raskausaikana allergiseksi, kokemuksia?
Eli lyhyesti kysäisen kun itselläni kävi jouluna näin. Eli Pienen tauon jälkeen tulin jouluna allrgiseksi koirille, eli koiraamme en ollut nähnyt 2kk. Onko muilla kokemuksia, että allergia puhkeaa raskausaikana? Jokin muukin asia tuntuu allergisoivan, mutta en varmuudella tiedä mikä. Koirista sain jouluna kutinaa, turvotusta ja ja todella punakan ihon kasvoille, eli kaikki oireet vaan kasvoilla, olo oli aika tukala ja näky:) Jokin muu aiheuttaa vieläkin allergiaa, mutta vain silmän alusiholle. Nyt kyselisin, että onko kokemusta tai tietoa miten jatkossa? Häviääkö allergia raskauden jälkeen? 21 vuotta olen aina ollut tekemisissä koirien kanssa ja meidän hauvaveli on jo 8 vuotta. Ensinmäisestä raskaudesta ei ilmennyt tälläistä. Kiitos vastauksista
Kommentit (2)
Esikoisen synnyttyä vaiva helpotti. Sama toistui kuitenkin
toisessa raskaudessa. Raskaana ollessa ei voi käyttää
juuri mitään allergialääkkeitä turvallisin mielin, joten olin
ilman lääkitystä - ja kärsin kutisevista silmistä ja
tukkoisesta nenästä.
Viime kesänä olo oli edelleen tukala, vaikka raskauksista
oli jo aikaa. Tosin onneksi allergia ei oireillut ihan yhtä pahana
kuin esikoisen ja toisen lapsen raskausaikana. Ja pystyin
ottamaan lääkkeitä huolettomasti.
Nyt olen kolmatta kertaa, ja olen ihan varma, että
taas saan allergiaoireita. Tällä kertaa voi käydä niin,
että allergia jää päälle lopullisesti, kun toisen lapsen
raskaus jo melkein sai aikaan pysyvät allergiaoireet.
Minä olin ajatellut, etten ole kolmatta kertaa raskaana
keväällä/kesällä, mutta meille on tosiaan taas tulossa
lapsi kesän lopulla... Ei ehkä kovin hyvä ajoitus.
minä herkistyin kumille raskausaikana, tai oikeastaan kuminauhoille, en voinut pitää tavallisia alusvaatteita joissa oli kuminauhaa ihoa vasten. ostelin siis " teinipöksyjä" niitä joissa on kivoja kuvia ja tekstejä, näissä housuissa ei ollut kuminauhaa ollenkaan vaan olivat tiukkoja hipstep mallisia ja puuvillaisia. Rintaliivit olivat Anna Cecilia tai jotain sinne päin kun siinä oli kuminauha ommeltu kokonaan kankaan sisälle,
Oireina oli että iho meni rikki kuminauhan kohdalta ja kutisi niin vietävästi. Muuten en ollutkaan kumin kanssa tekemisissä raskausaikana, synnyttäessä hoitajat pitivät toisenlaisia hanskoja alapäätä roplatessa...
JA ihanaa kylläkin synnytyksen jälkeen kokeilin kotona tavallisia alusvaatteita ja iho oireet pysyivät poissa (ja myöhemmin uskallettiin käyttää tavallisia kortsuja).
Nyt ei ole enää mitään ongelmaa vaan yliherkyys vaivasi vain raskauden ajan, syytä tähän en tiedä. Hyvä näin.