Saako julkisella puolella helposti lähetteen labraan?
Suvussani tuli ilmi, että korkeaa kolesterolia esiintyy. Tahtoisin mittauttaa omat arvoni ja samalla pyytää kilpirauhastutkimuksiin labralähete. Onnistuuko helpolla?
Jonain vuonna työterveydessä ei oikein mielellään olisi laitettu kilpparikokeisiin lähetettä, kun olisi pitänyt olla liuta oireita
Kommentit (8)
Saa kun pyytää vaikka chatissa, avainsanana on "terveystarkastus".
Laihduta ensin 30kg ja pyydä sitten niitä rasva-arvoja. Ei kilpparit ole kuin putkilo verta mutta miksi pitäisi tutkia jos ei ole mitään oireita. Että pääset mammojen kahvipöytäkeskustelussa pätemään että mulla katottiin kilpparit?
Helpoiten saa ku. Ostaa itse sen kokeen sinne labraan ei montaa kymppiä maksa, ei niitä kilpirauhas testejä yleensä oteta jos ei ole syytä epäillä, kolesteroli arvot varmasti mitataan koska sukurasite.
https://www.kotitesti.fi/kilpirauhastesti-tsh-1-kpl/p/00470/?gad_source…
Nää kotitestit on nykyään myös laadukkaita ja tästä voisi hyvin ottaa suuntaa antavan näytteen jos se noi. 30e sinne labraan tuntuu liian paljolta laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ensin 30kg ja pyydä sitten niitä rasva-arvoja. Ei kilpparit ole kuin putkilo verta mutta miksi pitäisi tutkia jos ei ole mitään oireita. Että pääset mammojen kahvipöytäkeskustelussa pätemään että mulla katottiin kilpparit?
En ole ylipainoinen
Onnistuu varmasti ihan laittamalla viestiä teidän online-palvelussa :)