Onko teidän läheinen menehtynyt päihteiden liikakäytön vuoksi? En tiedä miten tämän ottaisi.
Olin alkuun todella surullinen. Hän menehtyi runsaan alkoholin ja tupakoinnin johdosta vakavaan sairauteen ja menehtyi siihen. Uskoisin ainakin että elämäntavoilla oli suuri merkitys, oli vielä työikäinen.
Muutaman päivän surun ja itkun jälkeen on tullut vihaa. Voimakasta vihaa siitä että miksi ei voinut huolehtia itsestään. Miksi hänen asioitaan täytyy hoitaa ja höösätä kun ei itsekään välittänyt.
Sitten taas mietin, että hän oli minulle hyvin rakas. Ei kuitenkaan enää itketä, pari päivää meni kyynelehtiessä. Tunteet on ihan sekaisin, joskus mietin tunsiko edes kunnolla koko ihmistä.
Kommentit (12)
Äitini kuoli pitkällisen alkoholin käytön seurauksena. Itse olen menossa pitkän matkaa samalla tiellä. Vielä 7-vuotta niin olen saman ikäinen kuin äitini kuollessaan.
Kyllä on , mutta kun oli Aikuinen päätti itse elämästään, eikä ole Pakkohoitoja enää.
Veli on tuolla tiellä. Odotan hetkenä minä hyvänsä kuolinpuhelua.
Yritän etäännyttää itseni siitä. Ajatella, että hän on aikuinen ihminen ja näin hän valitsi elää. On selvää, että ei tule elämään kovin vanhaksi. On jo nyt kolmikymppisenä narkannut aivonsa siihen tilaan että on kuin pahasti kehitysvammaisen kanssa olisi tekemisissä. Ei sen kanssa enää käydä normaalia keskustelua kun elää ihan omissa harhoissaan. Tiedän, että ei siitä enää normaalia tule. Kuolee joko yliannostukseen tai johonkin huumepäissään tekemäänsä asiaan.
Itse oon hyväksynyt asian, sydämeen sattuu vaan vanha äitimme joka ei vieläkään tiedä mihin poikansa on päätynyt. Äiti ei kestäisi totuutta enkä ole pystynyt sitä kertomaan kun äidin kanssa jutellaan puhelimessa ja suree kun ei saa yhteyttä nuorimpaan lapseensa.
Alkoholin runsas käyttö. Ei ollut vanha.
On. Tuo, mitä kuvaat kuulostaa täysin normaalilta. Viha on osa suruprosessia. Ei aina, mutta joillain. Sitä ei kannata pelästyä eikä varsinkaan estää. Osanottoni ja voimia surutyöhön <3
Sinulla on oikeus ihan kaikkiin tunteisiin. Rakkauteen, suruun, kaipuuseen, vihaan, luopumiseen jne.
Serkku menehtyi alkoholin aiheuttamaan maksakirroosiin ja setäni sai vaikean aivoverenvuodon alkoholin takia, jäi kyllä eloon toistaiseksi mutta mitä viimeksi kuulin niin sama meno jatkuu joten on vain ajasta kyse milloin kupsahtaa.
En ymmärrä koko vihan tunnetta suremisessa. Mikä teitä vihaavia vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Pöljä olet.
Aika monikin sukulainen on tuohon menehtynyt. Raskainta on juuri tuo asioiden hoito, kun ei pääse edes kunnolla suremaan ja kaikki asiat ovat yleensä ihan retuperällä.