Mitä kaikkea voisi tehdä soijarouheesta? Ideoita?
Kotona iso pussi soijarouhetta ja ainoa, mitään osaan siitä tehdä, on sellainen jauhelihakastikkeen tapainen kastike. Mitäs muuta siitä voisi keksiä?
Kommentit (31)
Makaronilaatikko, pyörykät, pihvit (esim vihannesraasteen tai jauhelihan seassa). Luovemminkin voi käyttää ja lisätä vaikka kaurapuuroon
Inhottavin ostokseni ruokien suhteen soijarouhe. Roskiin meni.
Soijarouhe sopii siihen, mihin jauhelihakin. Se tottakai käyttäytyy vähän eri tavalla, eli raaka jauheliha kun on sellaista massaa, joka pysyy itsekseen koossa, soijarouhe ei tietenkään toimi niin. Jos teet kastikkeita, kaalilaatikkoa tms. niin se rouhe kannattaa ensin paahtaa mausteiden ja öljy kanssa pannulla, sitten imeyttää siihen vettä, kasvislientä, fondia tms - ei niin, että liottaa sitä ensin nesteessä.
Soijarouhe sopii proteiinilisäksi myös makeisiin juttuihin, jukurttiin, myslin sekaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavin ostokseni ruokien suhteen soijarouhe. Roskiin meni.
Samoin. Todella pahaa.
Mun lempi soijarouheresepti, josta syö useemman päivän:
2,5dl soijarouhetta
800g tomaattimurskaa
Kesäkurpitsa
1-1,5 paprikaa
sipuli
Kasvisliemikuutio
Tomaattipyreetä oman maun mukaan
Soijaa oman maun mukaan
Voita tai oliiviöljyä paistamiseen
Muina mausteina käytän yleensä suolaa, ihan vähän sokeria, chiliä, tabascoa ja valkoviinietikkaa oman maun mukaan.
Keitän soijarouheen kasvisliemessä, wokkaan pilkotut kasvikset ja kun soijarouheesta on vesi pois lisään oliiviöljyä tai voita siihen. Yhdistän soijarouheen ja kasvikset, lisään tomaattimurskan ja mausteet, haudutan hetken.
Meillä tää syödään yleensä riisin kanssa ja päälle saatetaan laittaa nokare fetaa :)
Resepti on varmaan siinä mielessä huono, etten osaa kirjottaa reseptejä ja tää on ite väsätty yhtälö
Te jotka heitätte rouheen roskiin, niin tiesittekö, että pikkulinnut ja koiratkin voivat syödä soijarouhetta.
Olen tehnyt kaikkea, mitä jauhelihastakin tehdään. Poika piti mm. pihveistä, joissa oli hienoksi raastettua porkkanaa ja vähän naurista, paljon sipulia ja valkosipulia sekä kunnon mausteet. Paistoin uunissa, pysyvät paremmin muodossa ja koossa. Olen tehnyt myös pyöryköitä, makaronilaatikkoa, kiusausta jne. Käy kaikkeen ja meillä ihan normaali aines ruokakaapissa.
Olen kasvissyöjä, mutta soijarouheeseen en koskisi tikullakaan haarukasta puhumattakaan.
Mun mielestä kannattaa ostaa pienempi paketti jauhelihaa ja jatkaa sitä soijarouheella, nestettä lisäksi. Älä jätä käyttämättä. jatkossa osta härkisrouhetta. Molemmat käy kaikkeen mihin jauhelihakin. Älä tee numeroo kotona niin kukaan ei huomaa mitään.
Soijarouhe on parasta itse tehdyssä hernekeitossa. Älysin vaihtaa lihan sijaan soijarouheen ja meidän perheessä menee parhaiten kaupaksi niin.
Ja koska liha on kallista soijarouheella jatkaa lihapataa runsaammaksi.
Ei kannata tehdä soijarouheesta liian vaikeaa ruokalajia. Itse näen sen taloudellisen järkevänä vaihtoehtona osana liharuokaa.
Vierailija kirjoitti:
biojätettä
Ureaa sekaan niin toimii kompostiherätteenä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka heitätte rouheen roskiin, niin tiesittekö, että pikkulinnut ja koiratkin voivat syödä soijarouhetta.
Joku roti sentään oltava siinäkin mitä eläimille syöttää.
Vierailija kirjoitti:
biojätettä
Ruokaa ei saa heittää roskiin
Sillä kastikkeella voi täyttää tortilloja ja paprikoita ja vaikka mitä
biojätettä