Saako pankista lyhennysvapaita kuukausia niin monta ja usein kuin haluaa?
Vai onko näissä joku kiintiö? Meillä käytettiin talonrakennusaikana 13 kk lyhennysvapaata 2 vuotta sitten, vain korot maksettiin. Nyt tulisi 5 kk lyhennysvapaata ja vuoden päästä ehkä 6 kk. Sen jälkeen ei ole tiedossa ainakaan ellei jotain todella odottamatonta tapahdu.
Kommentit (4)
auliisti ihan itse ehdottaneet kun olen puhunut tulevista perhevapaista... odotan vain että jos TOSI paha paikka tulee ja tarviaisi vapaata, sanovatkin että sorry, kaikki käytetty :O En vielä siis halua pankin kanssa tarkempia kysellä, ehdottaneet ovat...
ainakin saatiin. Meni 60 euron maksu siitä kun tekee muutoksen lyhennyksiin eli sen takia kannattaa ottaa sitten pidempi aika kerralla eikä koko ajan maksella sitä summaa. Toki tuo varmasti vaihtelee pankeittain tuo summa. Sellainen tosiasia kannattaa muistaa, että lyhennysvapaa koskee VAIN lainaa, EI korkoja... Eli korot on kuitenkin maksettava. Riippuu toki siitä, onko tasalyhennys vai millainen, mutta meillä käytännössä helpotusta tuli n.200e kuussa maksimissaan. Ennen maksettiin lainaa n.900e kuussa, nyt 700e. Vastike täytyy toki myös aina hoitaa... Eli käytännössä ei muutosta kyllä juuri tule koska itse lainan lyhennysmäärä on niin minimaalinen ja koroista pankki ei voi ketään vapauttaa!
että te maksatte vain korkoja. Niillähän se pankki elää..
Miksi et kysele omasta pankistasi?