Pk-seudulta tarjottiin hoitajan töitä, mutta miten ihmeessä pystyn yksinhuoltajana siellä pärjäämään taloudellisesti?
Mulla on kaksi lasta ja asunnon pitäisi olla edes pieni kolmio. Vuokrat 1000 eurosta ylöspäin. Miten pääkaupunkiseutu kuvittelee saavansa sinne työvoimaa kun asunnot ovat tuota hintaluokkaa? Hirveä hätä ja tarve hoitajista, mutta käytännössä siellä asuminen ei vain ole mahdollista.
Kommentit (45)
Miksi ihmeessä haluaisit Helsinkiin? Hesarissa on viime aikoina ollut juttua jutun perään siitä miten Helsinki on onnistunut tärvelemään palvelunsa, päiväkodit ja koulut ongelmissa, eikä palkkakaan välttämättä tule silloin kuin pitäisi ja sellaisena kuin pitäisi. Kaupunki on Suomen turvattomimpia ym...
Minä olen aineenopettaja ja ajattelen että mun kannattaa ehdottomasti asua paikkakunnalla jossa asuminen on paljon halvempaa, työmatka lyhyt ja palvelut kuitenkin toimii. Elintasoni on täällä paljon korkeampi kuin se olisi Helsingissä asuessa. Ja asumme siis lapsieni kanssa noin 100 km päässä Helsingistä. Sinne pääsee vaivatta sen kerran kun haluaa oopperassa tai kansallismuseossa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta vaikka Tuusulaan tai Nurmijärvelle niin saat paljon halvemmalla asunnon. Julkisilla pääsee töihin jos ei omaa autoa ole.
Sehän näppärää jollekin yksinhuoltajalle, kun työmatka yhteen suuntaan kestää tunnin tai puolitoista tuntia. Ja maksaakin aika tavalla.
Ihan normaali työmatka joku 1h suuntaansa.
Jos asunto on 500€ halvempi/kk kuin Pk-seudulla niin kyllä sillä jo aika monta junamatkaa tekee.
Aika moni pääjaupunkiseutulainen asuu ympäryskunnassa. Vuokraa asunto esim Korkkonummelta junaradan varrelta. Siitä pääset junalla Helsinkiin keskustaan yhtä nopeasti kuin pääsisit jostain Helsingin kaupunginosasta bussillakin. Eli jos käy töissä Helsingissä, niin ei siellä tarvitse asua. Kollegani käy päivittäin Helsingin keskustassa töissä Lahdesta ja toinen Porvoosta, suunnilleen puolet lopuista asuvat jossain Järvenpää, Kirkkonummi, Sipoo, Espoo, Vantaa-alueilla ja ihan normaalisti käyvät töissä täällä Helsingissä. Tämä on niin normaalia ja arkipäiväistä, että aina ei edes muista mainita asiasta niille, jotka muuttavat etelään jostain kauempaa Suomesta
Yksinhuoltajalle joku muu kaupunki olis parempi. Lahti, Turku, Jyväskylä, Kuopio, Oulu.