Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia, uhkailu parisuhteessa?

Vierailija
20.11.2023 |

Mieheni on vuosien varrella muutaman kerran keskustelun tai riitelyn aikana korottanut äänensä kovaksi ja sanonut minulle, että "Lopeta nyt s** tana tai mä suutun kohta!". Olen kysynyt, että mitä sitten tapahtuu, kun suutut, pitäisikö tässä pelätä esim lyöntiä, niin en ole saanut vastausta. Kun olen eri tilanteessa sitten myöhemmin kysynyt, että miksi pyrkii uhkailemaan minut hiljaiseksi, niin ei kuulemma tee niin, meni vain hermot.

Parina kertana tuon uhkailun lisäksi on ikään kuin huitaissut kättä minua kohti, mutta ei niin lähellä että osuisi, mutta tarpeeksi lähellä, että viesti menee perille. Olen sanonut hänelle, että tuo on henkistä väkivaltaa ja väkivallalla uhkailua ja että hän yrittää hallita minua pelolla silloin, kun ei osaa keskustella muuten tai pysty perustelemaan jotain väittämiä mitä heittelee välillä riitatilanteissa ihan hatusta.

Hän ei ole, yllättäen, samaa mieltä asiasta, tuo ei kuulemma ole mitään ja ei hän ikinä tekisi mitään.. mm-hmmm, niinhän kaikki varmaan sanovat, eikö? Kuka nyt ilmoittaisi, että "kyllä, seuraavaksi huitaisen oikeasti ja ilmoitan siitä jo nyt, niin ehdit pelastaa itsesi.".

Yhdessä ollaan oltu noin kuusi vuotta. Pitääkö tässä nyt asennoitua siihen, että tilanne väistämättä tulee pahenemaan ajan kanssa fyysiseksi väkivallaksi ja alkaa suunnitella eroa? Kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa jalat alle vielä kun pystyy. Ei normaali ihminen käyttäydy noin. Asian kieltäminen ja vähättely ihan peruskauraa. Muutenhan siitä saisi oikean todisteen että toinen uhkailee. Tosin sitäkin kyllä voi ihan hyvin käydä. 

Vierailija
2/5 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa jalat alle vielä kun pystyy. Ei normaali ihminen käyttäydy noin. Asian kieltäminen ja vähättely ihan peruskauraa. Muutenhan siitä saisi oikean todisteen että toinen uhkailee. Tosin sitäkin kyllä voi ihan hyvin käydä. 

Tämä jalat alle kommentti on kyllä mielestäni vähän liioiteltu. Miehet eivät monestikaan ole yhtä hyviä puhumaan asioista ja silloin se suututtaa, jos toinen tivaa asioita eikä itse halua mitään konflikteja tai sanoa jotain väärää josta toinen sitten suuttuu vielä enemmän. Tuossahan on aina kaksi puolta. Kuka tahansa voisi sanoa, että lopeta ärsyttäminen tai suutun. Niin varmaan aloittaja itsekin. Mieti myös omaa tyyliäsi riidellä tai keskustella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä jos pitää pelätä omaa puolisoaan.

Vierailija
4/5 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jalat alle kommentti on kyllä mielestäni vähän liioiteltu. Miehet eivät monestikaan ole yhtä hyviä puhumaan asioista ja silloin se suututtaa, jos toinen tivaa asioita eikä itse halua mitään konflikteja tai sanoa jotain väärää josta toinen sitten suuttuu vielä enemmän. Tuossahan on aina kaksi puolta. Kuka tahansa voisi sanoa, että lopeta ärsyttäminen tai suutun. Niin varmaan aloittaja itsekin. Mieti myös omaa tyyliäsi riidellä tai keskustella. 

Myönnetäänkö vihdoin miehen hakevan naisesta pantavaa äitiä ja terapeuttia? Samaan aikaan te meette rääkymään somessa vapaaehtoisesti sinkuille naisille heidän jäävän jostain paitsi. Ilmeisesti muidenkin naisten tulisi uhrautua yhteisen vuoksi,vaikka sitten läpsittäväksi. Mulla on teille suhteessa oleville naisille uutisia. Se että sä suostut menemään hautaan asti oman "kultasi" takia, ei tarkoita toisten haluavan samaa.

Vierailija
5/5 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä jos pitää pelätä omaa puolisoaan.

Nimenomaan. Tollasesta suhteesta lähdetään menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän