Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemuklseen työtodistusliitteet pyytämättä? Onko paha moka? On vain 3, jotka lähettäisin, 1 sivua jokainen.

Vierailija
02.01.2007 |

Haluaisin laittaa ne siksi, että niistä näkyy selvästi työkokemukseni ja -taitoni, ja myös esimiesten yhteystiedot jos joku haluaa soitella.

Olen epävarma, ja jotenkin tuntuisi paremmalta kertoa työhistoriastani hakemuksen ohella myös näin, auktoriteettisten aiempien työnantajien suulla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos siis ei kielletä. Silloin tietenkin moka.

Vierailija
2/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat luettava muutenkin tarpeeksi. Kyllä sinun pitää pystyä toimittamaan ne tiedot samassa muodossa kuin muutkin hakijat. Mikäli sinulta halutaan referenssejä, niin he kyllä kertovat sen myöhemmin erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

auktoriteettisten aiempien työnantajien suulla.

Vierailija
4/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot pitää löytyä CV:stä lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna.

Vierailija
5/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei niitä erikseen pyydetä!

Vierailija
6/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa aineissa on erinomaiset tiedot. Olen laittanut sen pyytämättä. Ei siitä mitään haittaa ole ollut, päinvastoin.

Mutta en *tietenkään* laittaisi jos ilmoituksessa sanottaisiin, että älä lähetä todistuskopioita

Vierailija
7/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä " auktoriteettisten" .

Kai annat hakemuksesi jollekin oikoluettavaksi ennen lähettämistä?

Vältä noita sivistyssanoja. Varsinkin noita itse kehittämiäsi.

Vierailija
8/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on tapana valehdella CV:ssa

Vierailija
9/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: esimies

Vierailija
10/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikissa aineissa on erinomaiset tiedot. Olen laittanut sen pyytämättä. Ei siitä mitään haittaa ole ollut, päinvastoin.

Työhakemuksia luettaessa meillä (suuri telealan kv-yritys) ei edes käsitellä niitä, joissa on formaatti jotain muuta kuin CV + hakemus.

Vierailija
11/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:n ja hakemuksen perusteella päätetään jatkoon pääsijät. Referenssit ja todistuskopiot yms. pyydetään sitten myöhemmin niiltä, joilta ne halutaan.

Vierailija
12/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaa ilmeisesti kiinnostaa eniten työelämässä osoitettu taito ja kokemus kuin omat käsitykseni siitä. Ensimmäisiä osoittavat työtodistukset, jälkimmäisiä hakijan omat kirjoitelmat kuten hakemus ja cv.

Käsittääkseni aiempi työnantaja on objektiivisempi arvioimaan henkilön soveltuvuutta tiettyyn tehtävään kuin henkilö itse. Tätä omassa asiassa arvioimista kutsutaan jääviydeksi. Se on ihan yleiskielinen sana kuten on auktoriteettinenkin, kummatkin löytyvät sivistyssanakirjasta.

Terveisin Ap

Vierailija
13/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten haastattelussa että miten pitävät annetut tiedot paikkaansa?

Vierailija
14/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistuskopioitahan ei yleisesti enää oheisteta, mut eipä 3 paperia liikaa paina. Kun on pyydetty vapaamuotoisia hakemuksia, niitä ei siis ole nimenomaisesti kielletty. Vaikka kyllä niitä voi näyttää haastattelussa, kuten joku sanoikin, hakemuksella mennään haastatteluun, kaikkea ei tarvi esittää heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä