Seksiä lauantain iltana sen saunan jälkeen perinne?
Onko yhtään tuttua sulle? Mitä mieltä olet seksistä saunan jälkeen?
Kuulin tämän ensikerran, joskus nuorena joltain vanhemmailta äijiltä, silloin en juurikaan pannut sille mitään painoa siinä miten harrastan seksiä tai en.
Nyt kun kuulin sen, radiosta kun olin saunassa tänään, niin aloin miettiä sitä ajatusta vain.
Onko tämä tälläinen tapa oikeasti jollain käytössä:
'Seksiä lauantaisin sen saunan jälkeen'?
--
Asiasta jotain tietävät saavat kertoa lisää täällä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sinäkin pohdit.
Kuinka niin muka? Ihan normaalia, että seksinmäärä on ihan jotain muuta kuin 'alussa/nuorena', luin:
" Ensimmäisten parin kuukauden aikana yli puolet, 53 prosenttia, tutkimukseen vastanneista, harrasti seksiä päivittäin tai lähes päivittäin.
Kun yhteisiä vuosia on takana viidestä kymmeneen, vain 8 prosenttia pareista harrastaa seksiä päivittäin tai lähes päivittäin.
Jos yhteisiä vuosia on takana 10-20, vain 2 prosenttia pareista harrastaa seksiä päivittäin tai lähes päivittäin. "
Pohdin, joo. - Sinä et. (r#unkkaatko sitten 'VAIN'?)
Yhteisiä vuosia kohta neljä takana ja seksiä viimeksi kohta kaksi vuotta sitten,minä pohdin että sama vaikka asuisin yksin ja luultavasti kohta asunkin.
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Yhteisiä vuosia kohta neljä takana ja seksiä viimeksi kohta kaksi vuotta sitten,minä pohdin että sama vaikka asuisin yksin ja luultavasti kohta asunkin.
Melko nopeasti on hiipunut, ellette ole seniori ikäisiä
Kyllä tämä, vahva tapa 'perinteinen' seksinharrastus voi hyvinkin sopia, myös nuorempaan polveen. Kun ns.milleniaalit monella sosiaalisella palstalla ovat kertoneet olevansa enemmän a-seksuaaleja kuin mitään perheenperustaja tyyppejä. Niille tuollainen harvempi tahti lienee enemmän kuin sopiva? Ja tietenkin niille 20-30v olleille.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ole mikään harrastus.
Mitä..?! Kyllä on!
Kun se ei ole enää,viim.50 vuoteen suomessa!, ollut mikään perheenperustus-asia, niin. Mitä se sitten on?
Kyllä (seksin-)harrastamista.
--
ks. suomen väestön huoltosuhteen (syntyneet / kuolleet) historiasta; viim.50v kehitys suomessa.
Huomaat. Ei se ainakaan mitään 'väestönlisäystä' ole edistänyt. - Se on enää, suomessa, harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ole mikään harrastus.
Vahvasti eri mieltä kanssanne, kun luin täältä kommentin:
"
(siinä joku) kirjoitti:
'Miksei tälläisiä huoneita suunnitella jo rakennusvaiheessa? Kaikenlaisia muita työhuoneita, leffahuoneita, kotikylpylöitä, jne suunnitellaan kyllä, mutta miksei voitaisi suunnitella huonetta, joka soveltuisi myös s#ksihuone käyttöön esimerkiksi huomioimalla mihin ripustaa kattokoukut, piilokaapit, jne. Itse rakentaisin heti leffahuoneen ja s#ksihuoneen yhdistelmän jos vain mahdollista. Valot, verhot, äänieristys ja kaikki muutkin saisi hyvin yhdistettyä.'
(siihen joku) vastasi:
'Olen miettinyt aivan samaa asiaa. En tiedä johtuuko se asenneilmapiiristä yleisesti ettei sellainen ole hyväksyttyä. Sitäkin olen miettiny kun katsellut myynnissä olevia taloja, ettei niissä ole.. '
--
Mitäkö? Kyllä, juuri (harrastukseen) tarkoitettu..
s#ksihuone!
Jos tätä, ei voi sanoa (luokitella) harrastus mielessä tapahtuvaksi tominnaksi? Niin mitä 'se' sitten on..
Olen vahvasti sitä mieltä, sitä se juuri on: harrastus.
Entisaikaan saunottiin kerran viikossa lauantaina. Siitä jäi sanonta: tänään onkin lauantai, puhtaan pillun ilta!
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan saunottiin kerran viikossa lauantaina. Siitä jäi sanonta: tänään onkin lauantai, puhtaan pillun ilta!
Olen samaa mieltä, että nykyisin sillä kuvataan lähinnä parisuhteen seksin vähyyttä, jota kuvataan juuri tuolla kerran viikossa saunan jälkeen sanonnalla.
Entisaikoihin todellakin saunottiin lauantai-iltana ja todennäköisesti sinä iltana harrastettiin seksiä.
Jos seksi ei ole työtä, on se harrastus.
Itse en jaksa aina saunan jälkeen, mutta la/su aamu on mukava aloittaa seksillä. Arkisin illalla, jos jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa aina saunan jälkeen, mutta la/su aamu on mukava aloittaa seksillä. Arkisin illalla, jos jaksaa.
1-2 krt/viikko tahti? Se ei kyllä liikoja luita katko, sanoisi joku. vanhankansan ihminen..
Kaikkea sinäkin pohdit.