Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoista, katsastuksista tietävät. Kiitos etukäteen vastauksista.

Vierailija
20.11.2023 |

Katsastus meni läpi mutta tuli yksi korjauskehotus. Joka pitää korjata 20.12. mennessä. Eli ei siis tarvi käyä enää näyttämässä. Mutta on ehkä aika tyyris korjattava. Voiko poliisi huomata, jos pysäyttää, tuommoisen korjauskehotuksen jostain tiedoista, jos ei ole sitä korjauttanut. Toisin sanoin. Miten tärkeää on korjata tuohon päivämäärään mennessä. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä poliisi ei ikinä tarkista ja kysele tuollaisia tien päällä. EIkä edes katsuri, mä oon saanu monta vuotta putkeen huomautuksen kun toisen ajovalon säätö ei toimi. Toiminto jolla en tee yhtään mitään koska autossa ei ole peräkoukkua.

Vierailija
2/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoitus on kehoitus, ei käsky. Eihän auto muuten olisi mennyt läpi katsastuksesta. Mutta suosittelen silti korjaamaan pikaisesti, ettet jää tien päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit eivät ole katsastusmiehiä, joten ajele huoletta.

Vierailija
4/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pitäisi korjata?

Vierailija
5/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä vikaa ei näe selkeästi kun poliisi muusta syystä pysäyttää tien päällä, niin periaatteessa voit ajella rauhassa kunhan korjaat ennen seuraavaa katsastusta.

Vierailija
6/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kehoitusviat ovat pienehköjä (voi silti olla kallis), joista tulee ratsiassa vain sakot, siis yleensä.

Monet kehoitukset ovat myös sellaisia, että ei niitä normaali ratsiassa voi huomata, mutta seuraavana vuonna katsastuksessa ne katsoo tuon vian sitten sitäkin tarkemmin ja joku inssi voi välipitämättömyyden perustella ottaa vaikka kilvet pois.

ps autoa ei myöskään saa myydä, kertomatta kehoituksesta, vaikka näin moni tekeekin ja siksi onkin hyvä trafista tarkistaa asia rekkarilla, jos on käytettyä ostamassa

Vierailija
7/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä poliisi ei ikinä tarkista ja kysele tuollaisia tien päällä. EIkä edes katsuri, mä oon saanu monta vuotta putkeen huomautuksen kun toisen ajovalon säätö ei toimi. Toiminto jolla en tee yhtään mitään koska autossa ei ole peräkoukkua.

Niin,seuraava katsastus ei siis huomioi pelkkiä korjauskehotuksia?

Vierailija
8/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaiskatsastuksessa tehdään normaalit toimet, siinä ei katsella mitä on vuosi takaperin kehoiteltu.

Vierailija
9/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se rekisterikilven valo olla ollu välissä kunnossa ja räpsähtäny taas ennen katsastusta. Mistä ne sen tietää onko se korjattu välissä vai ei?

Vierailija
10/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tietenkin riippuu viasta. Jos on esimerkiksi pallonivelessä väljyyttä niin kannattaa korjauttaa, kohta menee raidetanko ja paljon muuta muuten vaihtoon.

Vierailija
11/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa poliisi voisi tilanteen huomata rekkarista, jos siis kyseinen vika on sellainen että sen näkee autosta päälle päin heti. Vaatii kuitenkin huonoa tuuria, koska poliisi ei nykyisin käytännössä pysäyttele ketään.

Vierailija
12/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viasta, kannattaako korjauttaa vai voiko ajell huoletta. Mikä se oli?

Vierailija
13/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole korjannut vikaaniin 21.12 autosi lain mukaan katsastamaton. Tien päällä voi lähteä rekisterikilvet pois. Poliisiautossa on kamera joka lukee autojen tiedot rekisterikilvistä suoraan.

Vierailija
14/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole korjannut vikaaniin 21.12 autosi lain mukaan katsastamaton. Tien päällä voi lähteä rekisterikilvet pois. Poliisiautossa on kamera joka lukee autojen tiedot rekisterikilvistä suoraan.

So? Se korjauskehotus säilyy auton katsastustiedoissa seuraavaan katsastukseen asti. Ei se sieltä mystisesti kuittaannut vaikka kehoitetut viat korjaisikin.

Vierailija
15/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tietenkin riippuu viasta. Jos on esimerkiksi pallonivelessä väljyyttä niin kannattaa korjauttaa, kohta menee raidetanko ja paljon muuta muuten vaihtoon.

Eikös nivelet ole hylky jos on sanomista.

Vierailija
16/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaiskatsastuksessa tehdään normaalit toimet, siinä ei katsella mitä on vuosi takaperin kehoiteltu.

Kyllä katselee, toki voi tulla lisää vikaa jos ei sitä korjaa mikä on kehotettu 

Vierailija
17/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa laita katsastukseen niukempaa vaatetusta päälle että katsastusmiehellä on muuta katseltavaa eikä huomaa auton vikoja.

Vierailija
18/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisit eivät ole katsastusmiehiä, joten ajele huoletta.

Kyllä ainakin ennen vanhaan hyvään aikaan poliisit olivat viraabelihomminaan myös katsastusmiehiä. Oman, ja muiden tiellä liikkujien turvallisuuden vuoksi suorittaisin tuon korjauksen.

Vierailija
19/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nivelet ole hylky jos on sanomista.

Ei, jos ei ole tarpeeksi väljä. Pallonivelen korjauskehotuksen olen itse saanut ja vähän venytin pidempään, no siinä sitten tule muutakin, onneksi oli tuttu joka korjasi 

Vierailija
20/49 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin siitä viasta kiinni. Jos se olisi ollut vaarallinen, niin olisi tullut hylky.

Toisaalta, jos kyseessä hyvä auto, jonka meinaat pitää, niin pitäähän se pitää kunnossa jokatapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi