Mitä mieltä olet naisesta joka on "hyvä jätkä"? Rempseä miesmäisesti liehuva rääväsuu.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman tälläisen tavannut ja suoraan sanottuna heidän juttujensa kuunteleminen on ihan yhtä vaivaannuttavaa ja pitkäpiimäistä kuin jos mies puhuisi koko ajan pelkkiä rasvaisia alapääjuttuja.
Taustalla on varmaan joku todella vääristynyt ajatus siitä että miehet keskenään puhuisivat pelkkiä auto ja llujuttuja. Itse asiassa autot ei juuri aikuisia miehiä kiinnosta kun pientä vähemmistöä, ja ne alapää asiat on tapana pitää aikalailla omana tietonaan. Miesporukoissa jutellaan sen sijaan esim työ- tai opiskeluasioista, taloudesta, terveydestä (yli 45 vuotiaat), perheestä ja lapsista (yli 30 vuotiaat), harrastuksista, musiikista tai viime aikojen tapahtumista.
tai sitten olen vain liikkunut väärissä miesporukoissa koko ikäni.
M49
Kuulostaa siltä, että olet tavannut ehdan bensalenkkarin :D Sellaisen meemi-tomboyn.
Täällä toinen. Kasvoin ympäristössä jossa oli paljon miehiä, isän ja veljen lisäksi liuta isän veljiä ja veljen kaverit. Siinä oli pakko oppia pitämään puoliaan, ainaisessa nälvimisen ja paskanjauhannan ja kortinpeluun sekamelskassa 70- ja 80- luvulla. Salonkikelpoisemmat käytöstavat piti opetella aikuisena. Työkavereiden kuullen en kiroile, mutta kotona ja lapsuuden kavereiden kanssa kyllä. Olen suorasanainen ja näen puheista tai kirjoituksista nopeasti ns. ytimen ja sen jos joku puhuu asian vierestä tai yrittää peitellä jotain. Ja sen myös tuon ilmi ja tutummassa seurassa vahvistussanojen kera. V-sanaa en juuri käytä mutta muita kylläkin.
En tiedä johtuuko taustastani ja kiroilustani, mutta olen hyvin resilienssi ja toiminnan ihminen. Päänuppi on pysynyt kasassa monista isoista vastoinkäymisistä huolimatta. En vähästä hätkähdä mutta en myöskään jaksa sitten kuunnella valitusta. Työyhteisössä olen arvostettu ja pidetty mutta en ole se johon miehet ihastuu. Sen sijaan viihdyn varsin hyvin miehisessä työyhteisössä. Kaltaiselleni kauhein työpaikka olisi joku päiväkoti tai muu naisvaltainen työpaikka. Kaikki lapseni ovat poikia ja eipä ole ollut lainkaan vaikeaa olla poikien äiti. Lasteni kuullen en kiroillut ennen kuin olivat teini-iässä. Pojat tietää, että äitiin voi aina luottaa eikä ruoka lopu pöydästä mutta jos lyön varpaani keittiön tuolin jalkaan niin kipu ei jää kellekään epäselväksi😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman tälläisen tavannut ja suoraan sanottuna heidän juttujensa kuunteleminen on ihan yhtä vaivaannuttavaa ja pitkäpiimäistä kuin jos mies puhuisi koko ajan pelkkiä rasvaisia alapääjuttuja.
Taustalla on varmaan joku todella vääristynyt ajatus siitä että miehet keskenään puhuisivat pelkkiä auto ja llujuttuja. Itse asiassa autot ei juuri aikuisia miehiä kiinnosta kun pientä vähemmistöä, ja ne alapää asiat on tapana pitää aikalailla omana tietonaan. Miesporukoissa jutellaan sen sijaan esim työ- tai opiskeluasioista, taloudesta, terveydestä (yli 45 vuotiaat), perheestä ja lapsista (yli 30 vuotiaat), harrastuksista, musiikista tai viime aikojen tapahtumista.
M49
Kuulostaa siltä, että olet tavannut ehdan bensalenkkarin :D Sellaisen meemi-tomboyn.
Ei vaan aidon naispuolisen wt-edustajan joka koittaa olla hyvä jätkä.
Miesmäinen liehuminen on itselleni ihan vieras käsite. Toisaalta lähes kaikki 45+ naiset ovat vähintäänkin yksityisissä tiloissa melkoisia rääväsuita eikä niistä moni enää muutenkaan viitsi hirveästi sievistellä, ihan sosiaaliluokasta riippumatta.
Mitäs tuohon enää vastaamaan. Kysymys on suljettu, eikä kommentoinnille ole juurikaan jätetty mahdollisuuksia, sillä tuon esimerkin nainen on esitetty yksioikoisesti ilman variaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan aidon naispuolisen wt-edustajan joka koittaa olla hyvä jätkä.
Wiikinkien tyyliin tai kultuuriin tuo jätkämäisyys sopii naisillekin. Eikä se jää koittamisen tasolle. Nää muijat oikeasti on kuin jätkiä ja upeita naisia ovatkin. Sellainen nainen on ainoa nainen, joka löytää tien miehen sydämeen aidosti. Se tulee tuhansien vuosien takaa ja sillä on soturillinen perintö. Myös naiset osallistuivat tappotoimiin ja ryöstöihin sekä orjuuttamiseen. Se oli sitä aikaa kun työnteon kannattavuutta pohditiin ja viitsikö viljellä paskaakaan.
Vielä tänäpäivänäkin moni miettii että ottaa mieluummin rahat seinästä tai ihmiseltä kuin menee töihin kannattamattomalla palkalla ja menettää kunniansa muiden silmissä. Orjan asema on kaikista halveksuttavin.
Siinä on sellaista yritteliäisyyttä takana ja tosiaan ei kaikki naiset kaihda riskinottoja. Sinuna en kyllä lähtisi soittelemaan suuta viikinkiedustajalle. Nenä olisi aika äkäseen poskella. Tämä väki on tosi ylpeää ja kunniakasta. arvostavat omaa klaania ja sielunveljiä ja sielunsisaria. Hienostoväen ja ns. älykköjen kannattaa olla hiljaa ja kenties luikkia tiehensä kun wiikinkityylin edustajat tulee paikalle. Näistä naisista moni on käynyt armeijankin ja heille tasa-arvo on kunnian asia, eikä mitään pötypuhetta missä otetaan hyödyt helvettiin ja annetaan miesten tehdä sittenkin kaikki työ.
hyvä jätkä saattaa olla kuten mä aina miesten kanssa viihtynyt paremmin ku akkojen kalasteua eräretkeilyä autojuttuja
Huonosti käyttäytyvä ihminen on huonosti käyttäytyvä riippumatta hänen sukupuolestaan.
...ja sitten taas kauhistellaan että miksi ne lapset toisiaan kiusaa, kauheeta, MISTÄ ne sen oppii?
M49