Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisvuoto? Jatkuu 14 päivää

Vierailija
02.12.2023 |

Kävin gynellä ennen menkkoja. Ei hpv jne mutta myoomia löytyi. Nyt jostain syystå olen vuotanut normi kk vuodosta asti tänne kp14. Veri on vähäustä, mutta pyyhkiessä tulee ja vatsa on alhaallta välillä "kovettunut" ja kipuilee. Huono olo ollut myös, ruoka ei maistu ja oksettanut. Syön Ferrodan rautaa anemiaan myös.

Sian pillerireseptin seuraavaan kiertoon runsaisiin kuukautisiin mutta odotanko sinne asti näiden oireiden kanssa? Ja minne menen, tk lääkärille?gyne oli yksitynen ja melko hinnakas...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli minulla normaali kuukautisvuodon pituus, eli vuosin puolet koko kierron ajasta. Syynä tähän oli kystat, jotka elivät kierron mukaan niin että puhkeilivat kun vuotovaihe alkoi ja sitten sitä vuotoa vain tuli ja tuli.

Minulle määrättiin myös rautaa, kun tuollainen vuotaminen aiheuttaa anemiaa. Se rautalääkitys paheni vuotoa ja aiheuttui vatsakipua,vatsan kovuutta ja arkuutta. Lopetin rautalääkityksen kun en enää kestänyt jatkuvia kuukautisia.

Aneemisena kuukautiset olivat siedettävät. Rupesin syömään nokkosia säännöllisesti ja kerran kuussa joko verilettuja tai maksamakkaraa heti vuodon loputtua pari päivää. Sitten lopetin ettei rautavarasto kasva liian suureksi ja tule superkuukautiset. Tällä selvisin vaihdevuosiin asti. Sitten helpotti.

Vierailija
2/4 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tuttavalle kävi noin, kuoli kuukauden sisällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä gyne sanoi viimeksi jatkosta? Edellyttävätkö myoomat jotain toimenpiteitä? Myoomat voivat ilmeisesti oireilla mm. pitkittyvillä kuukautisilla. En tiedä, onko syy siinä sinun tapauksessasi. Terveyskirjaston mukaan lääkäriin on syytä ottaa yhteyttä jos vuoto kestää yli kaksi viikkoa.

Ehkä joku muu osaisi sanoa jotain, itselläni ei kokemusta näistä. Up.

Vierailija
4/4 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti,minkä ikäinen olet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi