Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahallien radat

Vierailija
20.11.2023 |

Olen taas alkanut käymään enemmän uimahalleissa ja yksi asia, mikä ärsyttää suunnattomasti on ihmisten itsekritiikin puute omassa uimapeudessaan. Minunkin lähihallissani on jaettu radat kolmelle eri nopeusryhmälle: hitaat uimarit, kuntouimarit ja nopeat uimarit. Lisäksi vesijuoksijat ovat vielä erikseen. 

Tästä huolimatta lähes poikkeuksetta sieltä nopeiden uimareiden radalta löytyy joku, joka uiskentelee rintaa pää pystyssä sellaista vauhtia, että oikea paikka olisi se hitaiden uimareiden rata. Mitä tällaisella ihmisellä liikkuu päässään? Miksi hän haluaa tahallaan tulla estämään muiden uimisen. Yleensä nämä ihmiset eivät myöskään pysähdy päihin päästämään jonoa ohi ja ruuhka-aikaan ohittaminen on aika hankalaa.

Pari kertaa olen aivan ystävällisesti ehdottanut, että olisiko mahdollista siirtyä yhden radan verran hitaampaan suuntaan, että kaikilla olisi paremmin tilaa ja saanut päälleni sellaiset huudot siitä, kuinka he ovat maksavia asiakkaita ja heillä on oikeus uida missä haluavat.

Monesti olen miettinyt, että uimavalvojat voisivat neutraaleina henkilöinä ohjata ihmisiä sopivammille radoille, niin kaikilla olisi varmasti mukavampaa uidessa. 

Tähän väliin pitää vielä todeta, että minä en ole mikään kilpauimari, vaan ihan tavallinen kuntouimari, joka ui n. 2 min satasia. Kuitenkin minunkin pitää olla käytännössä aina nopeiden radalla ja sielläkin ohittelen jatkuvasti ihmisiä. Sääliksi käy niitä, jotka osaavat oikeasti uida ja jotka ohittelevat myös minua jatkuvasti, mutta minä ainakin tsekkaan käännöksissä, onko joku tulossa takaa ja päästän tarvittaessa ohi.   

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on taas yksi esimerkki ihmisten pohjattomasta itsekkyydestä. "Minä haluan nyt uida tässä ja minua ei kiinnosta, kuinka paljon haittaan muita."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä