Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä kenellekään tehty aivoreseptorien gammakuvaus?

Vierailija
03.12.2023 |

Sanon suoraan, että pelottaa. Magneettikuvauksessa ei löydetty mitään vikaa ja nyt sitten on tämä edessä. Siihen pitää varata ainakin 4 tuntia aikaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta aivoni sulivat

Vierailija
2/7 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä laitetaan pää hiukkaskiihdyttimen partikkeli suihkuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mitä tuollaisella tutkitaan?

Vierailija
4/7 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa suljettiin pois tiettyjä sairauksia kuten Parkinson. Aivot löytyivät eivätkä sulaneet.

Vierailija
5/7 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tapauksessa suljettiin pois tiettyjä sairauksia kuten Parkinson. Aivot löytyivät eivätkä sulaneet.

Millaista se oli?

Vierailija
6/7 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt mutta voin kertoa. Sinuun ruiskutetaan verisuoneen säteilevää ainetta joka kulkeutuu verenkierron mukana haluttuihin paikkoihin. Makaat pitkällään ja gammakamerat kuvaavat sen säteilyn joka sieltä aivoreseptoreista tulee. Ei tunnu miltään. Veikkaisin että samassa asennossa otetaan perinteinen pään ct-kuva joka ei tunnu miltään ja kestää max 2 minuuttia siihen päälle. Tämä siksi että ne säteilynlähteet voidaan paikantaa siellä päässä. Jos ei kuvata ct: tä niin sitten ei, mutta ihmettelisin jos niin ei tapahdu.

Eniten tuntuu siis se kun laitetaan kanyyli, itse aine ei tunnu varmaankaan miltään, enintään viileältä kädessä. Pääset pois kun säteilyn määrä pienenee sallitulle tasolle eli aika nopeasti kuvauksen jälkeen. Saat jälkiohjeet sieltä jos täytyy välttää vaikka pikkulapsia seuraavan vuorokauden aikana kun säteilet vielä hieman. Mitään pelättävää tässä ei ole, lähinnä ne tulokset varmaan ovat se mistä saattaa joutua olemaan huolissaan.

Vierailija
7/7 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset