Mikä on sopiva aika alkaa etsiä uutta puolisoa. (Leski)
Olen pian 50v nainen ja puolison kuolemasta on reilu vuosi.
Onko mielestänne outoa alkaa etsiä uutta kumppania jo nyt?
Koen itse olevani valmis.
Kommentit (25)
Inhottaa kun uutta jo saalistetaan, vaikkei vanhaa vielä ole hautaan saatettu.
Nämä tosiaan on tosi henkilökohtaisia asioita.
Olen tutustunut oman leskeyteni myötä ihmisiin, ketkä ovat jo pariutuessaan kertoneet toisilleen, että surutyö on paljon kesken, mutta eivät kestä sitä yksin. Toisilla suhde on kestänyt, toisilla ei.
Omalla kohdalla oli vaikea hyväksyä se, että voisin ihastua ja jopa rakastua toiseen puolisoni kuoleman jälkeen. Tuo kuitenki opetti, että on eri tapoja käsitellä suurta surua. Itse toimin esim. asunnon tyhjentämisen kanssa todella oudosti näin myöhemmin ajatellen. Ja silloin, kun ihminen kokee rakkaansa kuoleman, ei mielestäni kellään toisella ole oikeutta tuomita hänen tapaa suura
Jokainen tietysti omien tunteiden mukaan. Itsestä tuntui pahalta, kun äidin kuoltua isällä oli parin kuukauden päästä jo uusi nainen esiteltynä ja tavarat kannettuna uuteen osoitteeseen. Hautajaisissa jo puhui, että jokos voisi alkaa treffailemaan. Puoli vuotta tai vuosi olisi ollut jo ihan ymmärrettävää. Tai ainakin asian olisi voinut tehdä vähemmän julkisesti.
Kyllä se "oikea aika" on yksilöllistä. En kokenut olevani valmis uuteen suhteeseen, mutta vajaan kahden vuoden kuluttua tapailin jo uutta kumppania.Se tapahtui hiljalleen ja päätöksellä, ettei mitään vakavaa. Suru oli suurta. Noh, nyt viiden vuoden seurustelun jälkeen kumppani osoittautui juuri oikeaksi elämäntilanteeseeni.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T31