuvista ongelmista! Valita vaan jos se edes helpottaa, mitään muutakaan täältäkäsin ei oikein voi tehdä kun kuullella ja lohduttaa...

meillä oli tänään taas suojelusenkelit valppaina, poika putos kerien alas noi meidän rappuset.... kieri ihan ylhäältä saakka monta kertaa ympäri alas asti, oli tosi pahan näköistä. ONNEKSI ei käynyt kuinkaan, pelästettiin vaan molemmat!!

mä keitin jo tokat päiväkahvit, ekat meni keittiön työtasolle kun keittimen pannu ei ollu kunnolla kohdallaan, oli valuneet pitkin pyötiä.... how nice.

eipä muuta. Niin ja mersulle vastaan kuten muutkin, saat edellisen mukaan automaattisesti.

äk taas

Vierailija
8/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä pihalla. Tuli jo eilen kivasti lunta ja nyt kun nukutin Onnin ulos, tuli oikein kunnolla. Ihanaa! Vaikka toisaalta tuntuu, että kun joulu oli lumeton, ei tarvis enää edes sataa. Ekan kerran eläissäni kyllä ajattelen näin. No onhan se kiva kun saadaan lunta, jos vaikka aloittais taas hiihtämisen ja onhan valoisaa ja ja...

Niin eilen jäi päikyt pois ja Onni korjasi tilanteen 12h yöllä. Mutta se kuu taisi edelleen valvottaa mua. Tosi huonosti nukuin. Ja tuskailin kun 3 aikaan Onni huuteli sitä iltahuutoa " tuu laittaan Onni kunnolla" . Sen jälkeen sitten nukuin kohtalaisesti ja pitkään. 9 jälkeen noustiin.

Nyt Onni on jo siis unilla. Tulin siihen tulokseen, että joko Onnilla on taas joku todella ärsyttävä uhmavaihe tulossa päälle kun kaikki on tänään ollut taas huonosti ja on naureskellut vain kun olen pyytänyt pissalle tms., TAI sitten se johtuu unenpuutteesta. Että siis oikeasti tarvii ne päikyt vaikka yötkin on pitkiä. Ja tähän uskon kyllä. Eilen meni liian myöhälle se nukutusyritys. TÄnään lähdin jo ennen kahta lykkimään vaunuja eikä tarvinut kummankaan huutaa vaan poikuli nukahti hyvin.

Meillä on likaista. Jotenkin eilen huomioin sen, että olis asunto suursiivouksen tarpeessa. Ei siis matot pihalle ja nurkkia myöten luutuaminen vaan vielä perusteellisempi. Kaapit pitäs siivota ja kaikki pienen pienet kolot. Viikon päästä ajattelin toteuttaa ainakin osan tästä. Kuusen kai heivaan huomenna pihalle ja sitten siivoan mitä ehdin lattiaosastoa. Huomenna on äitin 55-v synttäritkin ja sielläkin pitäs käydä. Kun lupasin tehdä täytekakun sille. Muuta lahjaa ei tarvinut.

Voi tuota Enkelin tilannetta. Kuulostaa kyllä tosi synkälle ja mitä nyt Nean vauva-ajasta muistan, todellakin kuulostaa aika samanlaiselle. Olis kyllä suonut teille helpomman vauvan! Pura tänne vaan tuntojas aina kun sille tuntuu, jos se yhtään helpottaa. Sitten toivottavasti saat apua myös neuvolan kautta. Voimia kovasti!

T-P

Vierailija
9/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtosin ihan live sellastakin!Iski kai lomanjälkeinen masennus,tahtos seuraa!Harrastukset on vielä lomalla ja vettä sataa,aina aina vaan!Päivän huippukohta on ruokakaupassa käynti!

Tänään mentiinki kävellen,ajattelin et harjotellaan taas siinä rattaiden vierellä menoa-typyhän karkailee ja säntäilee-ja sai samalla vähän liikuntaa neitikin.Kaupssa on istuttava rattaissa muuten ei tule mitää!

Sitten on pyykätty.Onneks typystä on hirmu hauska lähteä pyykkitupaan ja laittaa pyykkejä koneeseen ja pois :-)

Hui,Äk:n pojan tippumista!onneks ei käyny pahasti!!!

Typy lens tänää ulkona rappusissa mahallee..jälleen!!!!Karkaa aina rappusiin ja kun häntä EI saa auttaa ni lähtee juoksemaan niitä alas.Ylös mennessä se ryllii vaa rapuissa mut ku alas kaatuessa tulee aina sitä liukua-vielä ei ole käyny pahasti!

Äidin mielenrauhaki järkkyi ihan yllättäen!Postissa tuli pojan koulupapereita..14.8.täytyy lapsosen mennä kouluun!Itkuhan multa tuli..minun pieni pokani,sinne yksin laittaa...niisk!!Täytyy Simamia vähän maililla ahdistella ja kysellä..

Olen syöny tällä viikolla kai 90%vähemmn suklaata ku viimeviikolla,avatut suklaat pakkasin miehelle töihin!Vierotusoireita on!Olen yrittäny porkkanaa,manadariinia,kurkkua,omenaa tilalle..niiden kuoriminen laitaa kädet ihottumalle,suklaapaperit ei :-/

Voi Enkeli :-( itku mulla täällä tulee.Soita sinne kotipalveluun jo huomenna tai heti ensviikolla,ei sitten kun jo olet yksin!Kyllä sun on saatava sieltä apua!!JA pyydä perhetyöntekijä,että on sit sellanen joka on ollu paljon lasten kanssa!

Täytyy neitosta taas herätellä,ei ole kyllä vielä iltakukut helpottanu..

jatu

Vierailija
10/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-P:Millon selvii haasattelu?Aika pitkäodotus kyllä oli!!Mul olikans aikoinaa yks haasattelu..ne oli myöhässä,mulla nälkä,päänsärky ja pissahätä ja sen odotuksen takia e kiinnostanu kokojuttu ja tuntu et meni tooooosi huonosti,seuraavana päivänä soittivat et saan paikan :-)

Lila:En voi käyttää sun käännytystä..mun tarjous olis tällänen:Meen töihin,saan palkkaa.TEhää vauvaa,saan minimiäippärahan..ja Jopa lähärinpalkka on minimiä parempi ;-)) Ja mieskin sen tietää!

Mersuliini:Me kerrottii pojalle heti np-ultran jälkee että vauveli tulee.Mun maha kyllä " pulpahti" tosi aikasin näkyvii et oli hyvä kertoakin.Sitten luettiin paljon,paljon sisarus kirjoja..ja olihan noilla kavereilla vauvoja.

jatu,menee pois...

Vierailija
11/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu, eilen kävin haastattelussa. Tai siis hotellin rekrytointitilaisuudessa, eli en mä mitenkään ollu tullut valituksi haastatteluun. Meinas usko loppua ja olin päättänyt, että 13.30 lähden pois ja sitä ennen just pääsin sitten haastateltavaksi. Puuh, mitä hommaa.

Onni on nukkunut pian 2h. Pitää mennä herättään. Eli selvästi siis tarvii päikyt.

Kamalat vieroitusoireet mulla herkuista. Neljäs päivä ilman pullaa, karkkia tms makeaa. En kestä!!! Näin jo unta viime yönä, kuinka ostin salmiakki merkkareita! Miten tätä voi kestää kuukauden?!?! En varmaan kestäkään..

Nyt herätteleen unikekoa. Kauppaan pitäs mennä ja toisaalta uimaankin. Siis Onni ei ole ollut uimassa 2 kuukauteen kiitos sitkeän nuhan. Voisin karata salille sit jos miehet menis uimaan. Ööh, tuli mieleen, etten taaskaan muistanut soittaa korvakontrolli aikaa Onnille. No josko huomenna.

Nyt herätteleen..

T-P

Vierailija
12/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon asiaa, liian vähän aikaa :(

Enkelille nyt ihan ekaks miljoona iso myötätuntohalia ******XXXXXX*****. Sanattomaksi vetää. Kela on tosiaan sieltä mihin ei päivä paista :((((( Ennen sentään oli jotain tolkkua noissa jutuissa... Voi kun itku täälläkin tulee Nean reagoimisesta. Muutenki sulla tarpeeks vaikeeta itkevän Minin kanssa. Iso hali vielä ja koita jaksaa henkisellä puolella. Tiedän nuo tunteet. Koita saada tosiaan jotenki edes käytännön apua, perhetyöntekijä kuullosti hyvältä ajatukselta. Nuo pikkuvauvojen oireilut saa muuten monesti ammatti-ihmisissäkin aikaan ihmetystä, kunhan pitäisivät viisaat neuvonsa sitten ihan itellään :( Nimimerkillä muutamaltakin lääkäriltä " tosi viisaita" kommentteja aikanaan saanut...

muuta, eli omaa napaa...

Poitsu alko eilen illalla yrkkää :( Tulin just Jumbosta kotiin, iltavapaalta. Yrkkäs illalla vielä pari kertaa ja yöllä samoin. Tänään ei onneksi mitään. Ja just eilen meillä oli ystävän kaks lasta kylässä... Ja heillä neljä lasta, joten yrkkis sinne, huh huh... Kunhan tuo tauti ei sitten Enkelin porukkaan iske. Tulkoon mielummin meillä kaikille.

Jumbosta löytyi: Sassalle talvitakki ens vuodeks; Stokkalta Bogin IIIHANA tummanruskea, ihanan pehmeä. Ovh n.37e, oli 20e :). Poitsulle uudet tummansiniset housut; Cittarista 10e. Itelle hame -50%, perushame 12,5e. Siinä enimmät... Nii ja Poitsulle Puman ihanan pehmeät " lenkkarit" 25e. Sassalle sain vihdoinkin ostettua " pikku-muroja" eli Ikivireästä Quinoa-muroja. Sassa tykkää niistä tosi paljon, vaikka sais tava-murojaki jo syödä. Nutria laitan nesteeks, maidon kans ei tykkää... Makso muuten 2,40e/100g... Hiukan halvemmalla sais marketista vaik riisimuroja...

Nyt täällä riekkuu kaks ipanaa ihan älyttömästo :( Taitaa olla Poitsu kunnossa... Jos pistäis pihalle leikkii pahimmat energiansa... Eka kyl sapuskaa molemmille. Jauhelihasta, taas, jotain. Mielikuvitus taas ihan nollassa...

Onko kellään muulla ku Öttiksellä syys-ipana koittanu luistelua? Mulla olis tuolla Sassalle luistimet kokoa 25, ostin parilla eurolla kirppikseltä keväällä. Saa nähdä tuleeko niitä kelejä????

Jaksuja kaikille tarvitseville!

Tää haaveilee vapaapäivästä! Tai jopa viikonlopusta, ihan yksin! Mies ei oikeen ymmärtäny kun yritin ehdottaa et lähtis perjantaina lasten kans mökille :( Ku kaupatki kiinni la ja su ni saisin olla vaan.... *haaveilee*

Palataan taas :)

Kerppu

p.s. Ostin 98cm takin, jännittää vähän et miten käy. On pidempi, suora malli ni en uskaltanu 104 ottaa. Kaverin muksulla, 1v vanhempi tyttö, on nyt 98 ihan ok. Saapa nähdä... Haalaria ei tehny mieli ostaa ku en nähny mieleistä. Jos ens kaudella sit tulis kivoja värejä... Nythän mulla on Sassalla viimevuotinen 86 reimatec vielä käytössä, 92cm odottaa tuolla kaapissa vielä täysin käyttämättömänä TALVEN tuloa. Tulis jo!!!!

Vierailija
13/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli! Täällähän minä : )

Nyt jo hymiön voi laittaa,kun tuntuu et ton vatsataudin jälkeisestä koomasta alan selvitä. Otti kyllä voimille.

Pojun pistin kylpemään,kun on kitissyt koko illan,ei tykännyt kun toihuttiin miehen kanssa kotihommia koko ilta,vaikka puuhasteli toki mukana. Kiva,saatiin vessaan hoitotaso pesukoneen päälle vauvalle ja hyllykkö sen päälle,siihen saa sit vaipat ja harsot j muut höpötykset.

Eilen äitipolin tarkastuksessa vauvukka 2,3 kg (2 viikossa 500g),mutta keskikäyrällä mennään,eikä näyttäis kasvavan isoksi,eli " loppuun asti saa raskaus mennä vko:lle 39-40,mut ei sit yli. Kaikki muutoinkin kunnossa. Mieskin oli kattomassa mukana,mutta vauva nukkui koko ultraamisen aikana ja vanha lääkäri setä ei paljoa ylimääräistä esitellyt,ultras vaan nopeesti kokoarvion,virtaukset yms. Mies ei paljoa kai ehtinyt siitä tajuta.

Jee,työpäiviä jaljellä 4!! Löysästi vika päivät," seuraaja " on jo aloittanut. Pidän ylityö tunnit pois ja lähinnä kun sais loput kirjalliset rästityös pois.

jaha,poju kömpii kylvystä.

tiivii,33+ 0,pikku-V

Vierailija
14/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin, Pilen ohjeella tehty salaatti odottaa jääkaapissa huomista. Ajattelin ottaa töihin mukaan ja mieskin jopa halusi:)

Oma napa. Patti on pelkkää rasvaa. Joko sitä alkaa tursuta ihostakin:) Yök! :) Oikeasti ei siis mitään koteloitunutta kohtaa, kuten normaalisti. Kävin siis eilen lääkärissä ja tänään ultrassa. Työterveydenhoidon kautta. Kättärin ultrahan ois vasta 5.2. Pitää muistaa perua se. Patti saa olla ja pysyä, jos on pysyäkseen. Kun ei kerran haittaa mitään.

Minä kävin Jumbossa tänään. Voin sanoa, että lapset ei saaneet mitään. Mutta minä ostin viimein kengät itselleni ja vähän hulluna ostoksena toppa/lasketteluhousut (oli puoleen hintaan!). Kerrankin sain rauhassa katella eikä kukaan ollut repimässä kädestä tai haluamassa ulos kaupasta.

Luin töissä Enkelin viestiä ja kyllä tuli tippa linssiin! Kun osais jotenkin auttaa:(

Kohta muuten saadaan ruveta taas odottelemaan vauvauutisia. Hellille tsemppiä loppumetreille!

Kerppu, meillä ei esikoinenkaan ole kokeillut luistelua. Tuntuupa nolota myöntää. Mehän aina luultiin, että tyttö on aika kömpelö, kunnes sairaalajaksolla syksyllä selvisi, että varovainen vaan. Mutta se ongelma on, että neiti lannistuu tosi helposti. Viime viikolla ostettiin ekat suksetkin vasta. Millonkohan niitä pääsis kokeilemaan, huoh! Alkaa kyllä kypsyttää jo joka ilta töiden jälkeen kävellä sateessa kotiin lasten vauhdilla.

Mutta täytyy myöntää, että myös vanhempien saamattomuutta on ollut ilmassa. Ei olla kaikkein reippaimpia opettamaan lapsille uusia juttuja, kuten luistelu, hiihto, pyöräily jne.

Nyt tämä hartiavaivainen mamma lähtee nukkumaan!

T: Ynis

Vierailija
15/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kone alkaa kyllä oleen valmis vesilinnun heittoon. Tai no eihän se just koneesta välttämättä johdu, voihan vika olla tässä tuolilla istujassakin. Mutta kun ennen kesti selailla vauva -sivuja vaikka kuinka pitkään sisäänkirjautuneena. Nyt äsken taas kun kirjauduin sisään ja klikkasin meidän pinoon, en yhtäkkiä ollutkaan enää sisällä. Ja lisäksi sähköposti ei toimi. Outlookista menin tänään normaaliin tapaan katsoon postia niin nyt siihen tulee ikkuna, jossa on valmiina käyttäjänimi ja salasana. Mutta kone ei hyväksy niitä vaikka mies väittää, että ne on mun itseni siihen aikanaan kirjoittamani. Epäilen, en kyllä tuota tunnusta käytä kuin yhdellä nettisivulla vaan...

Niistä suksista. Tai siis hiihdosta. Mulla on porukoiden liiterissä tallessa mun vanhat puiset sukset ja puiset sauvat. Siniset ja ah niin paljon muistoja liittyy niihin. Eilen vai tänäänköhän se oli, oli veljen poika saanut nuo arvo-sukset jalkaan ja hups, oli hiihtänyt kuin vanha tekijä. Ikää tänään tasan 2,5v. Nuita aion Onnillakin käyttää näin alkuun. Mutta vielä ei olla ehditty kokeilla. Tänään käytiin pulkkamäessä ja oli kivaa.

Nyt kai mä painun sänkyyn. Hurja valvomisennätys taas tulossa sitten joulun pyhien:) Onnikin taitaa jo nukkua. Nukkui 2h päikyt, eli 14h unta vuorokauteen. Mistähän sitä riittääkin. No hyvä vaan. Pelkäänpä vaan, että ens yönä pitää mennä vaihtaan sille vaatteita; kävivät uimassa miehen kanssa ja yleensä uinnin jälkeen yöllä vaippa vuotaa kun on niin täys.

Jee, lauantaina Kokkolaan kaverin 3-kymppisille!!! Olen siihen asti herkkulakossa ja siitä taas eteenpäin. Tänään ostin jotain suklaakarkkeja äitin kakkuun ja se lusikka oli jo menossa noitapilli laatikkoon mutta en sitten ostanut muuta karkkia. Salilta tulleena pienessä nälässä olisin voinut ostaa vaikka mitä hyvää.

Nyt nukkumaan. Ai niin, Ynis olipas kiva, ettei ollut mitään vakavaa se patteroinen.

T-P

Vierailija
16/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersu, jos äippärahasi on määräytynyt PELKÄSTÄÄN työtulojen perusteella, niin saat saman äippärahan kuin viimeksi. Mutta jos äippärahasi on koostunut palkasta ja olet opiskellut työn ohessa ja saanut esim. liitosta kulukorvausta opiskeluihisi, niin kela viskaa sinut minimille. Katsovat että koko entinen äippärahasi on perustunut sosiaaliseen etuuteen (ei väliä onko etuutta 1% vai 90% palkastasi). Eivätkä suostu laskemaan äp-rahaa uudelleen ilman etuutta tai vuoden 2002 verotuksen mukaan, joka oli viimeksi valmistunut verotus silloin syyslapsosilla. Ei oikeudenmukaista. %¤/%¤ että V****taa vieläkin koko äippärahasotku!!!!

Jatu, minä ajattelin että olen 6kk töissä ja tienaan uudet äippärahat. Jos mahdollinen tuleva raskaus on yhtä hankala kuin Rosan niin tuskimpa kykenen loppuun asti töissä olla. Sitten loppukuukausien äp-raha määräytyy liiton päivärahojen mukaan. Saikkarille minä en voi jäädä, sillä työsopimukset tehdään lempparityöpisteessäni tosi lyhyiksi ajoiksi. Tietysti minulla helpottaa se, että on tuttu työ ja työpaikka missä keikkailla.

Sinillä on ollut joulun jälkeen vatta kovalla. Harvinaista. Tulee surku kun toinen yrittää punnata liian isoja kikkareita. :-( Tänään massiivisen pehmennyskuurin tuloksena, onneksi, vatta meni jo löysälle. Alkoi jo pelottaa että pian Sini alkaa pelätä kakkimista.

Nyt unta palloon, aamulla herätys klo 5.15. Kääk! Ihan Mimmun aikoihin!

Enkeli, .. voi mitä tuohon teidän katastrofaaliseen elämäntilanteeseen sanoisi?? .. Yritä jaksaa ja pyydä apua. .. Olette ajatuksissa!

Lila75

Vierailija
17/17 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis:Ihanaa et patti ei ollu paha :-) !!!

ME ei hiihdetä,eikä luistella,siksipä ne jutut on ollu " vähän retuperällä" .Viimetalvena poika oppi luistelee,tarhassa olimies lto ja joka vko luistelivat.Sukset on Kouvolassa eikä viime vuonna niitä edes tänne halunnu,ei innostanu hiihto.Molemmat ostettii kai 4v:nä??!

Noi jutut on kyl niin omasta innosta kiinni..voin vaa kuvitella et ku mäki oon töissä ni ei tuu illal mihkää jääkentälle lähettyy.

T-Pllä hurja itsekuri!

Lila:Mä en töihin mene enneku typy 3v.Joten vauvahaaveita saa nyt siirtää...Ja nyt ne koulupaperit tuli..mul on aikaa olla kk kotona pojan koulun alettua ni nyt ei ole vauvan aika.Jos saisitte kotiin hoitajan,ois tosi ihana,ihan unelma!!!!!(sit mäki voisin töitä harkita)Oikeesti nyt tahtosin et ehkäsy pois joskus kesällä..Ehtis käydä töissä tai saada liitolta rahaa sitte syksyllä ja kesän sais olla " omalla kropalla" .(jos siis mies suostus ja sit aika pian tulis raskaaks ja jos...)

Enkeli onnistuu soittamaan aina ku mä olen jossain enkä puhelinta edes kuule...

Hyviä öitä!Kissa vei kuusesta koristeen ja leikkii sillä-kiva mekkala!

Ens vkon alussa lähtee koristeet,tästäkin oli puhe...

jatu