Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 14v tyttö sopivan ikäinen lapsenvahdiksi, vai pitäisikö olla vanhempi?

Vierailija
20.11.2023 |

Tuttavaperheen 14- vuotias olisi halukas meille taaperoikäisen lapsenvahdiksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä 14-vjuotiaasta. Mun oma lapsi on ollut lapsenvahtina 13-vuotiaasta lähtien (3-vuotiaalle), 14-vuotiaana jo ohjasi lasten (1-2 lk, myös eskareita) liikuntaryhmää.

Vierailija
2/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis olevan. Ite olin lapsenvahtina 12vee mut nykyajan nuoret on vissiin avuttomampia. Tai epäluotettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heidän viettää aikaa yhdessä ja seuraa miten yhteiselo sujuu.

Vierailija
4/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis olevan. Ite olin lapsenvahtina 12vee mut nykyajan nuoret on vissiin avuttomampia. Tai epäluotettavia.

Tämä. Olin 12 kesätöissä 4-5h viitenä päivänä viikossa hoitamassa 3 v normaali ja 1,5 v down lasta. Matkaa kuljin fillarilla n 7km yhteen suuntaan. Puhelimia ei ollut. Koulurahaa oli hankittava.

Vierailija
5/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nuoresta.

Vaimon sisko ei ollut kykenev' lapsen vahdiksi 21 vuotiaana.

Meidän vanhin oli 1 vuotias. Pojalla oli nälkä mutta tätilla pääsärki.

Oli sitten lukinnut pojan huutamaan toiseen huoneeseen ja nojaili itse keittion poytään.

Minä ja siskono ollaan toimittu lapsen vahteina eri sukulaisille ja tutaville kun ollaan oltu yli 12.

Lapset olleet 1-7 vuotiata

M50

Vierailija
6/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nuoresta millainen on. Persoona, motivaatio. Itse lähdin maailmalle kotiapulaiseksi 14v ja hoidin pientä tyttöä, tein kaikki talouteen liittyvät työt, ruuanlaitot, leipomiset, siivoukset. Olen siitä lähtien elättänyt itseni, käynyt myöhemmin ylioppilaaksi ja muita opintoja.

Vierailija
7/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi, suoraan sanottuna en kauhean mielelläni kenellekään lapsettomalle oli ikä mikä vaan, jos heillä ei ole esim työn puolesta kokemusta pikkulapsista. Ei ole vitsi.

Se on yksi pään kääntö muualle, kun pikkulapsi jo esim työntää tuolin toisessa huoneessa tuuletusikkunan eteen ja putoaa siitä, tai hypähtää autotielle kauniin lehden perään. Tätä jatkuvaa vahtimista ei millään ota uskoakseen todeksi, jos siitä ei ole kunnolla kokemusta.

Vierailija
8/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aiemmin nähneet, miten tyttö toimii lapsenne kanssa ja mitä lapsi hänestä tykkää? Jos meno on molempien puolelta luontevaa ja tyttö on noheva ja vastuuntuntoinen, niin en näe mitään syytä siihen, miksi hän ei voisi olla teille lapsenvahtina. Hyvää kertoo sekin, että tyttö on itse halukas ja motivoitunut lapsenvahdiksi. Viikonlopun mittaista tai pidempää lapsenvahtikeikkaa en vielä suosittelisi mutta lyhyempi toimii varmasti vallan hyvin.

Vierailija
9/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta vastuussa olevan on oltava täysi-ikäinen. Esimerkiksi varhaiskasvatusyksiköt eivät anna lasta alaikäisen haltuun.

Vierailija
10/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin 12-vuotiaana kolmen kuukauden ikäistä vauvaa, kun äitinsä teki maatalon töitä. Olin myös alle kymmenvuotiaana lapsenlikkana, mutta silloin lapset oli jo 2-3-vuotiaita.

Vierailija
11/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuori voisi sopia eskari- ja koulukäisten vahdiksi. Sitä pienemmät ovat hyvin arvaamattomia ja vaikeasti vahdittavia. 

Vierailija
12/12 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin nuori voisi sopia eskari- ja koulukäisten vahdiksi. Sitä pienemmät ovat hyvin arvaamattomia ja vaikeasti vahdittavia. 

Pikkulapsille on saatavissa valjaita joiden avulla vahtiminen helpottuu kummasti.