Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotus pitäisi muuttaa niin, että...

Vierailija
23.11.2023 |

...henkilö voisi ite päättää mihin hänen verorahoistaan 50% menee. Kyllästyttää kuunnella kuinka kaikki itsekeskeiset "minun veroillani" valittajat ovat sitä mieltä, että verotus tekee hallaa yksinomaan hänelle itselleen, vaikka korkea verotus on kaikille pakollinen riesa. Jos nämä "minun rahoillani" valittajat voisivat ns testamentata mihinS niistä rahoista 50% käytetään Suomen lain puitteissa, ehkä tämä helpottaisi heidän elämäntuskaa. Olen 100% varma siitä, että reilu enemmistö on sitä mieltä, että koulutus, terveys ja turvallisuus ovat kaikista tärkeimmät verovaroin kustannettavat asiat. Silti ne kaikki kusee, koska leikkuri leikkaa leikkaamistaan...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä veroja pitäisi kyllä korvamerkitä, esim autoilun verot. Nythän vin 20% autoilijoilta kerätystä 8 miljardista vuodessa menee autoiluun liittyvään kuten tienhoitoon. Jos koko tuon summan käytäisi autoiluun liityvään, Suomessa ei olisi yhtäkään huonokuntoista tietä.

Muuten en kannata että ihmiset saisi itse ruveta luettelamaan mihin verot käyttään, vain tuollaiet yksittäiset jättisummat jotka selkeästi liittyy tiettyyn aiheeseen kuten autoilu. Tuon päällehän autoilija maksaa vielä kaikki muutkin verot kuten tuloverot, ALVit jne.

Vierailija
2/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen tulisi olla ruokakuntakohtainen. Aika paljon tulee eroa maksettuihin veroihin, jos yksi tienaa 80.000 tai kaksi tienaa 45.000 ja 35.000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi maksaa mun puolesta munkin verot

Vierailija
4/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo että voisi itse vaikuttaa mihin ainakin osa verorahoista menee olisi hyvä juttu. Näin jokainen kansalainen voisi äänestää myös kukkarollaan. 

Vierailija
5/6 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että verorahani menevät rotille.

Vierailija
6/6 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...