Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaleita viivoja ovistestissä

02.01.2007 |

Miten on, olen testaillut ovista, mutta saanut vain haaleita viivoja testiin. Enkö tällöin ovuloi ollenkaan, vai miten asia on? Kiertoni on melkeinpä kellon tarkka, joka kerta 28vrk.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkopuolella.

Vierailija
2/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä päivät olet tikuttanut ovista? Ovis saattaa olla välillä tosi aikaisin tai myöhään. Itsellänikin useimmiten 28 pvän kierto, mutta ovis ollut joskus jopa kp12, ja välillä vasta kp18 (yleensä kyllä kp16).

t. Jessica

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin kellonaikaan testaat? LH:tahan ei erity yöllä joten testata kannattaa klo 10-20 aikoihin. Itse aloitan testaamaan kp5-7 ihan varmuudeltaan vaikka joka kk ovis vasta 14-17 välillä ja kun viiva alkaa tummumaan tikutan 2-3x päivässä.

Vierailija
4/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus testata ovista on aamulämpöjen mittailu. Jos elämäsi on suht säännöllistä, ainakin aamuherätysten suhteen, niin mittailepas lämpöjä aamuisin suht samaan aikaan heti heräämisen jälkeen ennenkun nouset sängystä vaikka koko kierron ajan. Jos on ns normista poikkeava yö/aamu, jätä suosiolla mittaamatta, koska lämmöt reagoi tosi helposti muutoksiin, esim normaalia myöhäisempään heräämiseen. Jos ovis tapahtuu, aamulämpöjen pitäisi vähän nousta loppukierron ajaksi. Itselläni loppukierrossa lämmöt on 0,2-0,3 astetta korkeampia kuin alkukierrossa, mutta sekin tarkoittaa että ovulaatio tapahtuu. Kun se " normi" nousu on se ~0,5 astetta. Vielä se, jos siis haluat lämpöjäsi tutkailla, että kainalosta mitatut arvot on vähemmän luotettavia kuin esim kielen alta mitatut. Tämän olen itsekin havainnut.

Itse olen hieman varautuvainen tikkujen suhteen, nehän näyttää hormonin määrää elimistössä, ei sitä, tapahtuuko ovulaatio. Itse olen ainakin kerran saanut selvän väärän plussan, mutta olen saanut myös oikeita plussia. Ja eräs palstailukamu tikutti monen monta kuukautta eikä saanut koskaan selvää ovisplussaa, mutta tärppäsi heilläkin sitten viimein, n. vuoden yrityksen jälkeen.

Tsemppiä yritykseen!

Vierailija
5/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tikuttanut kolmena peräkkäisenä aamuna ja ei edes haamun haamua....vain kontrolliviiva näkyy. Aloitin testaamisen kp 9/28, nyt menossakp 11/28. Testaan nyt vaikka kierron loppuun, niin näkee tapahtuuko muutosta missään vaiheessa.

Joskus on ollut testissä haamu, mutta sekin kierron edetessä hävinnyt kokonaan.

Ei kait ovulaatio voi tapahtua ennen kp 9/28, koska kuukautisetkin kestää sen 6vrk?

Kannattaskohan mun ottaa yhteys lääkäriin...???

Vierailija
6/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun kierto on 28pv, niin ovulaation pitäis tapahtua jossain kp13-15, eli älä vielä kp9 huolestu niitten viivojen hailakkuudesta.

Vielä tuosta tikuttelusta, niin mä olen ainakin tikutellut aconeilla aamun tokasta pissasta (näin käskettiin tehdä myös PAS ohjeistuksessa), ja niistä on ollut niitä oikeita plussia.

Vierailija
7/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa edes silloin kp 13-15/28 haamua kummempaa testiin. Vaikka testaisin läpi kierron, niin haamuja vain...jos niitäkään kunnolla.

Vierailija
8/8 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en kuulostanut sille että yritän sanoa että kyllä se ovis sullakin tulee... Jos ei tikut muuta näytä kun haaleaa, niin toki sillon on mahdollisuus ettet ovuloi. Se selviää parhaiten kierron kartotuksella, eli verikokeista plus ultralla katotaan kaikki hormoniarvot kierron eri vaiheissa ja kohdun tilanne oviksen aikoihin.